ایلان ماسک دفتر مرکزی تسلا را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل می‌کند

تسلا که در اوایل دهه 2000 در سیلیکون ولی متولد شد، مقر خود را به تگزاس منتقل می‌کند، جایی که ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر سازنده خودروهای الکتریکی در یک خانه پیش ساخته زندگی می‌کند – از این لینک می‌توانید خانه ایلان ماسک در تگزاس را ببینید. اگرچه به ساخت خودرو در منطقه خلیج سان فرانسیسکو ادامه می‌دهد.

ایلان ماسک این خبر را عصر پنجشنبه در گردهمایی سالیانه سهامداران این شرکت که در کارخانه تسلا در Gigafactory تقریباً کامل تسلا در نزدیکی آستین تگزاس برگزار شد، اعلام کرد. وی زمان دقیق بسته شدن دفتر مرکزی فعلی در پالو آلتو را مشخص نکرد. اگرچه این حرکت کاملاً غیرمنتظره نیست.

ایلان ماسک می‌گوید: “اگرچه واضح است، تسلا به گسترش فعالیت های خود در کالیفرنیا ادامه می‌دهد.”

اگرچه کالیفرنیا همچنان بزرگترین بازار تسلا در ایالات متحده و بزرگترین منبع تولید خودرو است، ایلان ماسک در سال های اخیر در این ایالت ضعیف شده است، به ویژه پس از آنکه مقامات بهداشتی در شهرستان آلامدا، جایی که کارخانه Fremont این شرکت در آن قرار دارد، محدودیت هایی را برای حفاظت از ایمنی کارگران و سلامتی در روزهای اولیه همه گیری کووید -19 در سال 2020 وضع کرد. ایلان ماسک، که دیدگاه های او در طول سال‌ها آزادی‌خواهانه‌تر شده است، در سال 2020 به آستین نقل مکان کرد.

ایلان ماسک در جمع سهام داران اعلام کرد که دفتر مرکزی تسلا از کالیفرنیا به تگزاس منتقل خواهد شد.

با این حال، ایلان ماسک و تسلا به طور فزاینده ای درگیر قوانین سختگیرانه کالیفرنیا شده اند، در حالی که تگزاس ارزان تر و کمتر مقرراتی باعث جذابیت شده است. گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، در سپتامبر، پس از تصویب قانون سقط جنین در ایالت و پیروی از قوانین سختگیرانه آن در مورد رای گیری و کاهش قوانین مربوط به اسلحه، گفت که کارآفرین میلیاردر “سیاست های اجتماعی” تگزاس را دوست دارد.

ارین ملون، سخنگوی فرماندار کالیفرنیا می گوید: “کالیفرنیا زادگاه نوآوری است، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و خانه بزرگترین ایده‌ها و شرکت‌های روی کره زمین – این موفقیت با وجود سیاست های مترقی ما نیست، بلکه به دلیل آنهاست.”

“ما برای کارگران، سلامت عمومی می‌خواهیم و از حق انتخاب زنان دفاع می‌کنیم. اینها ارزش‌های اساسی کالیفرنیا هستند و ما با ایجاد پیشتازی بیشتر از هر ایالت، به ایجاد شغل ادامه می‌دهیم و از بهبود اقتصادی کشور پیشی می‌گیریم و پایین‌ترین نرخ ابتلا به کووید 19 را در این کشور حفظ می‌کنیم. “

حرکت دفتر مرکزی تسلا اولین اقدام یک خودروساز در این ایالت است از زمانی که تویوتا به طور مشابه برنامه‌های خود را برای انتقال مقر اصلی آمریکای شمالی از حومه لوس آنجلس به حومه دالاس اعلام کرد. استارتاپ‌های خودروهای برقی Lucid Motors Fisker Inc. و Rivian در حال حاضر در کالیفرنیا مستقر هستند.

از جمله مسائلی که ایلان ماسک به آن اشاره کرد، نیاز تسلا به فضای اضافی، قیمت بالای خانه در منطقه خلیج و رفت و آمد طولانی مدت کارگران بود.

ایلان ماسک می‌گوید: “ما اینجا در آستین هستیم و کارخانه تسلا تقریباً پنج دقیقه با فرودگاه و 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. ما قصد داریم یک بهشت اکولوژیکی در رودخانه کلرادو ایجاد کنیم. عالی می شود. “


این مقاله از وبسایت فوربس ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *