در بروکسل، پزشکان موزه رفتن را برای مقابله با استرس همه گیری تجویز میکنند

این برنامه از یک مطالعه مشابه در کبک الهام گرفته شده است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که همه گیری ویروس کرونا نه تنها میلیون ها نفر را از نظر جسمی تحت تأثیر قرار داد، بلکه بر سلامت روان نیز تأثیر منفی گذاشت. در حال حاضر، پزشکان در بروکسل در حال تلاش برای کمک به تقویت سلامت روان هستند: تجویز بازدید از موزه.

این طرح بخشی از یک آزمایش سه ماهه است که توسط پزشکان در بیمارستان بروگمن ، یکی از بزرگترین بیمارستانهای بروکسل، برای درمان بیماران سرپایی و سایر افراد مبتلا به استرس انجام شده است. کسانی که واجد شرایط برای این برنامه تلقی می شوند، می توانند به صورت رایگان از پنج موسسه هنری عمومی در سراسر شهر دیدن کنند. این موسسات شامل پیشنهادات عجیبی مانند موزه فاضلاب و لباس Mennekin-Pis -که دارای بیش از 1000 لباس است- و همچنین مرکز هنرهای معاصر است.

در سال 2018، موزه هنرهای زیبا مونترال ابتکاری را آغاز کرد که به گفته دلفین هوبا، سرپرست فرهنگ در پایتخت بلژیک، او را تشویق کرد تا چیزی مشابه را امتحان کند. این برنامه مستقر در کبک به بیماران و مراقبین یا اعضای خانواده اجازه می دهد تا در MMFA به عنوان گسترش کمیته هنر و سلامت موزه، که در سال 2017 برای مطالعه تأثیرات هنر بر بیماران مبتلا به طیف وسیعی از شرایط از جمله اختلالات خوردن، ، بیماری های روانی ، سرطان سینه و بیماری آلزایمر رنج می برند ، پذیرش رایگان در MMFA را ارائه دهند.

هوما به روزنامه بلژیکی L’Echo گفته است: “بحران کووید، افزایش استرس، فرسودگی شغلی و سایر آسیب شناسی ها، اهمیت چنین پروژه ای را تایید کرده است.”

یک بیمار در حال مرگ در سال 2015 از “Late Rembrandt” در Rijksmuseum دیدن می کند. عکس از بنیاد آرزوی آمبولانس گرفته شده است.

مطالعات متعدد فواید هنر را در بالا بردن روحیه بیماران، حتی زمانی که آنها در بیمارستان ها محدود شده اند، تأیید کرده است. سازمان بهداشت جهانی حتی یک برنامه کامل را به مطالعه و حمایت از هنرها به عنوان اجزای حیاتی حفظ سلامت اختصاص می دهد (کریستوفر بیلی ، مدیر هنری و سلامت سازمان بهداشت جهانی در مورد کار خود در پادکست Art Angle در سال گذشته صحبت کرد).

هنگامی که موزه Rijksmuseum یک نمایشگاه بزرگ رامبراند را در سال 2019 به افتخار 350 سالگرد درگذشت این هنرمند افتتاح کرد، موسسه خیریه هلندی بنیاد آرزوی آمبولانس مملو از درخواست بیماران مبتلا به بیماری های حاد شد که می خواستند آثار این استاد هلندی مشاهده کنند.

نتایج برنامه آزمایشی بروکسل در سال 2022 منتشر می شود.


منبع

Artnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *