چالش شروع تازه را امتحان کنید؛ روز چهارم؛ یک سوال ارتباطی بپرسید

چالش

روز سوم این چالش را می‌توانید از این لینک دنبال کنید. نقش شما در نمایش مدرسه چه بود؟ شرم آورترین لحظه شما؟ چه ابرقدرتی می خواهید؟ برای چالش امروز، یک دوست یا شریک پیدا کنید و یک سوال ارتباطی بپرسید. علم به ما می‌گوید که وقتی از صحبت‌های ساده صرف نظر می‌کنید و در عوض چیزی را درباره خود فاش می‌کنید، با شخصی که با او صحبت می‌کنید روابط عمیق‌تری برقرار می‌کنید. خواه این یک دوست باشد، یکی از اعضای خانواده یا یک شریک عاشقانه. سوالی را انتخاب کنید (گزینه های بیشتر در زیر آمده است) و صحبت کنید!

چرا من این کار را می‌کنم؟

این همه گیری برخی روابط را مستحکم کرده و برخی دیگر را از هم پاشانده است. بسیاری از مردم می‌گویند نحوه صحبت با مردم را فراموش کرده‌اند و ایده معاشرت دوباره را دلهره‌آور می دانند. خوشبختانه، محققان روابط، بهترین راه را برای انسان برای ایجاد ارتباطات عمیق‌تر، بررسی کرده اند.

تعدادی از تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی نظرات و احساسات خود را به جای واقعیت‌های اساسی در مورد زندگی خود فاش می‌کنیم، به احتمال زیاد روابط نزدیک ایجاد می‌کنیم. خودافشایی مفهومی است که در پشت مطالعه ای به نام ” آزمایشی نزدیکی بین فردی” به رهبری آرتور آرون، دانشمند دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک انجام شده است. هدف دکتر آرون ایجاد نزدیکی بین دو غریبه در محیط آزمایشگاهی برای اهداف تحقیقاتی بود.

دکتر آرون و همکارانش با دانستن این‌که خودافشایی باعث نزدیکی می شود، نظریه دادند که می‌توانند با نزدیک کردن غریبه‌ها به مدت 45 دقیقه در مورد مجموعه‌ای از سوالات شخصی، که هر کدام بیش از گذشته آشکار است، روند نزدیک شدن را تسریع کنند. آنها آن را “افشای مداوم، تشدید کننده، متقابل، شخصی” نامیدند.

دکتر آرون می گوید: “سوالات به گونه ای طراحی شده بودند که فاش کننده‌تر شوند. ما همچنین مواردی را در جایی قرار می‌دهیم که به طرف مقابل اطلاع دهید که آن‌ها را دوست دارید. به نظر می‌رسد که این امر در برقراری نزدیکی بسیار مهم است. “

اگرچه سوالات به عنوان 36 سوالی که منجر به عشق می‌شود شناخته شد، اما دکتر آرون خاطرنشان می‌کند که هدف از سوالات تحریک عاشقانه نیست. بیشتر اوقات، سوالات به دوستان غریبه کمک می‌کند، دوستان به هم نزدیک‌تر می‌شوند و شرکای عاشقانه احساس ارتباط بیشتری می‌کنند.

دکتر آرون می گوید: “یکی از اصلی‌ترین دلایلی که خودافشایی برای دوستی‌ها یا روابط عاشقانه خوب است این است که به فرد مقابل این فرصت را می‌دهد که پاسخگو باشد.” پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات به شما این امکان را می دهد که بدانید “آنها درک می‌کنند، و می شنوند، و برای احساس شما ارزش قائل هستند. “

سوالات به سه دسته تقسیم می شوند. سوالات اولیه به افراد کمک می کند تا با یکدیگر راحت شوند، و سوالات بعدی بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند. می‌توانید یک سوال انتخاب کنید یا از هر مجموعه چند سوال انتخاب کنید. در اینجا برخی از سوالات این مطالعه آمده است. لیست 36 سوال در این نوشتار به طور کامل در اختیارتان قرار گرفته است.

ست اول سوالات

  1. با در نظر گرفتن توانایی انتخاب هر کسی در جهان، چه کسی را به عنوان مهمان شام دعوت می‌کنید؟

2. چه روزی می‌تواند برای شما یک روز “عالی” باشد؟

3. سه مورد مشترک بین شما و فردی که با آن صحبت می‌کنید، چیست؟

4. اگر بتوانید فردا با داشتن یک ویژگی یا توانایی خاص از خواب بیدار شوید، آن چه خواهد بود؟

ست دوم سوالات

5. آیا چیزی وجود دارد که مدتها در آرزوی انجام آن بوده‌اید؟ چرا آن را انجام نداده‌اید؟

6. بزرگترین دستاورد زندگی شما چیست؟

7. ارزشمندترین خاطره شما چیست؟

8. به طور متناوب موضوعی را به اشتراک بگذارید که از ویژگی های مثبت شریک گفتگو‌تان است. در مجموع پنج مورد را به اشتراک بگذارید.

ست سوم سوالات

9. سه جمله “ما” واقعی درباره خود و شخصی که با او صحبت می کنید بیان کنید. به عنوان مثال، می‌توانید این جمله را تمام کنید. “ما هر دو در این اتاق هستیم …”

10. یک لحظه شرم‌آور در زندگی خود را با دوست یا شریک خود به اشتراک بگذارید.

11. خانه شما، شامل همه چیزهایی که دارید، آتش می گیرد. پس از نجات عزیزان و حیوانات خانگی خود، وقت دارید که با خیال راحت آخرین مرحله را برای نجات یک مورد انجام دهید. آن چه می‌تواند باشد؟ چرا؟

12. یک مشکل شخصی را به اشتراک بگذارید و از دوست یا شریک خود در مورد نحوه برخورد با او راهنمایی بخواهید. از آنها بخواهید به حستان که در مورد مشکلی که انتخاب کرده‌اید، واکنش نشان دهند.

روز پنجم این چالش را از این لینک می‌توانید دنبال کنید.


این مقاله از نیویورک تایمز ، ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *