جاذبه‌ی گردشگری برای بازسازی عکس معروف “ناهار بالای آسمان خراش”

به گزارش آرت نت، این جاذبه میهمانان را بر روی یک تیر فولادی سوار می‌کند، آنها را به هوا می‌برد و سپس برای ایجاد چشم‌اندازهای پانوراما و بازسازی عکس معروف ناهار بالای آسمان خراش به دور خود می‌چرخد.

آن عکس مشهور از آهنگران در حال خوردن ناهار بر روی یک تیر فولادی که در بالای منهتن آویزان شده‌اند، را می‌شناسید؟ توسعه‌دهندگان در تلاش برای بیرون کشیدن آب بیشتر از یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری نیویورک، سوار شدن جدیدی را در مرکز راکفلر پیشنهاد می کنند که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا عکس ناهار بالای آسمان خراش ، 1932 را – هر چند به شیوه ایمن‌تر – بازسازی کنند.

این جاذبه پیشنهادی که برای طبقه زیر ساختمان 69 در نظر گرفته شده بود، به عنوان بخشی از تجربه “بالای تیر”، میهمانان را بر روی یک تیر فولادی کپی می کند، آنها را برای عکس‌های سلفی به هوا می‌برد و سپس به دور خود می‌چرخند تا نمای پانوراما از شهر ایجاد شود.

یک رندر از طرح پیشنهادی ناهار بالای آسمان خراش

این ایده از Tishman Speyer Properties، یک شرکت املاک و مستغلات است که ده‌ها سال است مسئولیت بازسازی ساختمان‌های آرت دکو را بر عهده دارد و تنها یکی از مجموعه پیشنهادات این ملک است، از جمله یک کُره بزرگ که هنگام ورود بازدیدکنندگان تغییر رنگ می دهد یا یک سکوی دید جدید برای طبقه 70. کمیسیون حفظ آثار نیویورک این پیشنهادات را در 14 سپتامبر شنید. (سندی که جزئیات همه پیشرفت ها را از آن زمان توسط کمیسیون به صورت عمومی منتشر شده است.)

“با این تغییرات، ما به دنبال این هستیم که داستان مرکز راکفلر را به روشی جدید بیان کنیم که مردم را به کشف آنچه نماد مرکز راکفلر است، برساند: چراغی در شهر، مکانی با تاریخ باورنکردنی”

پیشرفت‌های پیشنهاد شده توسط شرکت املاک در مرکز راکفلر در حالی است که ساختمان‌های دیگر نیویورک وارد بازی عرشه مشاهده و ایده هایی مانند ناهار بالای آسمان خراش شده‌اند. یک سکوی بلند 100 طبقه در هادسون یارد سال گذشته افتتاح شد، در حالی که هر دو ساختمان کرایسلر و One Vanderbilt در حال ارائه پیشنهادات خود هستند.

ناهار بالای آسمان خراش ، 1932.

ناهار بالای آسمان خراش، همانطور که در تصویر اصلی گفته می شود، در 20 سپتامبر 1932 گرفته شد، هنگامی که 11 کارگر آهن در ساخت ساختمان RCA (که امروزه ساختمان GE نامیده می شود) روی یک تیر فولادی در ارتفاع 260 متری بالاتر از راکفلر پلازا برای عکس گرفتن، نشستند.

این تصویر که زمانی نمادی از دستاوردهای آمریکا و قهرمانان پشت صحنه آن بود، امروزه بیشتر شبیه نمادی از استثمار نیروی کار و یک پروپاگاند اولیه در مورد املاک است (که بازسازی مجدد بالقوه آن را به طنزآمیز تبدیل می کند).

این عکس، که توسط مدیران مرکز راکفلر برای ترویج پروژه توسعه سفارش داده شد، برای اولین بار در نسخه 2 اکتبر نیویورک هرالد تریبیون ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *