مزایای داشتن روتین روزانه و اینکه چگونه به روتین پایبند بمانیم

لازم نیست روزهای شما هر روز یکسان به نظر برسند. اما شناختن و رعایت یک روتین روزانه، مزایای روحی و جسمی زیادی به همراه دارد.

با ادامه همه گیری و شروع سال تحصیلی، برخی افراد ممکن است به دنبال نظم و ساختار باشند. داشتن یک برنامه روزانه نه تنها شما را در طول روز راهنمایی می کند، بلکه مزایای روحی و جسمی نیز به همراه دارد، چه با افزودن ورزش به برنامه، کمک به خواب بهتر ، کمک به احساس امنیت بیشتر کودکان یا ایجاد احساس کنترل در چنین شرایطی نامشخصی.

قبلا دلایلی را که چرا بهتر است از یک روتین روزانه پیروی کنیم، را ذکر کرده ایم. در اینجا نکاتی در مورد نحوه ایجاد، ایجاد مجدد و حفظ و پایبندی یک روتین روزانه وجود دارد.

از کم شروع کنید

شما قبلاً این کار را انجام داده اید: عادات روزانه ای را ایجاد کرده اید که به نظر می رسد برای کسب مقام در المپیک بهره وری رقابت می کنید. در عوض، چه به عنوان یک فرد و چه به عنوان یک خانواده، ابتدا بر اهداف دست یافتنی تمرکز کنید.

Dilan Gomih ، مربی تناسب اندام و مربی زندگی، مستقر در شهر نیویورک می گوید: “خودتان را برای بردهای کوچک آماده کنید.” به جای این که به خود بگویید هر روز از ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید، به این فکر کنید که با چند تمرین در هفته شروع کرده و به تدریج آنها را افزایش دهید. برای خانواده ها، برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که برنامه صبحانه را قبل از شروع روزهای مدرسه بچه ها شروع کنید.

Chanel Dokun، طراح زندگی مستقر در آتلانتا و بنیانگذار LifePlan NYC ، می گوید: درک این نکته که چرا شما به داشتن روتین روزانه تمایل دارید نیز مهم است. او می گوید: “از خود بپرسید” می خواهم هر روز چه چیزی را تجربه کنم یا احساس کنم؟ “اکثر مردم تمایل دارند بر وظایف تمرکز کنند. اما خانم Dokun پیشنهاد می کند در عوض بر چیزهایی که به شما انرژی می دهد، تمرکز کنید.

منظم شوید

اگر شما از افرادی هستید که قلم و کاغذ را ترجیح می دهید، یک دفترچه یادداشت یا دفتر خاطرات کوچک در نظر بگیرید که اهداف روزانه شما را با جزئیات توضیح می دهد. برای کسانی که دیجیتالی شدن را ترجیح می دهند، تقویم های آنلاین یا برنامه های مراقبت از خود می توانند به شما کمک کنند تا برنامه روزانه ای را که می خواهید توسعه دهید تجسم کنید و با شروع به کار نظم پیدا کنید.

نحوه استفاده از این ابزارها بر اساس آنچه برای شما مناسب است متفاوت است. برای برخی، این ممکن است به معنای برنامه ریزی برای مطابقت در ساعات خاصی باشد: تمرین در 7 صبح ، استراحت در ساعت 12:30 برای ناهار و پیاده روی در محله. برای دیگران، ممکن است به معنای ایجاد لیستی از کارهایی باشد که می خواهید هر هفته انجام دهید.

در مورد بچه ها، یک راه عالی برای ایجاد مسئولیت پذیری این است که برخی از معلمان انجام دهند: یک ظرف را با سنگ یا سکه های کوچک پر کنید یا برچسب هایی را برای هر کار انجام شده به ظرف اضافه کنید. اگر کارهای روزانه خود را انجام داده اند، شاید با انتخاب فیلم برای شب فیلم یا انتخاب دسر، به فرزندان شما پاداش داده شود.

با چیزهایی که دارید کار کنید

خواب چیزی است که روزهای ما را شکل می دهد. جنیفر مارتین، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دیوید گفن در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می گوید: “روز ما با بیدار شدن شروع می شود و با خوابیدن در شب به پایان می رسد.” او پیشنهاد می کند زمان بیداری را که برای شما مفید است تعیین کنید و شش یا هفت روز در هفته به آن پایبند باشید. او می گوید: “این ممکن است به این معنی باشد که آخر هفته کمی زودتر از آنچه می خواهید بیدار شوید، اما باعث می شود شب بعد بخوابید.” زمان خواب منظم را نیز حفظ کنید.

وعده های غذایی نیز می توانند چارچوبی را ارائه دهند. می ژو، یک مشاوره تغذیه، می گوید: “درک برنامه غذایی شخصی شما می تواند با ایجاد اطلاع از زمان مناسب برای انجام سایر فعالیت ها – مانند ورزش ، خواب یا کار” ، شیوه ساختن روز خود را بهینه کند.

خانم ژو افزود که آشپزی نیز یک فعالیت بزرگ خانوادگی است. او گفت: “با دادن زمان تعیین شده برای پخت قبل از غذا، این فرصت را دارید که بچه ها را درگیر کرده و به آنها حس کنترل دهید تا در مورد غذا و انتخاب سالم تصمیم گیری کنند.” کارشناسان همچنین پیشنهاد می کنند از شام به عنوان راهی برای ساختن زمان نمایش کودکان استفاده کنید، مانند موافقت با یک نمایش قبل یا بعد از شام.

از خود بپرسید “آیا این کار می کند؟”

در حالی که ممکن است در ایجاد یک روتین روزانه برای خود عالی باشید، باید در نظر بگیرید که آیا واقعاً کار می کند یا خیر.

خانم Dokun می گوید: “برنامه روزانه خود را بررسی کنید و در مورد آن فکر کنید. این تنها قسمتی است که مردم اغلب از دست می دهند. ممکن است تا سه هفته طول بکشد تا یک ریتم واقعی ایجاد شود. اگر هنوز به پیشرفت خود نرسیده اید، وقت آن است که تغییراتی را انجام دهید. او می گوید: “این نوع” شکست “در روشن ساختن باورهای واقعی شما در مورد ریتم شما و آشکار کردن نقاط کوری که شما را از موفقیت باز می دارد مفید است.”

اهمیت انعطاف پذیری و مهربانی را فراموش نکنید

همه کارشناسان متفق القول هستند که از مهمترین جنبه های ایجاد و ایجاد یک روال، انعطاف پذیری و مهربانی با خود است. خانم گمی می گوید: “روتین ها به این معنا نیست که شما باید هر ساعت از هر روز را برنامه ریزی کنید و سپس، اگر مشکلی پیش آمد، مانند قانون مورفی است و دومینوها همه سرنگون می شوند. روتین های روزانه فقط راهنما هستند.”

R. Lynn Barnett، یکی دیگر از خوانندگان تایمز، نوشت: “گاهی اوقات تغییر در برنامه روزانه به خوبی انجام می شود. وقتی نمی توانستم شب راه بروم، صبح راه می رفتم و می توانستم همسایه ای را که مدت ها بود او را ندیده بودم، ببینم.” بنابراین انعطاف پذیری می تواند اتفاقات خوبی به همراه داشته باشد.


این مقاله از نیویورک تایمز ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *