سانتیاگو کالاتراوا معمار پاویون قطر در اکسپو 2020 دبی است

معمار سوئیسی- اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا ، پاویون قطر در اکسپو 2020 دبی را با الهام از چهار عنصر نشان داده شده بر روی نشان قطر طراحی کرده است. پاویون قطر در اکسپو 2020 دبی، شامل دو گالری اصلی و فضای نمایشگاهی است که محیط‌های جذاب، فراگیر و تعاملی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

طراحی پاویون قطر در اکسپو 2020 دبی از دو شمشیر متقاطع و منحنی، یک کشتی و یک جزیره با درختان نخل که بر روی نشان قطر نشان داده شده است، الهام گرفته شده است. این ساختار عناصر فرهنگی کشور را بیان می‌کند و حرکت، پویایی، قدرت و سنت را با تفسیری مدرن از چشم انداز مترقی قطر از آینده برجسته می‌کند. فلسفه معمار توضیح می‌دهد که “هر طرح ابتکاری باید از بافت فرهنگی خود سرچشمه بگیرد و حس سنتی را از طریق معماری مدرن منتقل کند تا ساختارهای واقعاً الهام بخش ایجاد کند”.

غرفه قطر در اکسپو دبی از نشان این کشور الهام می‌گیرد.

بنای مجسمه‌ای در ورودی غرفه قطر نشان‌دهنده ترجمه انتزاعی و ادغام دو درخت نخل در هم تنیده است، در حالی که استخرهای بازتابنده و آب‌نماهای یکپارچه اطراف غرفه نشان‌دهنده خلیج فارس است که ملت قطر را در بر می‌گیرد.

یک سازه طلایی رنگ قصد دارد طنین انداز درختان نخل روی نشان قطر باشد، در حالی که زوایای سر به فلک کشیده غرفه به شکل کشتی اشاره دارد.

سازه طلایی‌رنگ در ورودی پاویون قطر در اکسپو دبی نشان‌دهنده دو نخل درهم رفته می‌باشد.

مساحت کل پروژه تقریباً 960 متر مربع با مساحت 620 متر مربع بنا. عناصر متقاطع ساختمان اصلی نزدیک به 15 متر بالا می روند و سازه مجسمه ای مجاور آن تا 20 متر بالا می رود. پس از ورود به غرفه، بازدیدکنندگان با تجربه ای فراگیر مواجه می شوند که گذشته، حال و آینده قطر را از طریق هنرهای تجسمی و فضاهای داخلی جذاب به نمایش می گذارد.

اکسپو 2020 دبی آخرین نمایشگاه جهانی از نوع خود است – نمایشگاهی بین المللی که برای نمایش معماری و نوآوری طراحی شده است. این رویداد شش ماهه شامل مشارکت از 180 کشور، از جمله غرفه هایی از سوئیس و هلند خواهد بود.

همچنین شرکت سانیاگو کالاتراوا علاوه بر پاویون قطر در اکسپو دبی مسئول طراحی غرفه کشور میزبان، یعنی امارات نیز است. پاویون امارات را می‌توانید از این لینک مشاهده نمایید.


این مقاله از آرک دیلی و دزین ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *