ماساژ صورت با یخ: آیا یخ برای صورت شما مفید است؟

ماساژ صورت با یخ به سادگی می‌تواند پف چشم‌هایتان را به طور جدی کاهش دهد.

ماساژ صورت با یخ فقط برای چشم‌های سیاه و برجستگی‌های پیشانی نیست. در جهان نکات و ترفندهای عجیب و غریب مربوط به سلامتی، استفاده از یخ روی صورت در تیک تاک به این منظور تبلیغ می‌شود: استفاده از یخ روی صورت به عنوان وسیله ای برای کاهش پف.

پس کار می‌کند؟ لوری اسکارسو، متخصص زیبایی توضیح می‌دهد که چرا این روش مراقبت از پوست قدیمی دوباره در کانون توجه قرار گرفته است – و چه کاری می تواند برای شما انجام دهد.

ماساژ صورت با یخ چیست؟

آنقدرها هم پیچیده نیست. ماساژ صورت با یخ دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. فرایند گذاشتن یخ روی صورت شما. دمای پایین باعث بالا آمدن خون در زیر سطح پوست می‌شود که مزایای مختلفی دارد.

اگرچه این کار را می‌توان در مرکز ماساژ یا متخصص زیبایی انجام داد، اما به راحتی می‌توانید از مزایای استفاده از یخ‌های ساده در خانه استفاده کنید.

فواید استفاده از یخ برای صورت چیست؟

اگر از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که پوست شما مخصوصاً کدر است – مثلاً بعد از یک شب بد غذا خوردن یا خوب نخوابیدن – ماساژ صورت با یخ یا گذاشتن یخ روی پوست ممکن است روتین صبحگاهی مناسبی برای شما باشد.

1. ورم ، پف و حساسیت را کاهش می‌دهد.

اسکارسو می گوید: “همه از مزایای استفاده از یخ برای آسیب ها اطلاع دارند، اما این کار را برای صورت نیز انجام می‌دهند.” سرما به تخلیه مایعات اضافی از سیستم لنفاوی کمک می کند، که به کاهش پف صورت نیز کمک می‌کند.

2. پف های زیر چشم را کاهش می‌دهد

گذاشتن یخ روی صورت می‌تواند به طور خاص ظاهر یک محدوده پف کرده زیر چشم را کاهش دهد. اسکارسو می گوید: “ماساژ آرام یخ زیر چشم می تواند به آزادسازی تجمع مایعات، تخلیه سموم و ایجاد اثر سفت کنندگی کمک کند.”

هرچند انتظار معجزه نداشته باشید. او هشدار می دهد که اگ پف های زیر چشم شما از ژنتیک هستند (با تشکر از والدین) ، استفاده از یخ روی صورت نمی‌تواند جادوی فوق العاده‌ای انجام دهد.

3. رنگ پوست شما را روشن می‌کند

چه کسی به هایلایتر نیاز دارد وقتی یک تکه یخ می‌تواند همان درخشش را به صورت رایگان به شما بدهد؟ استفاده از یخ باعث بسته شدن رگ های خونی در صورت شما می‌شود، که می تواند ظاهر منافذ و چین و چروک ها را کاهش داده و به طور کلی پوست شما را روشن‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.

4. رایگان و آسان است برای انجام

برای گذاشتن یخ روی صورت خود به هیچ وسیله فانتزی یا محصولات گران قیمت نیاز ندارید. اسکارسو می‌گوید: “این کاری است که همه می‌توانند در خانه انجام دهند.” دقیقاً با هزینه صفر . راهی آسان برای دسترسی به نیازهای مراقبت از پوست شما ارائه می‌دهد.

چگونه می توان با خیال راحت از یخ روی صورت استفاده کرد

از گذاشتن مستقیم یخ روی پوست خودداری کنید. از کمپرس یخ استفاده کنید یا یخ را داخل پارچه‌ای نازک بذارید.

تنها چیزی که برای ماساژ صورت با یخ لازم دارید، مقداری یخ است. اما اسکارسو توصیه نمی‌کند که آن را مستقیماً روی صورت خود بمالید، زیرا می تواند باعث تحریک و قرمزی شود.

در عوض، یک تکه یخ را در یک پارچه نازک بپیچید، که از پوست صورت و دستان شما محافظت می‌کند و شروع به ماساژ ملایم صورت خود کنید. او توصیه می‌کند: “یخ را به صورت دورانی روی صورت خود بمالید. شما حرکت مداوم می‌خواهید.” مناطق زیر را به آرامی ماساژ دهید:

  • دور دهان
  • گونه ها
  • چانه
  • پیشانی
  • فک
  • بینی

اجازه ندهید یخ به مدت طولانی روی هر قسمتی از پوست شما بماند، زیرا می تواند باعث تحریک و قرمزی نقطه فوق الذکر – و حتی سرمازدگی شود. و به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از یخ روی صورت از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود.

همچنین بخوانید: چرا باید کرم ضد آفتاب جزو روتین پوستی هر روزتان باشد.

چه افرادی باید از گذاشتن یخ روی صورت خودداری کنند

گذاشتن یخ روی صورت برای اکثر افراد بی‌خطر است، اما اسکارسو می‌گوید در شرایط و موارد خاص باید از این کار خودداری شود.

  • پوست های نازک یا حساس: یخ زدن صورت ممکن است باعث سوزش و قرمزی شود، به ویژه در افرادی که پوست آنها قبلاً مستعد است.
  • مویرگهای شکسته: اگر می‌توانید تار عنکبوت از خطوط قرمز کوچک را در زیر پوست خود مشاهده کنید، از یخ اجتناب کنید، که می‌تواند آنها را بدتر کرده و از بهبودی جلوگیری کند.
  • جراحی های روی صورت: اگر در حال بهبودی از جراحی زیبایی، لیزر، لایه برداری یا روش دیگری هستید، از گذاشتن یخ روی صورت (و هرگونه مداخله دیگری که پزشک شما به طور خاص توصیه نکرده است) صرف نظر کنید تا پوست شما به طور طبیعی بهبود یابد.

چند وقت یکبار می‌توانید ماساژ صورت با یخ را انجام دهید؟

گذاشتن یخ روی صورت یک ترفند کوچک خوب طبیعی است. اما یک درمان کامل یا راه حل طولانی مدت برای مشکلات پوستی مانند آکنه، پف های ژنتیکی زیر چشم، چین و چروک یا سایر مسائل نیست.

اسکارسو می‌گوید: “شما نباید بیش از یک بار در روز این کار را انجام دهید. این فقط یک راه موقت است که پس از یک شب طولانی یا یک روز سخت کمی پوست خود را بیدار کنید.”

و به خاطر بسپارید: هیچ راه میانبر یا رفع سریع به اندازه پیشگیری کار نمی‌کند. برای جلوگیری از پف کامل پوست، آب رسانی و تغذیه را در اولویت قرار دهید.


این مقاله از وبسایت Cleveland Clinic ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *