پاویون ژاپن در اکسپو 2020 دبی ؛ ارائه یک نمای سه‌بعدی و هندسی پیچیده

پاویون ژاپن برای اکسپو 2020 دبی با محوریت موضوع اتصال، یک شبکه سه بعدی هندسی را با الهام از اشتراکات الگوهای سنتی ژاپنی و عربی را در معماری سبک فولدینگ باز می‌کند. این پروژه که توسط Yuko Nagayama طراحی شده است، از طریق ابزارهای مختلف معماری شباهت‌های فرهنگی بین ژاپن و خاورمیانه را آشکار می‌کند.

نمای سه بعدی پایون ژاپن در اکسپو 2020 دبی ترکیبی از الگوهای Arabesque و Asanoha است در حالی که به هنر سنتی ژاپنی اریگامی نیز اشاره دارد. سازه‌ای که غرفه را در بر گرفته است همچنین اشاره ای به هنر بسته بندی هدیه Origata ژاپنی دارد. همانطور که ناگایاما آن را توصیف می‌کند: “از نظر ارتباط فرهنگی، من نقطه شروع خود را از شباهت‌هایی که می‌توانیم بین الگوهای هندسی خاورمیانه و ژاپن ببینیم، گرفتم و این را در یک نما کشف کردم که نوع جدیدی از شبکه سه بعدی هندسی است که نقش ساختار و فیلتر محیطی را دارد.”

در اینجا 6 پاویون معرفی شده‌اند که در بازدید از اکسپو دبی نباید از دستشان داد.

مطابق با تاکید اکسپو 2020 دبی بر پایداری، سیستم خنک کننده پاویون ژاپن شامل تکنیک‌های سازگار با محیط زیست است که از سنت‌های هر دو فرهنگ الهام گرفته شده است. مواد نازک نما که شبیه کاغذ ژاپنی است، غرفه را از نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند، در حالی که یک حوض کم عمق آب در جلوی ساختمان به خنک شدن منطقه کمک می‌کند. غرفه ژاپن در زون فرصت نمایشگاه ساخته شده است. موضوع ژاپن برای پاویون «پیوستن. همگام سازی. عمل کردن.» است، که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا هنر، فرهنگ و فناوری پر جنب و جوش کشوری را که میزبان اکسپو بعدی در اوساکا در سال 2025 خواهد بود، کشف کنند. همچنین می‌توانید معماری پاویون سوئیس را در زون فرصت اکسپو 2020 دبی از این لینک مشاهده کنید.

اکسپو 2020 دبی که به دلیل همه گیری به تعویق افتاد، از 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 برگزار می‌شود.


این مقاله از آرک دیلی ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *