بهترین محله های استانبول ترکیه برای گردشگری کدام ها هستند؟

استانبول دارای پویایی ناشی از تلفیق سنت های باستانی با فرهنگ معاصر پر جنب و جوش است. محله های قدیمی استانبول مانند گالاتا – کاراکوی – و بالات زمانی محله مسیحیان و یهودیان شهر بودند که محل کلیساها و کنیسه های قدیمی بود. در حال حاضر آنها فضاهای جدیدی برای کاوش شکوفا کرده اند. قبل از تصمیم گیری در مورد محل اقامت، راهنمای ما را در مورد جالبترین محله های استانبول بخوانید.

سلطان احمد

تصویر از robertharding / Alamy Stock Photo

سفر به استانبول بدون بازدید از سلطان احمد کامل نمی شود. مرکز اجتماعی و سیاسی امپراتوری های روم ، بیزانس و عثمانی. این محله شما را به تاریخ غنی استانبول می رساند. برخی از خیره کننده ترین معماری در فاصله کمی از میدان اصلی قرار دارند. مانند ایاصوفیه قرن ششم، که بر افق با گنبد وسیع خود تسلط دارد. از دیگر مکان های دیدنی می توان به کاخ توپکاپی دوران عثمانی، محل سکونت سلاطین قرن پانزدهم که در سال 1924 به موزه تبدیل شد، اشاره کرد. مسجد آبی، مشهور به کاشی کاری و مناره و مخزن باسیلیکای قرن ششم، بزرگترین آب انبار بازمانده از بیزانس در استانبول.

میدان تقسیم و خیابان استقلال

تصویر از  Elizaveta Larionova / Alamy Stock Photo

میدان تکسیم و خیابان استقلال از محله های استانبول در طول سال پر جنب و جوش با مراکز خرید ممتاز، مکان های غذا خوردن و کافه ها است. با شروع از بنای یادبود جمهوری، که به مناسبت تاسیس جمهوری در سال 1923 ساخته شده است، شروع کنید. می توانید در خیابان تجاری استقلال قدم بزنید و تراموا تکسیم را ببینید که به خیابان سنگ فرش شده گالیپ دده ختم می شود. SALT Beyoğlu ، موزه هنرهای مدرن ، مکانی عالی برای فرار از جمعیت و غرق شدن در نمایشگاه است. طبقه همکف هر چهارشنبه نمایش فیلم رایگان برگزار می کند، در طبقه بالا باغ زیبای زمستانی قرار دارد – واحه ای از آرامش در قلب شهر.

گالاتا

تصویر از  robertharding / Alamy Stock Photo

بخشی از منطقه بزرگتر گالاتا، Beyoğlu ، به وضوح با برج خود مشخص می شود و مشرف بر خیابان های سنگ فرش شده و ساختمانهای نئوکلاسیک محله است. خیابان های اطراف برج گالاتا مملو از مغازه ها و کافه های کوچک و جالب است که برای مرور بسیار مناسب است. پس از تحسین مناظر شهر، موزه مولوی – سالن درویش – و موزه یهودیان ترکیه را کاوش کنید.

جاذبه های گردشگری جادویی ایتالیا که باید ببینید تا باور کنید

کاراکوی

کاراکوی قبلاً یک بندر مهم شهر بود. تا زمانی که اجازه خراب شدن را پیدا کرد و در سال 2012 تبدیل به یک نقطه مهم شد. امروزه، خیابان های پیچ و خم گونه ای از تاریخ شهر را با کلیساها و کنیسه ها به طور یکپارچه با قسمتهای جدیدتر ترکیب می کند. ساختمان SALT Galata که در قرن نوزدهم واقع در منطقه مالی بود، قبلاً مقر بانک عثمانی بود و اکنون یک فضای هنری تثبیت شده است. به خیابان Mumhane بروید و Pi و گالری هنر Mixer را ببینید. در امتداد این خیابان (و خیابان هایی که موازی آن هستند) مکانهای تازه زیادی برای خوردن و نوشیدن خواهید یافت. مانند Karaköy Lokantasi که غذاهای سنتی عثمانی مانند Hünkar beğendi (بادمجان پوره شده با گوشت گوسفند را سرو می کند) سرو می کند.

بشیکتاش

بشیکتاش ، یکی از قدیمی ترین محله های استانبول ، محل سه دانشگاه بزرگ است. دانشجویانی که در این محله رفت و آمد می کنند ، به آن آرامش می بخشند. این مکان ایده آل برای معاشرت با دوستان است. با کافی شاپ هایی که با دقت موسیقی تنظیم می کنند و غذاهای فراوان. این منطقه همچنین میزبان باشگاه فوتبال بشیکتاش است و محل تجمع در روز مسابقه است. در روزهای مسابقه گروه های هواداران پرچم ها را تکان می دهند و آواز می خوانند.

یک ساندویچ ماهی از بازار محلی یا یک بشقاب مرغ و برنج از پلوچی های کوچک (فروشندگان برنج) در اطراف میدان امتحان کنید. آن را با دسر حلوا محبوب که یک غذای شیرین تهیه شده از هویج و بلغور را با بستنی می فروشند، ترکیب کنید. اگر مشتاق کافئین هستید، قهوه جغد سیاه و Bettys گزینه های محبوب هستند – هرچند در منطقه کمبود قهوه عالی وجود ندارد. نکته حرفه ای: کاوش را از مجسمه عقاب سیاه، که مرکز بازار را مشخص می کند، شروع کنید. از اینجا می توانید به هر سمتی بروید و یک سرگرمی خوب پیدا کنید.

بالات

تصویر از Sirio Carnevalino / Alamy Stock Photo

قبلاً محله ارتدوکس یونانی و ارمنی استانبول بوده. حالا بالات پر از خانه ها و کلیساهای قدیمی رنگارنگ است. به بازار اصلی، پر از فروشگاه های قدیمی و کارگاه های صنایع دستی سفر کنید. اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. به ویژه معماری مذهبی از جمله کلیسای پیش ساخته سنت استفان بلغاری، ساخته شده از چدن در وین و مونتاژ در محل. در بالای تپه ، با کلیسای چورا متعلق به دوران بیزانس، نمونه های درخشان موزاییک و نقاشی های دیواری قرن 14 را خواهید دید. سپس از کنیسه آهریدا ، یکی از قدیمی ترین شهر دیدن کنید. بسیاری از مشاغل را اینجا پیدا خواهید کرد، از جمله قهوه جوش های کوچک ، آتلیه های سرامیکی ، گالری های هنری و مغازه های قدیمی.

آرناووت

آرناووتکوی، قلب صحنه شب زنده داری در استانبول است. محله ای مجلل که به خاطر عمارت های کنار آب عثمانی و رستوران های ماهی معروف است. در طول روز قدم زدن در محله زیبا و تماشای خانه های بسیار زیبا که سواحل آب درخشان را مشخص می کند، بسیار عالی است.


این مقاله از culture trip ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *