فاستر + شرکا تفریحگاه شکوفه مرجانی را در عربستان طراحی می کند

پروژه دریای سرخ تصاویری از یک تفرجگاه که توسط Foster + Partners طراحی شده است “برای ترکیب با محیط طبیعی” جزیره عربستان سعودی در دریای سرخ طراحی کرده است.

شکوفه مرجانی از 11 هتل در جزیره شورایراه به شکل دلفین تشکیل می شود، که بخشی از زنجیره ای از 90 جزیره توسعه نیافته در سواحل غربی عربستان سعودی است که به عنوان بخشی از پروژه دریای سرخ در حال توسعه هستند.

Foster + Partners در حال طراحی 11 هتل در جزیره شورایراه است.

این اقامتگاه که از اشکال گل و مرجان بومی عربستان سعودی الهام گرفته است، به عنوان مرکزی برای توسعه وسیع تر و یکی از اولین مکانهایی است که گردشگران از این منطقه دیدن می کنند.

توسعه دهنده پروژه ، شرکت توسعه دریای سرخ (TRSDC) می گوید: “مفهوم شکوفه مرجانی، طراحی شده توسط معماران فاستر + شرکا، با محیط طبیعی ترکیب می شود و یک تجربه لوکس برای مهمانان در اولین ورود به مقصد ایجاد می کند.”

ویلاها در تپه های شنی اطراف تالاب ها و سواحل ساخته می شوند.

توسعه این جزیره باعث ایجاد تغییراتی در ایجاد تالاب ها و سواحل می شود. در کنار تپه های شنی در کنار این سواحل ، 11 استراحتگاه ایجاد می شود که هر کدام دارای ویلاهای متعدد با خصوصیات مرجانی هستند.

جرارد ایوندن ، سرپرست استودیو در فاستر + شرکا می گوید: “چشم انداز ما برای شوریراه از حالت طبیعی جزیره الهام گرفته شده است و هتل ها طوری طراحی شده اند که این تصور را داشته باشند که در سواحل ظاهر شده اند و تقریباً مانند یک تخته روی آب در در میان تپه های شنی واقع شده اند.”

“موادی که استفاده می کنیم و تاثیر کم آنها تضمین می کند که محیط بکر محافظت می شود ، در حالی که افزودنی هایی که به جزیره می زنیم به تقویت آنچه که در حال حاضر وجود دارد کمک می کند – از این رو، شکوفه مرجانی نامیده می شود.”

ویلاهای مرجان بلوم از مواد سبک وزن ساخته خواهند شد.

در حالی که کلیت محیط طراحی کلی مشترکی دارد، اماکن تفریحی شکوفه مرجانی هریک دارای ویلاهای متمایزی خواهند بود. به گفته فاستر + شرکا ، آنها قصد دارند از گردشگران مختلف، از ماه عسل گرفته تا خانواده ها، میزبانی کنند.

ایوندن توضیح می دهند: ” با 11 هتل در آن به عنوان یک واحد کلی برخورد می شود. اما آنچه ما می خواستیم انجام دهیم این بود که سعی کنیم هتل ها را طوری طراحی کنیم که هتل ها در دوره های مختلف زندگی برای افراد مختلف جذابیت داشته باشند.”

وی ادامه می دهد: “شما در ماه عسل به جزیره می آیید و جزیره را می بینید و هتلی را در جزیره تجربه می کنید. اما وقتی بچه های خردسال دارید دوباره برمی گردید و آن را به شکل متفاوتی تجربه می کنید. و همینطور در طول زندگی. تا پیری.”

همچنین از اینجا ببینید یک طراحی بوتیک هتل را در مجمع الجزایری در مالدیو.

ویلای هر اقامتگاه دارای طراحی متفاوتی خواهد بود.

هر یک از ویلاها با استفاده از مواد سبک وزن ساخته می شوند و قبل از مونتاژ در جزیره در خارج از محل ساخته می شوند.

ایوندن می گوید: “آنچه ما می خواستیم انجام دهیم این بود که به دنبال راه هایی برای آوردن سازه های سبک و قرار دادن این سازه های سبک در جزیره باشیم.”

“درست همانطور که چوب های روی آب به ساحل می رسند، ایده ما این بود که این هتل ها به جزیره می روند و در صورت تمایل بعداً دوباره می توانند برداشته شوند.”

شورایراه یکی از 22 جزیره ای است که به عنوان بخشی از پروژه دریای سرخ توسعه یافته است و هدف آن افتتاح اولین هتل های خود در سال 2022 است. این توسعه همچنین شامل ساخت یک فرودگاه بین المللی در سرزمین اصلی در نزدیکی آن است که توسط فاستر + شرکا طراحی شده است.

پس از اتمام پروژه دریای سرخ ، شامل 50 استراحتگاه با مجموع 8000 اتاق هتل و 1300 ملک مسکونی 2030 خواهد بود. این شامل 100 ویلا می شود که توسط Kengo Kuma در جزیره اومحات الشیخ طراحی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *