سانتیاگو کالاتراوا معمار پاویون امارات در اکسپو دبی 2020 است

معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا پاویونی برای امارات برای اکسپو 2020 دبی ساخته است که از شکل بال شاهین الهام گرفته شده است.

غرفه کشور میزبان که “به عنوان نمادی از روحیه پیشگامان امارات متحده عربی” طراحی شده است، در نزدیکی مرکز نمایشگاه در کنار Adrian Smith + Gordon Gill طراحی شده در مرکز شهر Al Wasl Plaza.

دفتر کالاتراوا به دزین گفته است: “غرفه امارات متحده عربی به منظور تجسم موضوع اصلی؛ اتصال ذهن‌ها و ایجاد آینده و به عنوان نمادی از روحیه پیشگامان امارات طراحی شده است.”

“واقع در زون فرصت‌ها نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، هر جنبه ای از پاویون امارات نمایانگر کشور میزبان است، از معماری ساختمان، که شبیه شاهین، پرنده ملی امارات متحده عربی است، تا چشم اندازهای اطراف.”

پاویون چهار طبقه امارات از “یک شاهین در حال پرواز” الهام گرفته شده است و یک سری “بال” از فیبر کربن تولید شده در داخل آن قرار دارد که می‌تواند برای محافظت از پنل های خورشیدی سقف بسته شود.

هر یک از بال ها در اطراف یک نقطه می چرخند و کل سقف را می توان در سه دقیقه باز کرد.

همچنین ببنید پاویون سنگاپور و پاویون هلند را که بر موضوع معماری در کنار طبیعت تمرکز کرده‌اند.

بال‌ها از فلز ساخته شده اند

استودیو کالاتراوا می‌گوید: “چارچوب مفهومی بر اساس الهام از نیروی شاهین ، پرنده ملی امارات متحده عربی بود.”

“با هدایت قدرت تحرک، جریان همزمانی و نوآوری تکنولوژیکی، رابطه بین فضاهای معماری و سیستم‌های ساختاری با هم ترکیب می‌شوند و ارتباطاتی ایجاد می‌کنند که فضای کلی را با موضوع اصلی نمایشگاه 2020 مرتبط می‌کند.”

در مرکز غرفه 15000 متر مربعی یک حفره به شکل کره وجود دارد که به عنوان یک سالن نمایش با ظرفیت 200 نفر عمل می‌کند.

اطراف آن توسط یک فضای تجمع چند سطحی احاطه شده است که در بالای آن یک نورگیر دایره ای شکل وجود دارد که نشان لوگوی اکسپو 2020 دبی را در خود جای داده است.

در بقیه فضاهای غرفه امارات مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های همه‌جانبه قرار دارد که به تاریخ و آینده کشور اختصاص داده شده است.

استودیو ادامه می‌دهد: ” پاویون امارات متحده عربی به بازدیدکنندگان فرصتی می‌دهد تا تاریخ و آینده امارات متحده عربی – از ریشه‌های آن تا زمان حال پررونق و چشم‌انداز آینده خود را کشف کنند.”

“ما امیدواریم که بازدیدکنندگان آن را گواهی بر اشتیاق و فداکاری مردم امارات متحده عربی بدانند و به عنوان یادآور ارزش‌های ملت، تاب‌آوری و آینده بی حد و حصر آن بدانند.”

مطابق با موضوع پایداری اکسپو 2020 دبی ، غرفه دارای گواهینامه LEED Platinum است و با مقررات و مشخصات ساختمان سبز دبی (DGBR) مطابقت دارد.

اطراف آن با محوطه سازی شامل 80 درخت و بیش از 5600 گیاه احاطه شده است که از این تعداد 2350 گیاه “برای امارات از اهمیت فرهنگی برخوردار هستند.”

فضایی برای تجمع

نمایشگاه دبی آخرین اکسپو جهانی است – یک نمایشگاه بین المللی که برای نمایش معماری و نوآوری طراحی شده است. این رویداد شش ماهه ( از ابتدای اکتبر 2021 تا آخر مارچ 2022 ) با مشارکت 180 کشور جهان همراه بوده و انتظار می رود حدود 10 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند.

کالاتراوا علاوه بر پاویون امارات ، همچنین غرفه قطر را در اکسپو 2020 دبی طراحی کرده است.

عکاسی توسط Palladium Photodesign / Oliver Schuh + Barbara Burg

Comments (1)

  1. افشین

    با تشکر از مقاله کامل و مفید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *