آبی آسمانی روشن به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شد

رنگ آبی روشن به نام آسمان روشن توسط مارک رنگ Dulux به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شده است.

رنگ سال 2022 که توسط دولوکس به عنوان “آبی آسمانی و آبی روشن” توصیف شده است به این دلیل انتخاب شده است که “خوش‌بینی و میل به شروعی تازه را که حال و هوای این روزها را نشان می دهد” به تصویر می‌کشد.

ماریان شیلینگفورد، مدیر خلاق در Dulux UK می‌گوید: “تجربه مشترک احساس گرفتار شدن و نگرانی فزاینده برای آینده سیاره زیبا و در عین حال شکننده ما را به آسمان روشن رساند.”

این رنگ نشان دهنده خوش بینی مربوط به سال 2022 است.

او به دزین می گوید: “در حال حاضر، مردم می‌خواهند احساس تجدید حیات کنند و از آزادی‌هایی که به آن‌ها باز می‌گردد، لذت ببرند، به دنبال چشم‌انداز و ایده‌های جدید باشند.”

آسمان روشن نوزدهمین رنگی است که به عنوان رنگ سال Dulux انتخاب شده است. این مجموعه توسط طیف وسیعی از متخصصان در زمینه طراحی، مد، طراحی داخلی، اقتصاد اجتماعی و معماری به دلیل ویژگی های “روح انگیز” آن به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب شدند.

آبی آسمانی روشن، رنگ سال 2022

این رنگ همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری آن شناخته می‌شود، به ویژه در زمانی که مردم در حال حرکت در فضاهای کاری جمعی و سازگار شدن با شرایط جدید سفر هستند.

شیلینگفورد می‌گوید: “این به ما امکان می‌دهد تا در مکان‌هایی که زندگی و کار می‌کنیم، روحیه تازه لازم را به ما بدهد.” او ادامه می‌دهد: “در یک سال گذشته، ما عمدتا در داخل فضاهای بسته بودیم و از پنجره به این رنگ خیره شده بودیم در حالی که رویای گذراندن تعطیلات از بین رفته بود.”

به گفته پنل تصمیم‌گیری رنگ سال 2022 ، انتخاب رنگ بخشی از گرایش به رنگ‌های پر جنب و جوش و روشن است. این فاصله گرفتن از رنگ‌های قبلی سال مانند Brave Ground، که یک رنگ خاکی و خنثی بود، است.

هلین ون ژنت، رئیس مرکز جهانی زیبایی شناسی AkzoNobel، توضیح می‌دهد: “امسال، رنگ‌های پر جنب و جوش و رنگ‌های روشن دوباره ظاهر می‌شوند – شاید بازتابی از نیاز ما به مثبت اندیشی و رویکردی تازه”.

“تمایل ما برای ارتباط مجدد با طبیعت و درک بیشتر از مزایای سلامتی که از بیرون رفتن داریم، ما را به سمت یک پالت بیوفیلیک‌تر در طراحی داخلی کشانده است.”

انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال 2022 نشان دهنده بازگشت به سمت ترندهای رنگی پر جنب و جوش است.

Dulux همچنین انواع مختلفی از پالت‌های رنگی‌ای را توسعه داده است که می‌توانند آسمان روشن را ستایش کنند. در میان آنها رنگ‌های سبز و آبی روشن وجود دارد که به طور مشابه میل فعلی برای رنگ های مرتبط با طبیعت و فضای باز را منعکس می‌کند.

آسمان روشن نشانه بازگشت به رنگ‌های پاستلی مانند سبز آرام است، یک تم از سبز ملایم که دولوکس به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب کرده است. انتخاب رنگ توسط ویرایشگر داخلی Michelle Ogundehin ، که آن را “سبز مه آلود” خواند، مورد سوال قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *