شش نکته برای طراحی داخلی و دکوراسیون دفتر کار اداری

دفاتر دومین فضاهای سرپوشیده‌ای هستند که بعد از خانه در آن وقت می‌گذرانیم. بنابراین برایمان بسیار مهم است که طراحی دفتر کار اداری زیبا، کاربردی و سالم به نظر برسند!

کنجکاو هستید که بدانید چگونه طراحی دفتر کار خود را بهبود ببخشید؟ پس این ایده‌ها و نکات طراحی داخلی فضای اداری را بررسی کنید و در ادامه چک لیست 6 مورد ضروری ما برای دکوراسیون دفتر کار اداری را بخوانید!

1. طراحی کف یک دفتر کار اداری

شما میتوانید با در نظر گرفتن احتیاط از بیش از یک نوع مصالح برای طراحی کف دفتر کار استفاده کنید.

طراحی داخلی دفتر کار کاملاً به فضای اداری بستگی دارد و شما باید قسمت هایی را انتخاب کنید که نیاز به بازسازی دارند یا می‌توانید کل دفتر خود را نیز طراحی کنید. شما می‌توانید یک شرکت طراحی داخلی را برای یک اتاق اداری خاص نیز استخدام کنید.

یک طراح داخلی مساحت کلی را اندازه گیری می کند و سپس بسته به نیاز میز، قفسه و غیره آن را تقسیم می کند. از شرکتی که انتخاب می‌کنید بخواهید چندین طرح را به شما پیشنهاد دهد.

2. هنگام انتخاب نورپردازی مناسب، نور طبیعی را نیز در نظر گیرید

اگر شما به دکوراسیون مینیمال علاقه‌مند هستید، لوسترهای نواری برای فضاهایی مثل اتاق کنفرانس اداری، انتخاب مناسبی هستند.

طرح‌های نورپردازی نقش عمده‌ای در طراحی داخلی اداری دارند. هر نوع طرحی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آنها سیستم روشنایی مناسب را در دفتر شما نصب می‌کنند. نورپردازی محیط یک دفتر را مشخص می‎کند. بنابراین آن را با دقت انتخاب کنید. نور مناسب می‌تواند کارمندان شما را در یک محیط راحت برای کار قرار دهد. نورپردازی را بسته به طراحی داخلی دفتر دیگر انتخاب کنید تا از خستگی چشم جلوگیری شود. استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نیز توصیه می‌شود. استفاده از منابع روشنایی اقتصادی می‌تواند به نفع شما باشد.

کیفیت فضای کار چیزی است که روز به روز اهمیت بیشتری در طراحی داخلی اداری پیدا می کند. و نور طبیعی در لیست اولویت‌ها بسیار بالاست. نور طبیعی هم برای سلامتی و هم برای خلق و خو فواید بسیار ارزشمندی دارد و همه باید به آن دسترسی داشته باشند. این روزها، پنجره های بزرگ از کف تا سقف یک راه حل بسیار رایج برای پر کردن فضای داخلی اداری با نور طبیعی است. پارتیشن‌های داخلی شفاف راه دیگری برای عبور نور در فضا و استفاده حداکثری از خورشید است!

3. رنگ دیوارها را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ های روشن انتخاب بهتری برای طراحی دفتر کار اداری هستند.

این یک حقیقت است؛ رنگ‌ها روی مغز ما تاثیر می‌گذارند برخی انرژی زا هستند و برخی دیگر آرامش‌بخش هستند. بنابراین انتخاب رنگ در یک دکوراسیون اداری بسیار مهم است و باید به دقت برنامه‌ریزی شود.

با استفاده از یک پالت رنگ روشن میتوانید به دفتر کارتان را تبدیل به یک فضای خلاقانه کنید.

رنگی را انتخاب کنید که بتواند روشنایی بیشتری به اتاق اضافه کند. برخی از رنگ‌هایی که می‌توانید برای دیوارهای اداری انتخاب کنید عبارتند از آبی کم رنگ، سبز ملایم، رنگ بژ و غیره. اینها رنگ‌های بسیار ظریفی هستند و می‌توانند فضای کاری خوبی ایجاد کنند. می‌توانید از آثار هنری یا عکس های جسورانه برای بهبود دکوراسیون اداری استفاده کنید.

برای مثال باید از رنگ قرمز در طراحی دفتر کار به طور کلی اجتناب کرد زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این رنگ می تواند باعث سردرد شود!

4. انتخاب مبلمان اداری مناسب

انتخاب میز و صندلی باید بر‌اساس نیازهای کارکنان شما باشد. به منظور برآورده کردن نیازهای خاص، می‌توانید ارتفاع صندلی و میز را نیز سفارشی کنید. صندلی و میزی را انتخاب کنید که بتواند ظاهری حرفه ای به دفتر شما بدهد. برای بهبود طراحی کلی دفتر کار، صندلی ارگونومیک را انتخاب کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که داشتن یک سطح کار نامرتب باعث کاهش بهره‌وری می‌شود. بنابراین بهتر است فقط آنچه را که فوراً مورد نیاز است روی میز بگذارید و از انبوه وسایل اجتناب کنید. و اگر برخی چیزها هنوز باید روی میز نگهداری شوند، جعبه‌ها و قفسه‌های در بسته به پنهان کردن درهم و برهمی کمک می‌کنند و فضا را آزاد و الهام‌بخش می‌کنند!

5. در طراحی دفتر کار برای فضای قفسه‌ها برنامه‌ریزی کنید

استفاده از قفسه های باز در مواردی که میخواهید بین دو فضا سیالیت ایجاد کنید، توصیه می‌شود. اما به خاطر داشته باشید مرتب نگه داشتن آنها در اولویت باید قرار گیرد.

ذخیره سازی در هر فضای اداری کلیدی است. به ویژه، ذخیره سازی در بسته برای پنهان کردن بیشتر آشفتگی ها در پشت درهای بسته ضروری است و به طراحی فضای دفتر کار ظاهری زیبا می بخشد! سازماندهی یکی دیگر از موارد ضروری است. وقتی همه چیز جای خودش را دارد، تمیز نگه داشتن فضا بسیار ساده تر است!

6. جا برای تعدادی گیاه باز کنید

به گفته وبسایت دکوریلا، گیاهان و گل ها همیشه ایده خوبی هستند. آنها به یک فضا زندگی فوری می بخشند، رنگ و بویی به آن اضافه می کنند، طراحی محیط اداری را جذاب‌تر می‌کنند و حتی تاثیرات مثبتی بر مغز ما می‌گذارند. اگر همه اینها کافی نباشد… آیا می‌دانید که برخی از گیاهان نیز می توانند کیفیت هوا را بهبود بخشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *