ده اتاق نشیمن به سبک طراحی اسکاندیناوی ؛ مینیمالیستی به همراه مصالح طبیعی

سبک اسکاندی اصطلاحی است که برای توصیف طرح‌های سه کشور اسکاندیناوی – سوئد، دانمارک و نروژ – استفاده می‌شود، اما همچنین تبدیل به یک عبارات جذاب شده است که نشان دهنده طراحی داخلی مینیمالیستی است که از مواد طبیعی زیادی، به ویژه چوب استفاده می‌کند.

کف چوبی در خانه‌های اسکاندیناوی معمول است. جایی که اغلب با جزئیات چوبی مانند روکش و مبلمان مدرن کلاسیک اواسط قرن مطابقت دارد.

اتاق‌های نشیمن دکوراسیون اسکاندیناوی اغلب دارای دیوارهای سفید یا کم رنگ هستند، که در کشورهای شمال اروپا رایج است. جایی که ماه‌های طولانی و تاریک زمستان به این معنی است که مردم تمایل دارند رنگ‌های روشن را برای فضای داخلی خود انتخاب کنند.

بسیاری از ده فضای داخلی زیر نیز با بافت بازی می‌کنند. اکسسوری‌های کرکی را با مبل‌های ساده ترکیب می‌کنند و با فرش به کف چوبی و صندلی‌های چوبی جلوه می‌بخشند.

خانه Gjøvik ، نروژ ، توسط معماران Norm

خانه Gjøvik که به فاصله یک ساعت خارج از اسلو واقع شده است شامل شش بلوک متصل به هم با فضاهای داخلی با دیوارهای خاکستری طرح‌دار، پارچه‌های خاکی و روکش چوبی گرم است.

رنگ‌های خاکستری کم رنگ برای اتاق نشیمن استفاده شده است، از جمله شامل صندلی‌های طراحی شده و یک مبل مدولار با رنگ خاکستری خنثی است.

به گفته معمار این خانه، فضاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که “احساس دنج و جذاب داشته باشند، جایی که شما می‌توانید در حالی که از روزهای سرد زمستان اسکاندیناوی در امان هستید، به خواب زمستانی بروید.”

TypeO Loft ، سوئد ، توسط TypeO

اتاق نشیمن آتلیه خلاق استودیو TypeO در جنوب سوئد دارای شیشه‌های کف تا سقف است که به بالکن بزرگی باز می‌شود.

میز قهوه‌خوری با کف چوبی و تیرها مطابقت دارند و با صندلی‌های چرم مشکی تکمیل می‌شود. جزئیات تزئینی مجسمه‌سازی حسی شبیه به گالری هنری را به فضای روشن زندگی اضافه‌می کند.

آپارتمان 20 باند ، ایالات متحده ، توسط Home Studios

شرکت طراحی Home Studios آپارتمان 20 Bond در نیویورک را با مبلمان سفارشی و وسایل قدیمی پر کرده است. از جمله صندلی چرمی سافاری توسط طراح دانمارکی Kai Winding.

کل دیوار توسط یک قفسه‌بندی سفارشی که از چوب بلوط و برنج ساخته است، پر شده است و ویژگی دیگری به سبک طراحی اسکاندیناوی را به اتاق اضافه می‌کند. یک میز چوبی و یک میز جانبی رزین صورتی به جذابیت اتاق نشیمن اضافه می‌کند.

خانه Sculptor ، سوئد ، توسط معماران Norm ، Menu و Dux

معماران Norm Architects ، Menu و Dux در این طراحی همکاری کردند که شبیه به “یک محیط زندگی التقاطی خلاق” بود. رنگ‌های قهوه‌ای و بژ مات به فضای داخلی یک حس ارگانیک می‌بخشد، که با ظرافت با میز مرمر سیاه و مجسمه‌های سیاه در تضاد است.

آباژور اشاره‌ای ظریف به فضای داخلی ژاپن می‌کند.

ویلا واینبرگ ، دانمارک ، توسط مته و مارتین واینبرگ

معماران وینبرگ با معماران دانمارکی Friis & Moltke همکاری کردند تا ویلا واینبرگ در دهه 1940 را تعمیر اساسی کنند. نتیجه یک خانه گرم و جذاب است که با دیوارهای بلوط روغن‌کاری شده پوشانده شده است.

اتاق نشیمن چوبی نیز دارای یک میز قهوه خوری چوبی ساده و کوسن‌هایی برای استراحت و همچنین یک نیمکت ساخته شده از چرم است. چراغ برنجی و پوست گوسفند جلوه بافت داخلی چوبی این خانه به سبک طراحی اسکاندیناوی را غنی می‌کند.

خانه سولویکن ، سوئد ، توسط یوهان ساندبرگ

طراحی اسکاندیناوی

اتاق‌های نشیمن در دکوراسیون اسکاندیناوی رنگ‌های بسیار خنثی دارند، اما در این فضا در یک خانه تعطیلات سوئدی، دو مبل راحتی در رنگ سبز آرام دریایی یک نقطه کانونی روشن در اتاق ایجاد می‌کنند. رنگ با یک نقاشی در انتهای آشپزخانه بزرگ و اتاق نشیمن روشن می‌شود.

میزهای کوچک چوبی با رنگ چوبی کف و کابینت‌های کنار دیوار مطابقت دارند.

خانه شهری لندن ، انگلستان ، توسط Daytrip

بازسازی و توسعه توسط استودیوی طراحی Daytrip در شهرکی در شرق لندن شامل یک اتاق نشیمن با دیوارهای سفید، کف چوبی و مبلمان در رنگ های تیره است. صندلی تیره با فضای روشن اطراف در تضاد است.

سرامیک‌ها و مجسمه‌های متعدد شومینه را احاطه کرده و به فضای داخلی سفید و براق، زندگی و علاقه می‌بخشد.

آپارتمان Lyceum ، سوئد ، توسط Andreas Martin-Löf Arkitekter

آپارتمان‌های Lyceum در استکهلم در موسسه داروسازی کالج فنی قدیمی واقع شده‌اند و دارای اتاق‌های پر از نور با طرح‌های تمیز و جزئیات تاریخی هستند.

در اتاق نشیمن، یک مبل سفید منحنی با اشکال زاویه‌‌دار در تضاد است. پرده‌های بژ نرم با رنگ‌های خنثی بقیه اتاق مطابقت دارد.

شما همچنین میتوانید در باره سبک طراحی داخلی برزیلی، این لینک را مطالعه کنید.

خانه Sommarhus T ، سوئد ، توسط یوهان ساندبرگ

این خانه تابستانی ساخته یوهان ساندبرگ دارای یک مبل سبز و یک صندلی مناسب است. هر دو از برند دانمارکی هستند و با فضای سبز بیرون پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای مطابقت دارند.

یک میز چوبی کاربردی دارای گلدان‌های شیشه‌ای کره‌ای شکل است که با لامپ‌های شیشه‌ای کمی ناهموار در سقف مطابقت دارد. کل اتاق با چوب کم رنگ، از جمله کف صنوبر، فضای داخلی آرامی را که از مشخصه‌های طراحی اسکاندیناوی است را ایجاد کرده است. مبلمان ثابت خانه از بلوط ساخته شده است.

خانه بیرکدال ، دانمارک ، اثر یان هنریک جانسن

یک خانه تعطیلات دایره‌ای در جزیره مین در دانمارک دارای یک اتاق نشیمن بازیگوش با دیوارهای سفید و کف پوشیده از سنگ‌ریزه‌های سفید کوچک جمع آوری شده از ساحل است.

یک مبل خمیده داخلی دارای نشیمن‌های چرمی قهوه‌ای است که با اکسسوری‌ها و کوسن‌های اضافی جلوه بیشتری به دکوراسیون اسکاندیناوی اضافه کرده‌اند. یک میز کناری کوچک دایره ای شکل، فضا برای کتاب‌ها ، مجلات و تنقلات را فراهم می‌کند.


این مقاله از دزین ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *