بررسی گلکسی زد فولد 3: گوشی همراه-تبلت نسل جدید و ضد آب

نرم تر، با دوام تر و با دوربین های بهتر، تلفن همراه تاشو گلکسی فولد 3 قله تکنولوژی است. اما باز هم هر چیزی قیمتی دارد. نسل سوم تاشو سامسونگ ترکیبی گوشی و تبلت یک پدیده تکنولوژیکی است-سریعتر، تصفیه شده تر از نسخه قبلی خود و حتی از افتادن در حمام جان سالم به در می برد. اما آیا مردم برای گوشی های تاشو آماده هستند؟

نسل سوم گوشی تاشو ترکیبی سامسونگ نرم تر، بهتر، با دوام تر و ارزان تر است. عکس از ساموئل گیبس/گاردین

قیمت گلکسی زد فولد 3، 2،499 دلار آمریکا است که 276 دلار ارزان تر از مدل سال گذشته است. اگرچه هنوز بسیار گران است.

شکل و عملکرد Fold 3 مشابه Galaxy Z Fold 2 سال گذشته است، فقط 12 گرم سبک تر و کمی باریک تر از همه جهات. اما کلیت آن یکسان است. یک صفحه بلند و باریک که مانند یک کتاب باز می شود.

گلکسی فولد 3 حدود 90 دقیقه طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. با استفاده از آداپتور برق 25 وات USB-C، که در پک آن گنجانده نشده است، در 40 دقیقه به 60 درصد می رسد.از شارژ وایرلس 10 وات نیز پشتیبانی می کند. عکس: ساموئل گیبس/گاردین

تایپ کردن بر روی عرض باریک آن کمی تمرین می طلبد، اما در غیر این صورت راحت است که از کارهای بسته برای کارهای معمولی روزانه مانند پیام رسانی و بررسی زمان استفاده کنید. باز کردن تلفن مانند یک کتاب نشان می دهد صفحه نمایش فوق العاده انعطاف پذیر 7.6 اینچی OLED برای فعالیت هایی مانند تماشای فیلم، خواندن کتاب یا استفاده از دو برنامه در کنار هم، استفاده می شود. لولا می تواند تلفن را به صورت صاف یا در زوایای مختلف نگه دارد.

روی نماد برنامه در منوی برنامه های اخیراً استفاده شده ضربه بزنید و “باز کردن در نمای صفحه تقسیم شده” را انتخاب کنید تا در یک طرف صفحه قرار گیرد. سپس برنامه دوم مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید. عکس: ساموئل گیبس/گاردین

صفحه نمایش هنوز نرم تر از صفحه نمایش گوشی های هوشمند شیشه ای سخت است، بنابراین هنگام باز بودن گلکسی فولد 3 باید کمی بیشتر مراقب باشید. اما استفاده از قلم S Pen سامسونگ به اندازه کافی قوی است، که باعث می شود مانند گلکسی نوت به اندازه تبلت برای طراحی، علامت گذاری اسناد یا یادداشت های دست نویس کار کند. قلم آن 44 پوند قیمت دارد و در جعبه گنجانده نشده است.

رتبه جدید مقاومت در برابر آب یک ارتقاء دوام بزرگ است و به این معنی است که تا عمق 1.5 متر در آب غوطه ور می شود. به طور خلاصه، لازم نیست نگران خیس شدن آن باشید.مشخصات فنی

مشخصات فنی

  • صفحه اصلی: 7.6 اینچ QXGA+ Dynamic Amoled 2X Infinity Flex Display (374ppi)
  • صفحه نمایش: 6.2 اینچ HD+ Dynamic Amoled 2X (387ppi)
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 888
  • رم: 12 گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی: 256 یا 512 گیگابایت
  • سیستم عامل: One UI 3.1 مبتنی بر Android 11
  • دوربین: سه گانه عقب 12 مگاپیکسلی: زاویه باز ، زاویه فوق عریض ، 2 برابر تله فوتو ؛ دوربین سلفی 10 و 4 مگاپیکسل
  • قابلیت اتصال: 5G ، دو سیم کارت ، USB-C ، wifi 6 ، NFC ، بلوتوث 5.2 ، UWB و مکان
  • مقاومت در برابر آب: IPX8 (1.5 متر به مدت 30 دقیقه)
  • وزن: 271 گرم
  • ابعاد تا شده: 158.2x 67.1 x 16.0mm
  • ابعاد باز شده: 158.2x 128.1 x 6.4mm
برخلاف مدل سال گذشته Galaxy Fold ، اگر به یک برنامه دیگر بروید یا تلفن را ببندید ، هنگام بازگشت ترکیب برنامه های تقسیم صفحه خود را همچنان به عنوان صفحه ای در لیست برنامه های اخیراً استفاده شده در دسترس دارید. عکس: ساموئل گیبس/گاردین

عمر باتری نسبت به گوشی های معمولی متغیرتر است. استفاده از نور در درجه اول روی صفحه نمایش خارجی باعث می شود که تلفن به راحتی دو روز دوام بیاورد. ترکیبی از استفاده از هر دو صفحه برای پیام رسانی، خواندن، بهره وری عمومی، تماشای کمی ویدیو و عکاسی چند عکس باعث می شود Fold 3 نزدیک به 35 ساعت دوام بیاورد، که کمی بیشتر از نسخه قبلی است. حتی در روزهای استفاده زیاد، حداقل یک روز دوام می آورد. اگرچه هنگام استفاده از حالت صفحه نمایش همیشه روشن، عمر باتری به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

گلکسی فولد 3 دارای دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی اضافی است که در بالا سمت راست صفحه داخلی پنهان شده است. دوربین فوق عریض در شرایط روشن تصاویر خوبی تولید می کند اما در سطوح کم نور کمی دانه می خورد. دوربین تله فوتو نوری 2 برابر با زوم دیجیتال قابل استفاده تا حدود 5 برابر است. با این حال، نمی تواند با بزرگنمایی نوری تا 10 برابر ، مانند آنچه در S21 Ultra ، رقابت می کند.

عکاسی با گلکسی فولد 3 بسته شده مانند یک تلفن معمولی است. عکس: ساموئل گیبس/گاردین

دوربین سلفی بیرونی بسیار عالی است و جزئیات خوبی را تا نور نسبتاً کم تولید می کند، اما با نور پس زمینه کمی مشکل دارد. دوربین سلفی زیر نمایشگر با ترکیب یکپارچه بیشتر با دستگاه، فناوری چشمگیری است ، اما عکس ها فاقد جزئیات هستند.


این نوشته از وبسایت گاردین ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *