نکات کلیدی برای طراحی داخلی یک خانه دوبلکس مدرن

این روزها در خانه های مدرن شهری، در حالی که مالکیت خانه‌های مستقل یا خانه‌های ییلاقی به ندرت تبدیل شده است، صاحبان خانه‌ها برای بازتعریف ایده یک خانه بزرگ به طراحی خانه دوبلکس مدرن روی آورده اند. ما چند نکته و ترفند را جمع آوری کرده‌ایم که برای طراحی خانه دوبلکس باید در نظر بگیرید.

از دیوار ارتفاع دو برابری برای نمایش یک اثر هنری بزرگ استفاده کنید

اغلب، در خانه‌های دوبلکس سقف‌هایی با ارتفاع دو برابر می آید. و سطوح بزرگ‌تری روی دیوارها به وجود می‌آید. برای استفاده حداکثری از این فضای خالی دراماتیک، نمایش یک اثر هنری قابل توجه بر روی آن را در نظر بگیرید – ارتفاع چشمگیر دیوار همراه با یک اثر هنری انتزاعی، تلطیف می‌شود.

نکته طراحی : از آنجا که طول این دیوار فاصله زیادی را پوشش می‌دهد، در غیاب آثار هنری می‌توانید درام بصری را با یک دیوار درمانی منحصر به فرد یا یک کاغذ دیواری با طراحی پیچیده ایجاد کنید. کلید طراحی یک دیوار که از دو طبقه امتداد دارد ایجاد جلب توجه به آن است.

ارتباط با بقیه خانه را برقرار کنید

از آنجا که نقشه طراحی خانه در یک خانه دوبلکس در دو طبقه تقسیم شده است، راه هایی را پیدا کنید تا مطمئن شوید که هر دو سطح هنوز نسبت به دیگری دید دارند. ترفندهایی مانند راهروهای باز مشرف به طبقه زیرین یا دیوارهای شیشه ای در اطراف راه پله و مناطق مجاور اطراف آن، همگی تصاویری از فضای بالا و پایین را امکان‌پذیر می‌کند. در حالی که هنوز برخی از عناصر حریم خصوصی را حفظ می کنید.

سنگ‌های یکپارچه شومینه که تا بالا امتداد یافته‌اند، باعث وحدت فضا شده‌اند.

ساخت پله مطابق با نیاز در خانه

نقطه کلیدی اتصال دو طبقه در طراحی خانه دوبلکس مدرن راه پله است. نقش اساسی در تعریف طراحی خانه دوبلکس، سبک، عادات استفاده و هدفی را که این فضا قبل از برنامه ریزی به شما ارائه می دهد در نظر بگیرید. اگر قرار است فضای طبقه پایین را به اتاق خواب های طبقه بالا متصل کنید ، راه پله خانه دوبلکس را در یک انتهای خانه قرار دهید تا عنصر حفظ حریم خصوصی را حفظ کنید. اگر قرار است راه پله به عنوان طراحی وسیع در خانه عمل کند ، آن را به عنوان یک نقطه کانونی مرکزی در ورودی خانه قرار دهید تا در لحظه ورود به آن، عظمت فضایی ایجاد کنید.

به عنوان قلب خانه یک نکته مرکزی را بیان کنید

هنگامی که یک خانه دوبلکس مدرن به دو طبقه تقسیم می‌شود، نیاز است که کل فضا به هم نزدیک شود. برای یکپارچه سازی خانه به عنوان یک کل، یک ترفند هوشمندانه ایجاد یک نقطه یا اتاق مرکزی است که به عنوان قلب آپارتمان برای جمع شدن خانواده در پایان روز عمل می کند. در این قسمت از خانه که در یک نقطه مرکزی واقع شده است می توانید یک اتاق نشیمن، فضای سالن یا حتی مکان تلویزیون را تعیین کنید.

نکته طراحی : برای جذاب‌تر و دلپذیرتر ساختن این اتاق، در مبل‌ها و مقاطع بزرگ مخملی در این فضا، همراه با کوسن‌های دنج، لوازم جانبی و نورپردازی مناسب قرار دهید.

پله می تواند زیبایی شناسی اتاق را مشخص کند

هنگامی که راه پله در یک نقطه مرکزی در یک اتاق یا یک خانه دوبلکس مدرن قرار می‌گیرد، می تواند به عنوان نقطه کانونی کل منطقه عمل کند و جذابیت بصری و کنجکاوی را به دنبال داشته باشد. شما می توانید از راه پله برای ایجاد یک شکل، سبک و یا حتی یک عنصر زیبایی در اتاقی که در آن قرار دارد استفاده کنید.

نکته طراحی : از طریق راه پله، سبک شخصی خود را در خانه خود منعکس کنید – این بهترین مکان برای افزودن جلوه های رنگی، ترکیب دکوراسیون و رنگ های غیر معمول یا حتی استفاده از ترکیب شیشه و فلز است.

با نور در اطراف راه پله خود بازی کنید

ناحیه‌ای که در محدوده منحنی یا محدوده راه پله قرار دارد، فضای آزاد است که تا یک طبقه کامل گسترش می یابد، که معمولاً هنگام برنامه ریزی طراحی یا سبک خانه مورد توجه قرار نمی گیرد. این منطقه جالبی برای خلاقیت است و اگرچه نمی‌توانید مبلمان برای آن تهیه کنید، می‌توانید در اینجا با چراغ‌ها یا لوسترها بازی کنید. استفاده از لوسترهای پیچیده یا آویزهای چشمگیر که از طبقه بالای طراحی خانه دوبلکس شما شروع می‌شود، نه تنها منطقه را روشن می‌کند، بلکه فضا را نیز تعریف می‌کند.

نکته طراحی : اگر راه پله خانه دوبلکس مدرن شما به پنجره ها دسترسی دارد، این یک فضای عالی برای پخش نور طبیعی است. افزودن آینه بر روی دیوارهای فرود یا در امتداد پله ها می تواند فضای بصری بیشتری را اضافه کند. به طور مشابه، اگر طبقه بالاترین طبقه ساختمان است ، نصب یک پنجره در بالا را در نظر بگیرید تا نور و تهویه به کل خانه وارد شود.

همچنین بخوانید: چگونه دکوراسیون داخلی روشن را به فضای خانه‌مان بیاوریم.

با چیدمان در خانه خود بازی کنید

از آنجا که شما با دو طبقه در طراحی یک خانه دوبلکس مدرن کار می‌کنید، ممکن است با خود فکر کنید که چگونه می توانید فضاهای نشیمن و خصوصی را بین دو طبقه جدا کنید، به علاوه توزیع عملکرد و سیالیت کل خانه. در حالی که، به طور معمول، طبقه پایین شامل ورودی خانه است، ممکن است تمایل داشته باشید که آشپزخانه و اتاق نشیمن را در آنجا برنامه ریزی کرده و اتاق خواب ها را به طبقه بالا انتقال دهید. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که این ایده را عوض کنید اگر برعکس این چیدمان در خانه شما بیشتر منطقی باشد. به عنوان مثال، اگر طبقه بالا دارای فضای تراس است که برای پذیرایی از مهمانان مناسب است، می‌توانید اتاق‌های نشیمن و غذاخوری را در اطراف آن برنامه ریزی کنید و اتاق‌خواب ها را به طبقه پایین انتقال دهید.


این مقاله از وبسایت beautifulhomes ، ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *