معماری یک خانه ساحلی رویایی در امتداد اقیانوس آرام در مکزیک

یک مدیر اجرایی سینمایی در مکزیک که طرفدار پرشور تصاویر متحرک است، می داند که یک محیط دراماتیک چه تاثیری می تواند بر حواس داشته باشد. بنابراین وقتی شنید که یک خانه ساحلی وسیع مشرف به اقیانوس آرام در مکزیک برای فروش گذاشته شده است، آن را خرید. سپس او با لوئیس لاپلاس ، معمار آرژانتینی مستقر در پاریس تماس گرفت تا یک خلوت خانوادگی و تجاری ایجاد کند که هم تئاتر گونه باشد و هم حس پذیرا بودن داشته باشد.

این دو مرد سابقه طولانی همکاری با یکدیگر را دارند: لاپلاس آپارتمان های این مدیر اجرایی در پاریس و شهر نیویورک را طراحی کرده است. علاوه بر یک ساختمان زیبا در قرن 18 که متعلق به او در شهر استعماری مورلیا، مکزیک است، که لاپلاس آن را به کافه/کتابفروشی تبدیل کرد. این مدیر اجرایی می گوید: “من حس زیبایی لوئیس را دوست دارم و نحوه ترکیب مبلمان و منسوجات زیبا با مواد و صنایع دستی محلی. ما چشم اندازهای مشابهی داریم.”

اما هنگامی که لاپلاس املاک را بررسی کرد، واقع در منطقه استراحتگاه 1970 کوستا کریس، تصمیم گرفت تنها راه پیش رو، تخریب خانه ساحلی موجود است. اگر بخواهیم ملایم بگوییم، مشتری شوکه شد. او به یاد می آورد: “من ابتدا مخالفت کردم. سپس فهمیدم که اگر با یک بوم خالی شروع کنیم، می توانیم به یک پروژه شخصی تر و منسجم تر برسیم.” یا همانطور که لاپلاس توضیح داد ، خانه ای “برای آنچه امروز به آن نیاز دارید.”

مبل های سفارشی در اتاق نشیمن سایه بامبو را پوشانده است.

وسایل مورد نیاز بزرگ بود. چرا که به عنوان یکی از بازیگران اصلی در تجارت فیلم، مشتری به وفور و به طور منظم از مهمانان VIP میزبانی می کند. بنابراین، لیستی از ضروریات وجود داشت: تعداد زیادی اتاق مهمان، سالن بدنسازی، ضمیمه ای برای کارکنان خانه، و البته، یک اتاق نمایش فیلم پیشرفته. به طور کلی، او خانه ای می خواست که “جاودانه و به خوبی در چشم انداز ساحل مکزیک اقیانوس آرام” ادغام شود. لاپلاس، معماری که به دلیل طراحی خانه ها یه مثابه یک اثر هنری شناخته شده است – او معتقد است که فرم از عملکرد پیروی می کند – دقیقاً می دانست که چگونه این وظیفه را برآورده می کند: با طراحی پنجره های عظیم و ایجاد کردن فضاهای باز برای “تمرکز بر طبیعت دیدنی و دریا. شما نهنگ ها و لاک پشت های دریایی را میبینید که از جلوی خانه میگذرند. معمولاً ما هنر را در مرکز قرار می دهیم. اما در اینجا، طبیعت حرف اول را زد.”

در مورد مصالح ساختمانی ، لاپلاس تا حد امکان طبیعی و منطقه ای پیش رفت تا خانه با محیط اطراف خود هماهنگ شود. او از پاروتا، چوبی استوایی با رنگ کهربایی که رطوبت را تحمل می کند، برای میزها و دیگر وسایل استفاده کرد. سنگ گدازه برای رومیزی؛ نی برای تکمیل کابینت؛ یک اتاق نشیمن دیدنی در فضای باز با یک سایبان کاهگلی بلند و شبیه کلیسای جامع. به طور سنتی، پالاپاها از کاه ساخته می شود، با ستون های بتنی. اما مشتری از ستون بامبو می خواست تا فضا را سبک تر و جذاب تر جلوه دهد. لاپلاس برای نصب آن، یک متخصص بامبو، معمار سیمون ولز از بوگوتای کلمبیا را آورد.

لاپلاس توضیح می دهد که فضاهای داخلی، حول مبلمان و مجموعه هنری معاصر صاحب خانه، “چیزی را که به وضوح مکزیکی است، اما با طعم بین المللی” تداعی می کند. یکی دیگر از متریال ها، کاشی و سرامیک است که در گوادالاخارا تولید شده است، در پالت سفارشی از سبزی نخل، قهوه ای خاکی و آبی اقیانوس، با الهام از چشم انداز اطراف. لاپلاس از کاشی برای اتصال اتاقها به هم استفاده کرد: روی دیوارهای اتاق خواب، حمام و آشپزخانه. او با تکیه بر این روایت سرامیکی ، چراغ های مدرن رنگارنگ را اضافه کرد که او و شریکش، کریستف کاموی، از گالری ها و فروشندگان عتیقه جات در پاریس و لس آنجلس و سراسر مکزیک خریداری کردند، و همچنین تعداد زیادی کوزه، و سایر قطعات، که بسیاری از آنها را لاپلاس – سرامیک سابق – طراحی کرده و در مکزیک تولید کرده است. لاپلاس همچنین به نجارهای محلی، تختخواب، میز و صندلی دست ساز سفارش داد. او خاطرنشان می کند که صنعتگران مکزیک “تکنیک فوق العاده ای دارند.”

لاپلاس برای درخواست نهایی، سه المان برای آب ایجاد کرد، بنابراین خانه به اقیانوس متصل می شود، مانند رودخانه ای که به دریا می رود. یکی ، یک استوانه کم رنگ سیاه در تراس، مملو از آب صاف، که روی مجسمه های شیشه ای هنرمند آمریکایی رون هورن میریخت. یکی دیگر، یک کانال سنگی، که آبش به آرامی در استخر می ریزد. همانطور که لاپلاس اشاره می کند، “چشمه ها یک عنصر تکرار شده معماری مکزیک هستند و آب بسیار آرامش بخش است.”

همچنین ببینید معماری یک ویلا با نمای سنگی در یکی از جزایر یونان.

وقتی خانه ساحلی تکمیل شد ، مشتری آن را Casa Luz نامید، او می گوید: “زیرا پر از نور است، زیرا شما می توانید زیباترین غروب ها را در طول سال ببینید، و به این دلیل که نام دخترم به معنی” نور سپیده دم “است.”


این مقاله از وبسایت Architectural Digest ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *