جاذبه های گردشگری دبی که نباید از آن‌ها غافل شوید

دبی پناهگاه تجمل و فرهنگ و سرشار از جاذبه های گردشگری ،در مرکز خلیج فارس است. چه از تماشای چشم اندازهای بلند از بلندترین ساختمان جهان، خرید در یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان و یا امتحان غذا از سراسر جهان در منطقه تاریخی دیره، در کارهایی که می‌توان در دبی انجام داد هیچ کم و کاستی وجود ندارد.

قایق های مسافری در سراسر نهر دبی .Graham Prentice / Alamy Stock Photo©

دبی زمانی فقط یک دهکده ماهیگیری آرام با غواصی، ماهیگیری و تجارت معروف بود. فقط در 50 سال دبی به یک کلان شهر پررونق تبدیل شده است و چیزی را برای هر بازدید کننده ارائه می دهد. از دیره، قلب شهر قدیمی، جایی که قایق های دهو بین سوک شلوغ و محله تاریخی بسطاکیا و بور دبی حرکت می‌کنند، جایی که می‌توانید از قلعه الفاهیدی قرن هجدهم دیدن کرده و غذاهای مقرون به صرفه را از گوشه و کنار جهان بچشید. به مرکز شهر معروف دبی، با مراکز خرید بی‌شمار و آسمان‌خراش هایی که می‌توانید از آن دیدن کنید، محله‌های این شهر به اندازه جمعیت آن متنوع است. با استفاده از این راهنمای جاذبه های گردشگری برای کارهایی که در دبی انجام می‌دهید، گردش خود را در شهر با پای پیاده، ماشین یا حتی قایق آغاز کنید.

نمونه غذا از سراسر جهان

کارگران از سراسر جهان برای چندین دهه به دبی سرازیر شده‌اند و بیش از 200 ملیت در آنجا حضور دارند. هر ملیت غذاهای ملی خود را به ارمغان آورده است، بنابراین هیچ کمبود غذایی برای کشف در امارات وجود ندارد و همین تنوع غذایی خود از جزیی از جاذبه های گردشگری دبی می‌باشد . کارگران هندی و پاکستانی اکثریت جمعیت مهاجر در دبی را تشکیل می دهند و در هر گوشه خیابان رستوران هایی وجود دارد که غذاهای شبه قاره هند را سرو می کنند. در محله الجفلیه، رستوران ساده راوی، برخی از بهترین و ارزان ترین غذاهای پاکستانی را در دبی به فروش می رساند. با کمتر از 10 درهم می توانید یک ظرف پر از دال و برنج را با تیکا نان و مرغ خریداری کنید.

برای چیزی که کمی محلی تر باشد ، شیر شتر لذیذ است که این روزها به ندرت دیده می شود. کمی در کافه مجلس، واقع در داخل محوطه مسجد جمیرا، امتحان کنید. مهمانان می‌توانند روی نیمکت های سفید بنشینند تا پیشخدمت‌ها شیرینی های سنتی و باقلوا اماراتی را با ظروف نقره ای به میز بیاورند. در اینجا نوشیدنی امتحان کنید، کمل‌چینو، یک کاپوچینو با کف شیر شتر و بستنی شیر شتر که همراه با پنکیک بلاتیت یا چیباب سرو می‌شود.

نکته حرفه ای: برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی خاورمیانه، در خیابان های محله بور دبی در جستجوی شاورمای خوش طعم، طاووک یا ماناکشیش (خمیر پنیر یا گوشت) هر کدام فقط چند درهم، گردش کنید.

غرفه غذا در حال فروش در خیابان بور دبی . Mauricio Rojas / Alamy Stock Photo©

با صحنه هنر مدرن دبی آشنا شوید

دولت دبی در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در زمینه هنر کرده است، هم در حق خودش و هم در همکاری با دولت فدرال برای جذب گالری هایی مانند لوور در همسایگی ابوظبی.

ناحیه هنری آلسرکال، زمانی که به عنوان یک پسماند صنعتی نادیده گرفته شده بود، اکنون یکی از محبوب‌ترین مناطق برای بازدید در دبی است. روز خود را در گالری Carbon 12 آغاز کنید و مجموعه ای از انبارهای متروکه سابق خود را که به گالری های هنری مدرن تبدیل شده اند و انواع هنرهای تجسمی و نمایشی، نمایش های غذا و مد و مجموعه های کارگاهی را به نمایش می گذارند، طی کنید. آلسرکال به عنوان سکوی پرتاب بسیاری از هنرمندان پرطرفدار خاورمیانه از جمله eL Seed ، منیر شاهرودی فرمانفرماییان و لیلا هلر شناخته شده است.

شاید برای برخی تعجب آور باشد که بدانند منطقه مرکز مالی بین المللی دبی دارای صحنه هنری پررونقی است. “بازار ایده ها” در Gate Village معماری مدرن را با هنر، خرید، ناهار خوری زیبا و طراحی داخلی ترکیب می کند. گالری‌های هنری با نمای شیشه ای در خیابان‌های سایه دار بین ده بلوک اداری با طراحی منحصر به فرد در DIFC قرار گرفته اند.

نکته حرفه ای: آخر هفته که گالری ها شلوغ هستند، از Alserkal دیدن کنید و برای صرف یک میان وعده شیرین در کارخانه شکلات سازی صنایع دستی Mirzam توقف کنید.

آلسرکال ، دبی

برای تماشای شگفتی های طبیعی دبی همه چیز را کنار بگذارید

جاذبه های گردشگری دبی چیزی فراتر از هتل‌های لوکس و بازارهای تاریخی است. دریاچه‌های القدرا، واقع در کنار مزارع عربستان در لب مرز امارات، شما را بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به طبیعت نزدیک می‌کند. می‌توانید با رانندگی خود به این منطقه از دریاچه‌های مصنوعی و صحرای شنی بپردازید که محل زندگی بیش از 130 گونه پرنده و بی شمار حیوانات بومی است.

آسمان‌ خراش‌های بلند را پشت سر بگذارید و خود را در میان دریاچه‌های به ظاهر بی پایان منعکس کننده خورشید ظهر، برای یک پیک‌نیک با فلامینگو، روباه های عربی و عقاب هایدر معرض انقراض، گم کنید.

نکته حرفه ای: برای دیدن بهترین چشم اندازها،عصر بروید تا غروب خورشید را بر تپه های شنی تماشا کنید.

نمای هوایی از دریاچه های القدرا در دبی. Kairi Aun / Alamy Stock Photo©

نگاهی به صحنه مذهبی دبی

مساجد در دبی کم نیستند، یکی از چشمگیرترین آنها مسجد جامع است. مناره بلند آن بلندترین مناره آن در شهر است و در بیش از 50 مسجد دیگر در دبی قابل مشاهده است. این ساختمان کپی نسخه اصلی است که در سال 1900 ساخته شد و خانه اسلام در امارات است. هنگامی که خورشید بالا است، اشکال متمایز مسجد جامع بر روی پارک ها و بلوک های آپارتمانی اطراف سایه می اندازد. ورود برای غیر مسلمانان مجاز نیست، مگر همراه با برخی تورها و آن هم تنها در مناره.

نکته حرفه ای: هنگام غروب، از مسجد جمیرا دیدن کنید، زمانی که نقش های پیچیده اسلامی روشن می شود و مناره ها بر باغ های اطراف سایه می اندازند.

خرید کنید

مکان‌هایی برای خرج کردن چند درهم در دبی کم نیستند. دبی مال به عنوان دومین مرکز خرید بزرگ جهان، در نوع خود یک جاذبه است. این مرکز تجاری با مساحت 502000 متر مربع و هر هفته بیش از 750.000 خریدار از آن دیدن می‌کنند، دارای 1200 مغازه مناسب با همه بودجه، هتل با 250 اتاق، 120 کافه و رستوران است که از سراسر جهان غذا سرو می‌کنند.، 22 سینما، یک پیست یخ به اندازه المپیک، یک آکواریوم بزرگ، یک پارک سرپوشیده و حتی یک شبیه ساز هواپیما A380.

اما خرید در دبی فقط مربوط به مراکز خرید پر زرق و برق نیست. بسیاری از سوک‌های (بازارهای) سنتی به عنوان جاذبه گردشگری در دبی وجود دارند. از جمله سوک طلا، سوک ادویه و سوپ عطر – اما سوکت نساجی، که در طرف مقابل نهر دبی قرار دارد، آرام تر است و حس محلی تری دارد. در بازار نساجی دوبی ، نسل های خیاط طیف وسیعی از ترمه دستباف، ابریشم، پشمی و پنبه ای، پرتاب، لباس و شال می‌فروشند. مراقب شال‌های اصیل کشمیری در رنگ‌های روشن باشید و مطمئن شوید که چانه می‌زنید، همانطور که انتظار می‌رود.

نکته حرفه ای: شما می‌توانید یک هفته کامل را در دبی مال بگذرانید، اما اگر بعد از نیمه شب به آنجا بروید (مرکز خرید ساعت 2 بامداد بسته می شود)، کل ساختمان را تقریباً در اختیار خود خواهید داشت.

بازار ادویه، محله الراس ، دبی .  Richard Croft / Alamy Stock Photo©

آسمان خراش های منحصر به فرد و معماری را تحسین کنید

دبی دارای یکی از متنوع‌ترین صحنه‌های معماری جهان است، از آسمان خراش ها گرفته تا خانه‌های یک طبقه. مانند بسیاری از چیزهای دبی‌، آسمان خراش بزرگ برج خلیفه، با ارتفاع 830 متر بلند ترین ساختمان جهان است. بلندترین ساختمان جهان دارای کافه، دو عرشه مشاهده، سریع ترین آسانسور جهان و چشم انداز پرنده به دبی است.

در منطقه DIFC گردش کنید تا ده بلوک برج منحصر به فرد را مشاهده کنید، از ساختمان کپی بیگ بن گرفته تا ساختمان دروازه به شکل طاق و آسمان خراش های دوقلو شیشه ای. از ساحل باز جمیرا می توانید هتل برج العرب جمیرا به شکل بادبانی جهان را تحسین کنید، حتی اگر نمی توانید برای شب یک اتاق کامل تهیه کنید.

یکی از جاذبه های گردشگری دبی ، فواره دبی است که به عنوان بزرگترین نمایش رقص آب، نور و صدا در جهان شناخته می‌شود. این واقعاً یکی از برجسته‌ترین آثار معماری دبی است. این نمایشگاه که در پشت مرکز خرید دبی قرار دارد، هر 30 دقیقه بین ساعت 1 بعد از ظهر تا 2 بعد از ظهر و از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب در روزهای هفته برگزار می‌شود، هنگامی که جت های آب با سرعت زیاد موسیقی به هوا پخش می شوند و نور و سایه‌هایی را بر نمای ساختمان های اطراف برج خلیفه، مرکز خرید دبی و سوق البهار ایجاد می‌کند.

نکته حرفه ای: جمعیت برای دیدن نمایش رایگان آبنما از مرکز خرید بیرون می‌آیند، اما اگر ساعت 11 شب به آنجا سر بزنید، تعداد کمی از مردم، چشم‌اندازهای بدون وقفه و فضایی آرام‌تر وجود دارد.

فواره دبی

تاریخ دوبی را در محله بستکیه دبی یا تجربه کنید

ممکن است دبی فوق مدرن به نظر برسد ، اما معامله گران قرن ها در امتداد آبراهه های امارت، به ویژه در محله بستکیه زندگی کرده اند. بادگیرهای نمادین بازسازی شده و کوچه‌های باریک سنگی در اواخر قرن 19 ساخته شده و این فراری از آسمان خراش‌های بلند شیشه‌ای و مراکز خرید بزرگ است. تعدادی جاذبه گردشگری و فرهنگی دبی و چایخانه در میان خانه‌های شخصی محله بستکیه پنهان شده است. می‌توانید از قبل یک اتاق در XVA رزرو کنید، یک مهمانسرای بوتیک کوچک و گالری هنری با 15 اتاق با سبک منحصر به فرد که به حیاط های سایه دار محصور منتهی می‌شوند، هر اتاق به نام نمادی از دبی نامگذاری شده است.

محله بستکیه ، دبی . JOHN KELLERMAN / Alamy Stock Photo©
شهر جمیرا در عصر، دبی. travelstock44 / Alamy Stock Photo© 

این مقاله از Culture Trip ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *