هفت اشتباه در طراحی اتاق خواب از نگاه طراحان داخلی

ما تقریباً یک سوم زندگی خود را در تختخواب می گذرانیم. به این معنی که ما بیشتر از هر اتاق دیگری در اتاق خواب خود هستیم. با این حال ، بسیاری از مردم تمایل دارند طراحی این فضاها را نادیده بگیرند. با این وجود ، برای خواب و سلامت کلی ما مهم است که اتاق خواب ما به ما احساس شادی و آرامش بدهد ، نه استرس. خوشبختانه اکثر مشکلات طراحی اتاق خواب راه حل های بسیار ساده ای دارند.

چه کیفیت ملافه شما کاملاً با بقیه مبلمان و دکوراسیون اتاق مطابقت ندارد، یا هیچ فضایی برای راه رفتن در اطراف تخت وجود ندارد و یا اتاق خواب شما شبیه یک نمایشگاه (نه از نوع خوبش) است ، در اینجا هفت اشتباه که طراحان داخلی و کارشناسان همیشه متوجه آنها میشوند. و راه حل برایشان دارند، ارائه شده است.

خرید تخت با ابعاد نامناسب

به گفته طراح داخلی لیزا گیلمور ، انتخاب تخت خواب با اندازه اشتباه، اولین کار غلط است. “من احساس می کنم بزرگترین اشتباهی که افراد انجام می دهند مقیاس تختخواب است. یا چاچوب های بالای تخت بسیار بزرگ ، بلند ، حجیم هستند یا تخت خیلی کوچک است و در اتاق احساس کوچکی می کند.”

یک تخت خواب کاملا متناسب

بنابراین بهترین راه برای انتخاب قاب تخت مناسب چیست؟ او می گوید: “مطمئن شوید که اتاق فضای تنفس و پیاده روی دارد. همچنین ارتفاع تخت از تعادل بصری برخوردار است .”

اگر قصد خرید یک تختخواب جدید را دارید و می خواهید 100 درصد از اندازه مناسب آن مطمئن شوید ، ابعاد قاب تخت را با یک نوار روی زمین مشخص سازید.

انتخاب ملحفه ی اشتباه

هنرمند و طراح الیزابت ساتن متوجه یک روال نسبتاً ناراحت کننده شده است. مبلمان و دکوراسیون درجه یک با ملحفه های بد و نامناسب “یک تختخواب نه تنها سطح وسیعی از یک اتاق خواب را اشغال می کند ، بلکه یک نقطه کانونی مرکزی نیز می باشد. ملحفه بد می تواند اتفاقات در طراحی خوب را محو کند. ” علاوه بر این، سایر لوازم، مانند یک پتو خوب و بالش های برجسته، می توانند بافت و رنگ را در دوزهای کوچک اضافه کرده و اجزای یک اتاق را به هم وصل کنند. ”

ملحفه های با کیفیت بلافاصله طراحی را ارتقا می دهند.

ساتون خرید ملحفه ی با کیفیت بالا و از نظر بصری دلپذیر را به عنوان یک سرمایه گذاری می داند. “ما تقریباً یک سوم عمر خود را روی تخت می گذرانیم و خواب بخش مهمی از سلامتی ما است. این هزینه صرف زیبایی و راحتی می شود.”

استفاده از ست های هماهنگ

به گفته بت دیانا اسمیت ، کارشناس چیدمان در HomeGoods ، دوران ست های اتاق خواب به سر رسیده است. “یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در مبلمان اتاق خواب می بینم این است که همه چیز مطابقت دارد. ” او می گوید: “یک ست هماهنگ اتاق را مانند یک نمایشگاه مبلمان بی شخصیت جلوه می دهد، و نه به عنوان یک اتاق با دقت چیده شده.”

یک اتاق خواب منحصر به فرد که توسط اسمیت طراحی شده است.

برای جلوگیری از این امر ، اسمیت پیشنهاد می کند از انواع رنگ ها ، بافت ها و مواد برای ظاهری جذاب و شخصی سازی کردن استفاده کنید. “به عنوان مثال ، اگر به دنبال دو میز پاتختی جداگانه هستید – یکی ممکن است طلا را با فلز مسواک زده و دیگری با طرح منبت کاری شده چوبی انتخاب شود. “

به گفته طراح جو برکوویتز از گروه طراحی JAB توصیه می شود از خرید ست اتاق خواب خودداری کنید. “هنگام طراحی یک اتاق خواب، من یک قانون کلی دارم که از مبلمان ست برای پاتختی ها، کمد و بالای تخت استفاده نمی کنیم. این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که می بینم تکرار شده است. “

برکوویتز می گوید که بخشی از فرایند او به عنوان طراح این است که تعداد فرصت های طراحی را در هر فضای مشخصی شمارش کند. “برای من ، دو پاتختی ، یک کمد و یک تخت نشان دهنده چهار فرصت برای مبلمان کردن است. نه اینکه بگوییم ما با تطبیق میزهای شب مخالفیم. اما می توان در ترکیب قطعات مختلف مبلمان متفاوت اما سازگار با هم، بسیار امکان طراحی داشت.”

یک اتاق خواب طراحی شده توسط برکوویتز

برکوویتز توصیه می کند از یک تخت خواب و یک میز تحریر در یک طرف تخت و یک میز کشویی در طرف دیگر استفاده کنید. او می گوید: “نه تنها این کار مبلمان متنوعی را ارائه می دهد. بلکه عملکرد فوق العاده ای در داشتن یک سطح نوشتاری و یک نشیمن در کنار تخت وجود دارد.”

خرید فرش در اندازه ی اشتباه

فرش ها راهی عالی برای ایجاد یک اتاق خواب راحت و کامل هستند. اما بسیاری از اوقات افراد اندازه اشتباه را انتخاب می کنند، که اغلب بسیار کوچک است. اسمیت می گوید: “فرش باید حداقل 60 سانتی متر از قسمت پایین و کناره های تخت عبور کند و هرگز زیر روتختی ها نباشد.” بنابراین ، مهم است که به جای تخمین ساده، فضا را کاملاً اندازه گیری کنید. در صورت امکان، یک قطعه سفارشی را انتخاب کنید.

لبه ی فرش را جوری تنظیم کنید که از جلوی پاتختی شروع شود.

سامانتا گالاچر ، بنیانگذار IG Workshop و Art + Loom ، می گوید اگر نمی خواهید فرش را به طور کامل زیر تخت بگذارید. “فقط فرش را درست جلوی روتختی ها شروع کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی بیرون می آید.

کمبود نور

اگرچه احتمالاً می خواهید اتاق خواب شما تاریک باشد. اما داشتن نور مناسب در فضا ضروری است. گالاچر می گوید: “فقط چون اتاق خواب است به این معنا نیست که شما نباید بتوانید درون اتاق را ببینید.” “فقط یک لوستر معمولاً نور کافی ندارد. شما به چندین منبع و سطوح نور نیاز دارید.”

روشهای مختلفی برای روشن کردن اتاق خواب وجود دارد. از جمله آباژور، لوستر ، لامپ های سقفی و چراغ های دیواری.

آویزان کردن پرده از ارتفاع پایین

پنجره برای ایجاد احساس کامل در اتاق خواب ضروری است. چه از پرده شفاف، کدر یا نوع دیگری از پرده استفاده کنید ، مطمئن شوید که آنها به درستی نصب شده اند. گالاچر می گوید: “هنگام آویزان کردن پرده ها ، تا آنجا که ممکن است بالا بروید ، حتی اگر پنجره ها بسیار پایین تر شروع شوند. این تفکر را ایجاد می کند که پنجره ها و ارتفاع سقف بلندتر هستند.

استفاده از لوازم هنری اشتباه

آلیکس گرینبرگ ، بنیانگذار ArtSugar می گوید: “در حالی که بسیاری یک نقاشی بزرگ را بالای تخت نصب کنند. مردم اغلب آثار خود را بسیار بالا آویزان می کنند. یا به نظر می رسد تابلوها بیش از حد شلوغ است. در عوض ، خلاق باشید و هنر را روی نیمکت های شب بگذارید. از طرف دیگر ، استفاده از یک قطعه بزرگ یا ایجاد دیوار گالری روی دیوار روبروی تخت را در نظر بگیرید.”

اتاق خواب فرصتی عالی برای طراحی یک دیوار گالری است.

آیا نمی دانید چگونه برای اتاق خواب خود هنر انتخاب کنید؟ ساده ترین راه این است که یک هنرمند را انتخاب کرده و چند قطعه مکمل را از همان مجموعه انتخاب کنید.


منبع

Seven Bedroom Mistakes Interior Designers Always Notice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *