چگونه دکوراسیون داخلی روشن را به فضای خانه مان بیاوریم

آنچه شما را احاطه کرده است می تواند فضای شما را بسازد، یا دکوراسیون داخلی شما رو برهم بزند. در واقع، قرنطینه های اخیر به وضوح قدرت خانه های ما و دکوراسیون داخلی را در تأثیر بر رفاه ما نشان داد – بالاخره آیا احساس امنیت و حمایت می کنید یا گرفتار و خفه می شوید؟ اما، خبر خوب این است که می توانید مهندسی معکوس را انجام دهید و با تسلط خود بر طراحی داخلی فضایی که در آن زندگی می کنید، تسلط پیدا کنید. به این ترتیب خانه شما می تواند به قوی ترین متحد شما تبدیل شود، ابرقدرت مخفی شما در دنیایی که به طور فزاینده ای نامطمئن است.

اما از کجا شروع کنیم؟ خوب، آشفتگی برابر استرس است. و در عین حال اکثر مردم در واقع به فضای بیشتری احتیاج ندارند، آنها به وسایل کمتری نیاز دارند، همراه با تجدید نظر در فضایی که دارند. هدف نهایی این است که مراقبت مداوم در نظر گرفته شود – محدود کردن حواس پرتی های اطراف شما و در عین حال افزایش آنچه شما را پشتیبانی می کند. نتیجه؟ شما می توانید به طور کامل بر زندگی هدفمند تمرکز کنید. شما به اندازه ای که فکر می کنید به وسایل برای خوشبختی نیاز ندارید.

سر راه را خلوت کنید

تقریباً همیشه تصور می شود که راه حل خانه ای که دیگر نیازهای ما را برآورده نمی کند، نوعی ارتقا باشد: اتاق های بیشتر، حیاط بزرگتر، آشپزخانه گسترده. و در حالی که گاهی اوقات چند مداخله معماری واقعاً می تواند تغییر مهمی در نحوه زندگی شما ایجاد کند، اما اگر صاحب خانه خود نباشید یا توانایی جابجایی یا بازسازی گسترده را نداشته باشید، چه؟ علاوه بر این، باور بیشتر این است که همیشه پاسخ فقط این اعتقاد فراگیر را نشان می دهد که هرچه بهتر، بزرگتر، سریعتر و به روزتر باشد. این چیزی بیشتر از بازاریابی نیست، اغلب بر اساس یک مدل منسوخ شده طراحی داخلی، که می تواند ما را از فرصت های اینجا و اکنون کور کند. در عوض، چه اتفاقی می افتد اگر بتوانیم به هر انگیزه تکان دهنده ای متمایل شویم تا در جایی که هستیم و با آنچه داریم تصمیم نگیریم؟ پاسخ: ما پذیرای رویکرد خلاقانه تری هستیم.

از این منظر، پذیرش قطعاً به معنای بیخیال ماندن منفعل نیست، بلکه به این معناست که همه چیز را همانطور که هستند، بدون احساسات و تعصب تیره و تار می بینیم. در این حالت ذهنی ما سه کار را انجام می دهیم: به جای شکایت به دنبال راه حل هستیم. ما بر یافتن زیبایی در زندگی روزمره تمرکز می کنیم. و ما رها کردن را تمرین می کنیم، زیرا می فهمیم که مقاومت در برابر آنچه که است در نهایت بیهوده است. از نظر طراحی داخلی، این روحیه پذیرش به ما این امکان را می دهد تا به طور فعال با آنچه داریم به منظور حداکثر کردن پتانسیل موجود کار کنیم. نه اینکه بر آنچه فکر می کنیم آن را نداریم تمرکز کنیم، در نظر داشته باشیم که رایج ترین مسائل به نظر می رسد کمبود فضا یا تمایل برای نور بیشتر باشد.

در ستایش آنچه دارید

برای اینکه تمام بهانه ها را کنار بگذاریم: این اعتقاد مطلق من است که اکثر مردم در واقع به فضای بیشتری برای یک دکوراسیون داخلی روشن احتیاج ندارند. آنها به چیزهای کمتری نیاز دارند، همراه با تجدید نظر در فضایی که دارند. و این امر با زیر سوال بردن اهداف جدید به دنبال خوشبختی آغاز می شود – خواه برای خانه بزرگتر، ماشین هوشمندتر، جدیدترین تلفن یا شیک ترین لباس ها. به هر حال، این لوازم جانبی و حتی افسانه خانه ای “برای همیشه” از شما در برابر ترس، اضطراب، ناامیدی یا صدمه محافظت نمی کند.

در واقع، این رویاهای فریبنده فقط چیزی را ایجاد می کند که معلم ذن، شارلوت جوکو بک، آن را “زندگی جانشین” می نامد: یک جهان موازی که در آن همه چیز درست خواهد بود ، اگر فقط x ،y یا z را بدست آورید. مسلماً صحت ندارد. با این وجود، این داستان تخیلی است که بسیاری آن را خریداری می کنند و به اجبار به صدای آژیر ارتقاء مداوم توجه می کنند و خود را تحت فشار مالی نامناسب در این فرایند قرار می دهند – اما به چه قیمتی احساسی؟ آیا آنها واقعاً قادرند کار خود را برای مدت طولانی متوقف کنند تا از هر یک از آن اتاقهای بسیار بزرگ لذت ببرند، در لباسهای طراح خود غذا بخورند یا از هرگونه عملکرد شیک در آن فناوری ضروری استفاده کنند؟

اگر فرزندی دارید، من کاملاً تضمین می کنم که آنها از تماشای فیلمی که در کنار شما روی یک مبل قدیمی و شلخته چیده شده اند، بیشتر خوشحال خواهند شد تا اینکه یک سالن بازی بزرگ و زیبا برای خودشان داشته باشند.

همه چیز درباره ی فضای ذخیره سازی نیست

نصب کمد دیواری اضافی، خرید تعداد زیادی سبد کوچک زیبا برای تقسیم بندی همه چیز ، قرار دادن کشوهای اضافی در زیر قفسه ها یا در راه پله ها ، یا هر ترفند دیگری که مجلات دکوراسیون داخلی پیشنهاد می دهند، راه حل مناسب نیست. تقسیم کردن دقیق آنچه که در حال حاضر دارید و توزیع مخفیانه آن در اطراف خانه، از دست دادن اصل مطلب است. شما باید به طور فعال از شر چیزها خلاص شوید، نه اینکه فقط آنها را سازماندهی و مرتب کنید.

همه چیز درباره مینیمالیسم است

به نظر من، مینیمالیسم یک تجلی فیزیکی از یک حالت عاطفی است، که به دنبال نفی همه جنبه های خود و پاک کردن داستان شخصی است. من فکر می کنم این فقط از موضع نارضایتی عمیق ناشی می شود. پاکسازی درهم و برهمی فضا ها برای من نه چندان مربوط به زیبایی است، بلکه مربوط به کارآیی دکوراسیون داخلی است.

بله، اما حتی اگر همه چیز در مورد مینیمالیسم نیست، در مورد خلاص شدن از وسایلتان هست

جواب منفی. چیزهای شما باید به عنوان شواهدی از روایت زندگی شما (مجرد یا مشترک)، از تکامل شما، با همه فراز و نشیب ها، پیچ و خم های درخشان آن دیده شوند. چنین اشیایی کاملاً شگفت انگیز هستند و باید بر اساس آنها ارزش گذاری شود، حتی اگر ارزش مادی کمی داشته باشند. اما پس از آن ارزش هرگز به هزینه مربوط نمی شود، بلکه به داستانها مربوط می شود – چیزی که از آن سرچشمه گرفته است، هنگامی که آن را خریداری کرده اید (یا در کنار آن بوده اید)، آنچه در آن زمان در زندگی شما اتفاق افتاده بود.

شما فقط باید یکبار آن را انجام دهید

مطمئناً در ابتدای این سفر یک فعالیت بزرگ وجود دارد، اما بعداً در مورد نگهداری مداوم است. هدف این است که فضایی کاملاً منظم و دکوراسیون داخلی روشن ایجاد کنید که از یک سو، اجسام غیر ضروری را به طور ناگهانی خریداری نکنید، چه قابلمه های سرامیکی یا بلوزهای ترمه سیاه، و از سوی دیگر، به ذهنیت پرسش آگاهانه وارد شوید. قبل خریدهای بعدی به این فکر کنید که جلی خریدتان در خانه کجاست؟ سعی کنید مغازه ها را به عنوان گالری در نظر بگیرید که در آن ها فقط “نگاه کردن” هم مشکلی ندارد.

شما این کار را بعد از اینکه چیدمان و معماری اتاق را مرتب کرده اید انجام می دهید

نه. قطعاً نه! به سادگی نمی توان یک فضای حمایتی واقعی و جامع را در اطراف چیزهایی که قبلاً در اختیار دارید برنامه ریزی کرد. بدون اینکه ابتدا آنها را به طور کامل طبقه بندی کنید. قبل از اینکه یک قلم موی رنگی بردارید، قبل از اینکه خود را در کاغذ دیواری گم کنید یا به یک دست مبلمان جدید تمایل داشته باشید، باید مرتب کنید.


این مقاله از هارپرز بازار ، ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *