اولین نگاه به اکسپو 2020 دبی ؛ پاویون 6 کشور که باید ببینید

پس از یک سال تاخیر به دلیل همه‌گیری جهانی، اول اکتبر شاهد افتتاح یکی از مورد انتظارترین رویدادهای سال بود. اکسپو 2020 در دبی این رویداد که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود، با بیش از 191 پاویون شرکت کننده ملی بر معماری، فرهنگ و نوآوری تمرکز دارد. غرفه‌های به نمایش گذاشته شده به سه زون تقسیم می شوند: پویایی ، پایداری و فرصت ، هر کدام نشان می‌دهد که کشورشان چگونه به موضوع مربوطه کمک کرده و خواهد کرد. علاوه بر غرفه‌های ملی ، هر منطقه دارای غرفه موضوعی خاص خود است: غرفه پایداری “Terra” توسط گریمشاو ، غرفه تحرک “Alif” توسط Foster + Partners ، و غرفه فرصت “ماموریت غیر ممکن” توسط معماران AGi. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی زون‌های اکسپو 2020 دبی و دیدن تصاویر آن ، این مقاله را مطالعه کنید.

برای آشنایی با پاویون 6 کشور در اکسپو 2020 دبی در هر منطقه که باید موضوعات موردنظر خود را به شیوه‌ای منحصر به فرد و فریبنده مورد بررسی قرار دهند، ادامه مطلب را بخوانید.

زون پویایی

توضیحات متن ارائه شده توسط اکسپو 2020 دبی : ما در دنیایی از ارتباطات بی حد و حصر زندگی می‌کنیم. کاوش افق‌هایی که باعث پیشرفت انسان می‌شوند، زیرا پویایی و تحرک همچنان به تغییر شیوه زندگی ما، ارتباط با مردم، درک فرهنگ‌های مختلف و تبادل دانش و ایده‌ها می‌انجامد. منطقه پویایی ارتباطاتی را برای پیشبرد جهان ایجاد می‌کند و شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتالی را از بین می‌برد و جامعه‌ای هماهنگ و جهانی ایجاد می‌کند که در آن اطلاعات، ایده‌ها و کالاها سریع‌تر از هر زمان دیگری مبادله می‌شوند. برای بیشتر خواندن اینجا را کلیک کنید.

پاویون بلژیک

غرفه بلژیک در اکسپو 2020 دبی

پاویون بلژیک با عنوان “طاق سبز” ، در نمایشگاه 2020 دبی ، ظهور شهرهای سبز پیوسته را از طریق دانش صنعتی، فناوری و علمی برجسته می‌کند. چشم‌اندازهای برنامه‌ریزی شهری بلژیک شامل ایجاد سیستم‌های جابجایی هوشمند برای آینده است، بنابراین غرفه بلژیک چشم‌اندازهای کشور برای سال 2050 را بر اساس نوآوری‌های خلاقانه امروزی در زمینه تحرک هوشمند، تمیز و ایمن نشان می‌دهد. این غرفه توسط معماران بلژیکی ASSAR ARCHITECTS و Vincent Callebaut Architectures طراحی شده است و توسط پیمانکاران بین المللی بلژیکی BESIX و Vanhout ساخته شده است.

پاویون کره جنوبی

غرفه کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی

پاویون کره جنوبی با عنوان “کره هوشمند، جهان را به سوی شما می‌آورد” ، ارتباطات جدید و چشم‌اندازهای تحرک آینده را که به سمت جامعه‌ای متصل به هم، مورد بررسی قرار می‌دهد. غرفه شامل برنامه‌های مختلفی مانند ارتباطات مجازی با کره جنوبی است که به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا از مرزهای بی‌پایان تحرک خود شگفت زده شوند. “Mass_ity” (اسم مرکب از دو کلمه – توده و شهر) موضوع دیگری است که در غرفه کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفته است و رابطه بین توده‌ای از مردم و شهرها را تفسیر می‌کند. این رابطه پویا در نمای پاویون منعکس شده است، که تصاویر و رنگ‌های متفاوتی را از طریق مکعب‌های چرخان نشان می‌دهد. غرفه توسط معماران MOOYUKI (مون هون + سونگ بونگ یون + دونگ گیو کیم) طراحی شده است.

زون پایداری

توضیحات متن ارائه شده توسط اکسپو 2020 دبی : هر روز، تعداد بیشتری از ما یک مسیر پایدار را در جهت آینده‌ای پیش می‌گیریم که همه ما در تعادل با تنها خانه خود زندگی می‌کنیم: سیاره زمین. با پیوستن نیروها، اقدامات کوچک به جنبش‌های مثبت جهانی تبدیل می‌شوند که به جوامع در محافظت و حفظ جهان پیرامون کمک می‌کند. در منطقه پایداری ، برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان را مشاهده خواهید کرد، آنچه کشورها برای حمایت از پایداری انجام می‌دهند. همچنین تجربه می‌کنید که چگونه نوع بشر می‌تواند از زندگی هماهنگ با طبیعت در آینده‌ای با تکنولوژی بالا لذت ببرد.

پاویون هلند

غرفه هلند در اکسپو 2020 دبی

پاویون هلند در اکسپو 2020 دبی یک سیستم آب و هوایی دایره‌ای را پیشنهاد می کند که آب، انرژی، باران و غذا تولید می‌کند و یک زیستگاه موقت ایجاد می‌کند که تلفیق هنر، معماری و فناوری را در خود جای می‌دهد. این پروژه نمایش راه‌حل‌های تجربی برای “کمبود آب، انتقال انرژی و کمبود غذا در یک مدل در مقیاس زندگی است”. در داخل غرفه، یک مخروط بزرگ عنصر اصلی نمایشگاه است- مزرعه ای عمودی پوشیده از گیاهان خوراکی در خارج و قارچ در داخل. ساختار دودکش مانند به تنظیم دما و رطوبت داخل مخروط کمک می کند. آب از رطوبت هوا برداشت می‌شود و برای آبیاری گیاهان استفاده می‌شود. غرفه هلند روزانه 800 لیتر آب استخراج می‌کند. غرفه توسط معماران V8 طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر پاویون هلند در اکسپو 2020 دبی میتوانید این لینک را مطالعه کنید.

پاویون برزیل

غرفه برزیل در اکسپو 2020 دبی

پاویون برزیل حوض آمازون را در یک تجربه تعاملی به صحرای دبی می‌آورد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به طور موقت از طریق پیش بینی‌ها ، صداها و رایحه به سواحل رودخانه برزیل راهی شوند. غرفه برزیل با پر کردن نیمی از مساحت 4000 مترمربعی غرفه با آب، محیط کشور را بازآفرینی می‌کند تا بازدیدکنندگان در هر سنی بتوانند پای خود را خیس کنند. تنوع زیستی به زندگی برای مقابله با گرمای اضافی دبی، ساختار مکعبی در طول روز سایه ایجاد می‌کند و فضا را با نمایشگرهای دیجیتالی تعاملی در شب روشن می‌کند. در رابطه با موضوع پایداری ، طراحان توضیح دادند که “این فرصتی است تا به جهان نشان دهیم که برزیل چقدر پایدار است و چگونه توسعه پایدار را در اولویت قرار می‌دهیم. وقتی می‌گوییم پایداری، این بدان معناست که ما باید درک کنیم که ما و طبیعت با هم هستیم. برای مردم و با هم برای آینده. این سه ستون باید به هم متصل شوند تا توسعه پایدار مشخصی ایجاد شود. اکسپو 2020 دبی بستر مناسبی برای نمایش این امر ارائه می‌دهد. ” غرفه توسط JPG.ARQ ، MMBB و Ben-Avid طراحی شده است.

زون فرصت

توضیحات متن ارائه شده توسط اکسپو 2020 دبی : در هر کاری که انجام می‌دهیم اثر موجی وجود دارد. زمان آن فرا رسیده است که از پتانسیل‌های موجود استفاده کرده و عامل تغییر باشید. شاهد این باشید که چگونه زندگی و اقدامات ما در منطقه فرصت به هم پیوسته است. با افرادی در سرتاسر جهان ملاقات کنید که رویاها و آرزوها را به واقعیت‌های فردا تبدیل می‌کنند و با بازکردن قوه درونی خود به آینده قدرت دهید.

پاویون سوئیس

غرفه سوئیس در اکسپو 2020 دبی

پاویون سوئیس در اکسپو دبی 2020 با عنوان “بازتاب” ، دوگانگی منحصر به فرد سوئیس از مناظر و فناوری زیبا را به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی غرفه سوئیس به سه قسمت تقسیم می‌شود که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد ویژگی‌های منحصر به فرد کشور و سفر آن از سنت تا نوآوری مدرن را تجربه کنند. کل تجربه غرفه سوییس، نقاط قوت و فرصت‌های سوئیس را در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، نوآوری و تجارت بیان می‌کند. در اولین مواجهه، بازدیدکنندگانی که در صف ایستاده‌اند، در حالی که در مقابل نمای آینه ای ایستاده‌اند، وجه “نسبتا سوئیسی” را تجربه می‌کنند. سفر دوم در داخل غرفه ادامه می‌یابد، جایی که بازدیدکنندگان از میان مه‌ای که توسط چشم‌اندازهای منحصر به فرد طبیعت احاطه شده اند “پیاده روی” می کنند. با بیرون آمدن از مه، بازدیدکنندگان با تأکید بر تجربه اصیل سوئیسی، تفسیری هنری از یک چشم انداز کوهی مشاهده می‌کنند. سومین و آخرین مواجهه، محیط شهری و خلاق را برجسته می‌کند و موقعیت سوئیس را به عنوان یک کشور نوآور پیشرو در جهان نشان می‌دهد. طراحی غرفه توسط OOS Architekten ، به همراه Bellprat Partner برای تصویربرداری و Lorenz Eugster برای منظره طراحی شده است.

پاویون بزریل

غرفه بحرین در اکسپو 2020 دبی

پاویون پادشاهی بحرین چگونگی “تراکم فرصت‌ها را می سازد” را بررسی می‌کند. بحرین صرف نظر از محدود بودن زمین‌های موجود و ششمین کشور متراکم در جهان، همیشه از طریق تجارت محلی، کارآفرینی و نوآوری پیشرفت کرده است. تاریخ و فرهنگ دیرینه آن در توسعه آن بافته شده است، به این ترتیب غرفه “تراکم” را به معماری ترجمه می‌کند. تجربه فضایی همه‌جانبه و متراکم حول بافتن به عنوان استعاره تراکم ، یک هنر دستی سنتی است که مدتهاست در کشور انجام می شود. غرفه توسعه بافت ، از بافتن و گلدوزی سنتی ، تا فن آوری های نوآورانه بافندگی مانند الیاف شیشه و الیاف کربن را به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی از 126 ستون فولادی با قطر 11 سانتی متر و ارتفاع 24 متر ساخته شده است که گاهی در طول ارتفاع فضا قطع می‌شوند. غرفه بحرین توسط Christian Kerez Zürich AG طراحی شده است.


این مقاله از آرک دیلی ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *