چالش شروع تازه را امتحان کنید؛ روز اول؛ نقش کلمات

برای یادگیری عادات جدید برای زندگی آگاهانه، چالش 10 روزه را در پیش بگیرید.

با کاهش محدودیت های همه گیری، همه ما این فرصت را داریم که در مورد آینده زندگی تجدید نظر کنیم. چالش شروع تازه 10 روزه ما شامل نکاتی برای زندگی آگاهانه، ارتباطات قوی تر و عادات سالم است.

روز اول: واقعا چطورید؟

چالش

امروز از خود بپرسید “واقعاً چطور هستید؟” قبل از پاسخ دادن فکر کنید. کلمه ای را پیدا کنید که دقیقاً احساسی که دارید را توصیف کند. بیقرار؟ پر انرژی؟ خوشحال؟ دیوانه؟ (از پاسخهای استاندارد مانند “خوب” ، “عالی” یا “اوکی” اجتناب کنید.) احساسات پیام رسان های مغزی هستند و مطالعات نشان می دهد که برچسب زدن منظم احساسات و ایجاد “واژگان احساس” برای سلامتی شما مفید است.

چرا دارم این کار را انجام می دهیم؟

برای بسیاری از ما، بیرون آمدن از زندگی همه گیر موجی از احساسات جدید را ایجاد کرده است. مجموعه وسیعی از تحقیقات نشان می دهد که برچسب زدن به این احساسات – چیزی که دانشمندان آن را “برچسب زدن تحت تاثیر” می نامند – می تواند مغز شما را آرام کرده و استرس را کاهش دهد.

اما روانشناسان می گویند بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند احساسات منفی را نادیده بگیرند نه اینکه آنها را بشناسند.

مت لیبرمن ، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و نویسنده کتاب “اجتماعی: چرا مغز ما به هم متصل شده است” می گوید: “ما فکر می کنیم برچسب زدن به احساسات باعث می شود ما روی آن تمرکز کنیم و آن را برجسته کنیم. در حقیقت، برچسب زدن به احساسات باعث کاهش آن می شود، بنابراین ما به چیزهای دیگر می پردازیم.”

دکتر لیبرمن و همکارانش تعدادی از مطالعات اسکن مغز را انجام داده اند که نشان می دهد واکنش مغز چگونه بر روی برچسب زدن تأثیر می گذارد. در یک مطالعه، افراد در اسکنرهای مغزی تصاویر چهره های عصبانی ، غمگین و ناامید را مشاهده کردند. یک گروه کنترل فقط صورتها را برچسب زن یا مرد زده است. اما از گروه دیگری خواسته شد تا احساسی را که مشاهده می کردند، با کلماتی مانند عصبانی، ناراحت یا ناامید نشان دهند.

در هر دو گروه، اسکن مغز نشان می دهد که نگاه به چهره های گویا آمیگدال را فعال می کند، که به عنوان سیستم هشدار دهنده احساسی مغز عمل می کند و با واکنش استرس مرتبط است. اما وقتی گروه دوم احساسات را برچسب گذاری کردند، آمیگدال آرام شده و ناحیه ی پیشانی که به مدیریت واکنش های احساسی کمک می کند، فعال می شود.

به نظر می رسد برچسب زدن احساسات اساساً زنگ هشدار را که “به مغز شما می گوید ترسیده یا عصبانی باشد” خاموش می کند. به نظر می رسد مغز ما به گونه ای متصل شده است که وقتی قسمت جلوی مغز شما از وضع عاطفی شما درک درستی می کند، آمیگدال کمی آرام می شود تا زنگ هشدار احساسی کمتر حواس شما را پرت کند. “

در یک مطالعه جالب دیگر، از افرادی که از عنکبوت وحشت داشتند خواسته شد با دیدن یک رتیل زنده احساسات خود را برچسب گذاری کنند. افرادی که از خاص ترین و منفی ترین زبان برای تشخیص ترس خود استفاده می کردند، در آزمایش های بعدی کمتر از کسانی که احساسات خود را ابراز نکرده بودند، ترسیدند.

دکتر لیبرمن می گوید: “شما ممکن است انتظار داشته باشید که توجه خود را به میزان عنکبوت که باعث ایجاد استرس و ناراحتی در شما می شود ، فقط همه چیز را تقویت کند. اما افرادی که قبلاً در مورد احساسات خود در برچسب گذاری تأثیر گذاشته بودند، روز بعد تمایل بیشتری برای انجام آزمایش بیشتر و نزدیک شدن به عنکبوت داشتند. “

اسکن این لیست برای یافتن کلمه مناسب برای توصیف احساس شما می تواند چالش سرگرم کننده باشد.

خلق و خوی مثبت: شگفت زده، قدرشناس، با اعتماد به نفس، مصمم، پرانرژی، حساس، الهام گرفته، خوش بین، سرحال، با ارزش

خلق و خوی منفی: مضطرب، تلخ، ناامید، عصبانی، پکر، غم انگیز، تنها، ناتوان، خسته

هیلاری ایلیک، معلم ارشد موسسه هافمن و مربی معتبر زندگی در کمبریج، ماساچوست، اغلب به مردم توصیه می کند که زنگ هشدارهای ساعتی را تنظیم کنند تا یک لحظه آگاهانه در مورد احساس دقیق خود فکر کنند. خانم ایلیک گفت: “این ما را زمین گیر می کند. حتی اگر ناراحت باشم و با احساساتی که باعث ناراحتی من می شوند، کنار بیایم، فقط با توجه به آن و نامگذاری آن از نظر روانشناسی بسیار آرامش بخش هستم.”

روز دوم چالش را از این لینک دنبال کنید.


این مقاله از نیویورک تایمز ، ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *