بهترین زمان سفر به ارمنستان چه ماه هایی هستند؟

آب و هوای ارمنستان با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک متمایز می شود. ماه های زمستان سردترین ماه‌ها هستند و مناطق شمالی بارش برف نسبتاً معمولی را تحمل می کنند. خرداد تا اردیبهشت گرم‌ترین ماه‌ها هستند و دمای هوا به 40 درجه سانتی‌گراد می‌ رسد. میانگین دما بین 22 درجه سانتیگراد تا 36 درجه سانتی‌گراد متغیر است. اگرچه عصرها خنک و با طراوت است. در اینجا یک راهنمای دقیق از بهترین زمان های سفر به ارمنستان، و جشنواره هایی که می توانید هر ماه در ارمنستان شرکت کنید، آورده شده است.

دی ماه

معمولا، در ماه های زمستان، بازدیدکنندگان از سفر به ارمنستان اجتناب می‌کنند، زیرا دمای هوا بسیار پایین است. با این حال، اگر از سرما و برف باعث نارحتی‌تان نیست، امکان تعطیلات عالی وجود دارد. شهرهای اصلی عاری از گردشگران هستند و شما می‌توانید دیدنی‌ها را برای خود داشته باشید. هزینه اقامت نیز بسیار ارزان تر است. برای دوست‌داران ورزش‌های زمستانی، ماه ژانویه زمان مناسبی برای سفر به ارمنستان است. پیست اسکی Tsaghkadzor با چمنزارهای آلپی هم تراز است و 1841 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

دما: 2.7 درجه سانتی گراد

بارندگی: 8 روز

ایروان در بهمن. عکس از Serouj Ourishian

بهمن ماه

مشابه دی، بهمن در شهرها بسیار آرام است. با این حال، برای کسانی که در زمستان از سفر به کشور دیگری لذت می برند، ماه بهمن ماه خوبی برای دیدن شهرها و صومعه های پوشیده از برف است. یکی از زیباترین مکان ها در زمستان خور ویراپ است که منظره ای باشکوه از کوه آرارات پوشیده از برف دارد.

دما: 5.3 درجه سانتیگراد

بارندگی: 12 روز

گارنی در اسفند. عکس از Max Dawncat

اسفند ماه

ماه اسفند آرام آرام فصل بهار را برای کشور به ارمغان می آورد. این زمانی است که طبیعت بیدار می شود و شهرها اولین شروع تازه خود را از رنگ سبز دریافت می کنند. دما هنوز پایین است، بنابراین جاذبه های اصلی ارمنستان پر از گردشگر نیست.

دما: 8.9 درجه سانتی گراد

بارندگی: 12 روز

فروردین ماه

فروردین مرطوب‌ترین ماه با باران شدید در هر دو روز در نظر گرفته می شود. بنابراین، ممکن است بخواهید در این مدت از سفر اجتناب کنید. اگر مصمم هستید، همراه داشتن چتر یا بارانی را فراموش نکنید. لازم به ذکر است که آب و هوا در ماه فروردین اغلب به دلیل نوسانات ارتفاع و عوامل دیگر در فواصل کوتاه متفاوت است.

دما: 14.6 درجه سانتی گراد

بارندگی: 18 روز

اردیبهشت ماه

شروع ماه اردیبهشت با باران‌های شدید مانند فروردین مشخص می‌شود. بنابراین، بهترین زمان برای سفر به ارمنستان از اواخر ماه اردیبهشت تا اوایل خرداد است. در این زمان از سال، آب و هوا قبل از شروع گرما راحت است، و این زمان ایده‌آل برای گشت و گذار در کشور است. اگر می خواهید محصولات محلی را امتحان کنید، ایروان از 21 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت، جشنواره نوشیدنی را میزبانی می‌کند.

دما: 20.1 درجه سانتی گراد

بارندگی: 22 روز

جشنواره دولما در روستای موسالر. تصویر از Armineaghayan

خرداد ماه

همانطور که در بالا ذکر شد، خرداد بهترین زمان سفر به ارمنستان است – باران بعید است و طبیعت در حال شکوفایی کامل است. علاوه بر بازدید از مکانهای دیدنی ارمنستان، بازدیدکنندگان می توانند از رویدادهای مختلف فرهنگی و سنتی لذت ببرند، مانند جشنواره قیچی کردن پشک گوسفند که در 19 خرداد برگزار شد یا جشنواره نان در کوهستان که در 20 خرداد برگزار شد.

دما: 26.6 درجه سانتیگراد

بارندگی: 13 روز

تیر ماه

در ماه تیر، هوا با رطوبت کم گرمتر می شود. این ماه شلوغ ترین ماه برای ارمنستان است. بنابراین اگر گرما شما را آزار نمی دهد، می توانید از شهرهای زیبای ارمنستان لذت ببرید و همچنین در برخی از جشن های آن شرکت کنید. علیرغم این واقعیت که تیر گرمترین ماه محسوب می شود، اکثر جشنواره ها در این زمان از سال برگزار می شوند، از جمله جشنواره توت Syunik، جشنواره آب ورداوار ، جشنواره بین المللی زردآلو طلایی فیلم ایروان، رنگ ایروان، یا جشنواره هندوانه.

دما: 29.3 درجه سانتیگراد

بارندگی: 3 روز

جشنواره جهانی فیلم. عکس از: Seroujo

مرداد ماه

درست مانند تیر، ماه مرداد نیز یکی از گرم‌ترین ماه های سال محسوب می شود. با این حال، این کشور هنوز رویدادهای مختلفی را برای سرگرمی مردم محلی و بازدیدکنندگان برگزار می کند. دوستداران فرهنگ و سنت از جشنواره تاراز، یک روز ملی لباس، لذت خواهند برد، در حالی که دوستداران آبجو می توانند در فعالیتهای مختلفی که در جریان جشنواره آبجو ایروان در دریاچه سوان برگزار می شود، شرکت کنند. علاوه بر این، طرفداران گوشت و کباب از زمان صرف شده در جشنواره کباب در اختالا لذت خواهند برد.

دما: 29 درجه سانتیگراد

بارندگی: 12 روز

جشنواره نان گاتا. تصویر از Armineaghayan

شهریور ماه

اواخر شهریور از بهترین زمان های سفر به ارمنستان است. دمای هوا خنک می شود و آب و هوا به اندازه کافی خوب است تا بتوانید یک تور خوب در سراسر کشور داشته باشید. مانند ماه خرداد، شهریور نیز ماه پر از رویدادهای جالبی است که می توانید در آن شرکت کنید، مانند جشنواره فرش در 17 شهریور در دلیجان برگزار شد، جشنواره هریسا در 24 شهریور در موسالر ، جشنواره بین المللی بالن در ایروان از 24 تا 27 شهریور ، جشن از دسر سنتی ارمنی گاتا در 31 شهریور در خاچیک و جشنواره اربونی-ایروان (“تولد” شهر) در 7-8 مهر.

دما: 25.9 درجه سانتیگراد

بارندگی: 4 روز

مهر ماه

مهر یکی از بهترین زمان ها برای سفر به ارمنستان است. پاییز رنگ های زیبایی را به شهرها می آورد و این کشور را در این زمان از سال زیباترین می کند. بر خلاف ماه های دیگر، مهر در اینجا جشن های زیادی را به ارمغان نمی آورد. سفر خود را در مورد بازدید از مناطق روستایی و برخی از بهترین نقاط دیدنی کشور برنامه ریزی کنید. یک کت سبک یا یک پلوور با خود ببرید، زیرا عصرها کمی سرد می شود.

دما: 16.1 درجه سانتی گراد

بارندگی: 20 روز

آبان ماه

در ماه آبان، درجه حرارت کاهش می‌یابد و کشور شروع به آماده شدن برای زمستان می‌کند. هیچ جشنواره ای برای این ماه برنامه‌ریزی نشده است. با این حال، اگر قصد بازدید از شهر را دارید که گردشگران کمتری دارد، نوامبر زمان مناسبی برای این کار است. هنگام گردش در شهر یا سفر به مناطق دور افتاده حتما لباس گرم بپوشید و یک کت راحت و کفش گرم بپوشید.

دما: 9.6 درجه سانتی گراد

بارندگی: 10 روز

ارمنستان در پاییز.

آذر ماه

مانند دیگر ماه‌های زمستان، آذر در ارمنستان آرام است و گردشگران کمتری از این کشور دیدن می کنند. درجه حرارت به طور متوسط به زیر 0 درجه سانتیگراد می رسد و قدم زدن در ایروان یا جاهای دیگر شاید راحت نباشد. با این حال، اواسط آذر برای رفتن به پیست اسکی Tsaghkadzor ، واقع در 60 کیلومتری ایروان، کمی زود است، بنابراین ممکن است چند پیست اسکی تازه برای خود پیدا کنید.

دما: 4 درجه سانتیگراد

بارندگی: 8 روز

همچنین بخوانید؛ بهترین محله های استانبول ترکیه برای گردشگری کدام ها هستند؟

چه زمانی نباید به ارمنستان بروید

اگر اهل زمستان نیستید و از دیدن مکان جدید در دمای پایین لذت نمی برید، بدانید ماه های زمستان بهترین زمان سفر به ارمنستان نیستند. همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است فروردین و اردیبهشت به دلیل تعداد زیاد روزهای بارانی مناسب نباشند. با توجه به ماه های گرم، ماه تیر بسیار شلوغ با گردشگران است، بنابراین مطمئن شوید که بر اساس آن برنامه ریزی می کنید.


این مقاله از Culture Trip ، ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *