زیباترین جزیره های تایلند که در سفر به تایلند باید از آن‌ها بازدید کنید

قطعاً تایلند فاقد جزیره های زرق و برق‌دار نیست. بسیاری از مردم قبلاً در مورد پوکت و کوه سامویی شنیده‌اند، و شاید حتی از آن‌ها دیدن کرده‌اند، اما در سفر بعدی خود به سرزمین لبخندها به جایی متفاوت بروید. چطور؟ در اینجا خیره‌کننده‌ترین جزایر برای افزودن به لیست بازدید‌ها در سفر به تایلند وجود دارد.

راهنما: کوه در تایلندی معادل کلمه جزیره است.

کوه فایام (Koh Phayam)

تصویر از Cristian M. Vela / Alamy Stock Photo©

در نزدیکی ساحل رانونگ، نزدیک مرز برمه، کوه فایام نوید یک سرعت آرام و فریبنده را می‌دهد که شما را به تایلند قدیمی باز می‌گرداند. از زندگی ساده در جزیره‌ای لذت ببرید که تنها در چند مکان می‌توانید از برق 24 ساعته لذت ببرید. سواحل آرام اطراف جزیره را کاوش کنید، پیاده‌روی (یا موتورسواری) در مسیرهای ناهموار از طریق مزارع لاستیکی و جنگل‌ها انجام دهید. آب‌ها ممکن است در اطراف این جزیره شفاف‌تر نباشند، اما آرامش، عدم توسعه عمده و فضای طبیعی آن از ویژگی‌های مثبت این جزیره تایلند محسوب می‌شود.

کوه سیمیلان (Koh Similan)

کوه سیمیلان واقع در دریای آندامان، از بزرگترین جزایر سیمیلان تایلند است. این شهر دارای سواحل شنی سفید رنگ است که با آب‌های آبی چشمگیر پوشانده شده است – در آنجا بهترین نقاط غواصی و غواصی در تایلند را خواهید یافت. این جزیره میزبان مجموعه‌ای جذاب از پرندگان نیز هست و چشم‌اندازهای غروب خورشید باورنکردنی است.

کوه یائو یای (Koh Yao Yai)

کوه یائو یای به اندازه ای توسعه یافته است که راحت باشد، در عین حال به اندازه کافی روستایی است که هنوز جذابیت روستایی بودن را داشته باشد. سواحل شنی دور جزیره، با تکه های متراکم از حرا که برای کاوش با کایاک مناسب هستند. روستاها عمدتاً شامل خانه‌های چوبی سنتی روی پایه هستند که در بین نخلستان‌ها و مزارع لاستیکی قرار گرفته‌اند.

کوه یائو نای (Koh Yao Noi)

خواهر کوچک کوه یائو یای؛ کوه یائو نای برای ماه‌های عسل – یا هر کس دیگری که به دنبال یک فرار غیرمعمول با چشم‌اندازهای خیره‌کننده است – جذابیت بیشتری دارد. استراحتگاه های این جزیره در تایلند در نوع خود دیدنی هستند، با استخرهای باشکوه و اتاق‌های مجلل. با این حال، دور از اقامت‌گاه‌های پر زرق و برق، یک جامعه کشاورزی آرام را خواهید یافت که هنوز طبق سنت‌های قدیمی زندگی می‌کند. ماسه‌های طلایی در کنار خلیج های صخره ای کم عمق قرار گرفته‌اند و جزیره محل مناسبی برای غواصی، صخره‌نوردی و قایقرانی است.

کوه فی فی دان (Koh Phi Phi Don)

تصویر از: DR Travel Photo and Video / Shutterstock©

Koh Phi Phi Don یک مقصد اصلی گردشگری است. شاید گاهی اوقات درک زیبایی بین جمعیت دشوار باشد، اما تا نقطه نظر بالا بروید و به سرعت خواهید دید که چرا این جزیره سزاوار محبوبیت است. یک تنگه باریک یک برج دیدنی است، با دو خلیج شنی منحنی بین کوههای سرسبز نشسته است. کارست های آهکی پوشیده از سبزی به طرز چشمگیری از آب های گازدار بالا می‌آیند.

کوه فی فی له (Koh Phi Phi Le)

کوچکتر از جزایر فی فی، جزیره فی فی له خالی از سکنه است و محل اقامتی وجود ندارد. هرچند این بدان معنا نیست که آرام است. هر روزه، گروهی از مسافران روزانه به اینجا می‌روند که از زیبایی فریبنده خلیج مایا آمده‌اند. این ساحل گرمسیری تایلند در فیلم پرفروش دنی بویل The Beach (2000) مشهور شد. ماسه‌های نرم سفید این جزیره با داشتن جنگل‌ها و صخره‌های دندانه‌دار پشت سر شما و آب‌های بکر روبرو را در بر گرفته اند، چشم اندازهای چشمگیری را در همه جهات ارائه می‌دهند. قایق‌های سنتی کشیده به صحنه‌های ذکر شده، افزوده می‌شوند.

کوه جوم (Koh Jum)

کوه جوم جذاب در مقایسه با جزایر پرطرفدار تایلند حس کمیاب آرامش و آسایش را ارائه می‌دهد. چندین مکان برای اقامت وجود دارد، به این معنی که می‌توانید از مناظر و سبک زندگی آرام برای مدت بیشتری از یک سفر یک روزه لذت ببرید. سواحل پوشیده از درخت دارای ماسه‌های مرغوب و رنگ مرجانی است که با آب‌های زلال برخورد می‌کند. قایق های دم بلند ممکن است در امواج دور در حال غلتیدن دیده شوند. برای کاوش در حرا و روستاهای سنتی نیز وقت بگذارید و مطمئناً عاشق خواهید شد.

کوه لانتا (Koh Lanta)

کوه لانتا ممکن است سازه های سنگ آهکی چشمگیری نداشته باشد، اما با ماسه‌های ابریشمی و هوای بهتر آن جبران می‌کند. تپه‌های جنگلی ناهموار و حرا دور از شن‌های فریبنده، چشم‌اندازها و ماجراهای فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهند. برای آشنایی با جامعه محلی وقت بگذارید. این گروه همچنین به عنوان چائو لو (مردم دریا) شناخته می‌شود، به ویژه برای غواصی آزاد معروف است.

کوه موک (Koh Muk)

گردشگری برای رسیدن به جزایر زرق و برق دار ترانگ تایلند به طور کلی کند بوده است. نارحت کننده است، اما به آن‌ها اجازه داده است تا زیبایی طبیعی خود را حفظ کنند. کوه موک سرسبز دارای سواحل و جنگل‌های زیبا و دهکده های ماهیگیری عجیب است. با این حال، جذابیت اصلی برای بسیاری غار زمرد عالی است (در تایلندی به Tham Morakot معروف است). فقط در زمان جزر و مد کم از اقیانوس می‌توان به آن دسترسی داشت. وارد غار شوید و در تاریکی شنا کنید، در حالی که صدای برخورد موج ها هوا را پر می‌کند، تا در نهایت نور را ببینید. هنگام خروج از غار، با ساحل شنی زیبایی روبرو می‌شوید که از سه طرف با صخره‌های بلند احاطه شده و آب به آرامی قسمت چهارم را نوازش می‌کند.

کوه کرادان (Koh Kradan)

یکی دیگر از جزایر ترانگ تایلند در آبهای کریستالی دریای آندامان، کوه کرادان، بی نقص است. این رویایی است که همراه با ماسه مرجانی رنگ، شاخ و برگ سرسبز و کف دست سایه دار است. به اندازه کافی دور بروید، و می‌توانید درست از ساحل غواصی کنید. در یک بانوگاه تنبل شوید ، روی ماسه ها استراحت کنید، برخی از اشعه ها را جذب کنید، چشم اندازهای جزایر مجاور را مشاهده کنید و از زندگی خوب لذت ببرید.

کوه آدانگ (Koh Adang)

کوه آدانگ بخشی از پارک دریایی ملی تاروتائو است. مسیرهای چالش برانگیز را طی کنید و با چشم اندازهای باشکوه جزایر مجاور و همچنین اقیانوس درخشان تا آنجا که چشم می‌بیند، پاداش خواهید گرفت. آبشارهای متعددی نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تحسین کنید، و این جزیره محل حیات وحش متنوع است. وقتی صحبت از سواحل می‌شود، احتمالاً فقط چند نفر روی ماسه های سفید حضور خواهند داشت. از آرامش و آرامش لذت ببرید کوه آدانگ برای جزیره های تایلند تا حدودی غیرمعمول دارای ساحل سیاه نیز می‌باشد.

کوه لیپه (Koh Lipe)

شکوه و جلال در جزیره تایلند به سرعت منتشر شده است و در حال حاضر تعداد زیادی گردشگر در این جزیره مشاهده می‌شود. به عنوان بخشی از پارک دریایی ملی تاروتائو، این جزیره شروع خوبی برای یک غواصی عالی در تایلند است. این جزیره دارای اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و بارهای بسیار خوبی است. ناگفته نماند که سواحل فوق العاده‌ای نیز دارد.

همچنین بخوانید : بهترین فصول برای سفر به ارمنستان

کوه تاروتائو (Koh Tarutao)

بزرگترین جزیره در پارک ملی تاروتائو غرق در معماری قدیمی است. جنگل‌ها را کاوش کنید و با ساختمان‌های مخروبه زندان و زیارتگاههای مقدس روبرو خواهید شد. با این حال ، این جزیره هرگز جمعیت زیادی از گردشگران یا شهرک نشینان مانند دیگران در تایلند را به خود جلب نکرده است. در نتیجه، موجودات متعددی آن را خانه می‌نامند، از جمله چندین گونه مار. بنابراین حواس‌تان را جمع کنید. اگرچه سواحل این جزیره از تایلند در مقایسه با جزایر دیگر تا حدی پایین هستند، اما لذت واقعی از جنگل‌ها و منظره غروب آفتاب به دست می‌آید.

کوه فانگان (Koh Phangan)

در خلیج تایلند ، کوه فانگان به عنوان جزیره اصلی مهمانی تایلند شناخته می‌شود. این بدان معنا نیست که جزیره‌ای چشم‌نواز با شگفتی‌های طبیعی فراوان نیست. از کافه‌های ساحلی و نقاط داغ مهمانی دور شوید و سواحل بکر، صخره‌های ساحلی عکاسی، آبشارها، جنگل‌ها و نقاط دیدنی فوق‌العاده را پیدا خواهید کرد.

کوه مونورک (Koh Munnork)

جزیره تایلندی خصوصی در ساحل رایونگ، کوه مونورک جایی است که اگر چیزی واقعاً منحصر به فرد می‌خواهید، باید بروید. فقط یک تفرج‌گاه وجود دارد و تنها راه رفت و آمد به جزیره با قایق شخصی است. جنگل بکر و ماسه‌های سفید روشن ، اقامتگاه لوکس را احاطه کرده است، فضا آرام است و چشم‌اندازهای آن باورنکردنی است.

کوه چانگ (Koh Chang)

در نزدیکی مرز کامبوج، یکی از جزایر تایلند؛ کوه چانگ دارای سواحل زیبا و همچنین کوه‌های ناهموار در وسط این جزیره است. اگرچه جنگلهای انبوه دامنه را می‌پوشانند، اما چندین آبشار زیبا وجود دارد که باید تماشا کنید. طیف گسترده ای از اقامتگاه‌ها و گزینه‌‌های سرگرمی وجود دارد که می‌توانید بعد از تاریکی هوا از آنها لذت ببرید و به شما امکان می‌دهد برای روز باورنکردنی بعدی زندگی جزیره آماده شوید.

کوه ماک (Koh Mak)

همسایه کوه چانگ، کوه ماک، پوشیده از جانوران گرمسیری و حاشیه سواحل سفید است. خانواده‌های صاحب زمین‌های این جزیره در تایلند برای حفظ آن در شرایط عالی تلاش می کنند و گردشگری پایدار را که برای جامعه مفید است بدون آسیب رساندن به جزیره تشویق می‌کنند. درختان نارگیل را می‌توان در خارج از محل اقامت یافت، در حالی که فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی‌‌، گشت و گذار و استراحت وجود دارد. دوچرخه سواری یک راه عالی برای درک زیبایی فراوان است.


این مقاله از Culture trip ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *