پاویون سوئیس در اکسپو 2020 دبی؛ سفر همه‌جانبه بازدیدکنندگان به سوییس

پاویون سوئیس در اکسپو 2020 دبی با عنوان “بازتاب” ، دوگانگی منحصر به فرد سوئیس از چشم اندازها و فناوری دیدنی را به عنوان بخشی از زون فرصت اکسپو 2020 دبی نشان می‌دهد. برای خواندن درباره‌ی تم موضوعی اکسپو 2020 دبی و طراحی زون‌ها این لینک را بازدید کنید. طراحی شده توسط OOS Architekten، همراه با Bellprat Partner برای تصویربرداری، و Lorenz Eugster برای طراحی منظر، تیم خلاق در پشت این آینه یک بیانیه معماری جسورانه با نمای پاویون ایجاد کرده و بازدیدکنندگان را در اکتشاف مناظر دیدنی و نوآوری های هنری سوئیس غرق کرده است.

تصویر از Tom Ravenscroft

به گزارش آرک دیلی، پاویون سوئیس در اکسپو 2020 دبی ، یک بنای مکعبی است که سنت و نوآوری را با هم ترکیب می‌کند. این طرح ادای احترام به چادرهای موقت بادیه نشینان است که بر روی رودخانه‌های خشک شده قدیمی در صحرا، با درختان خرما که ارتفاع آنها تا 9 متر می‌رسد‌، احاطه شده‌اند. طراحی پاویون سوئیس روابط بین شرق و غرب را برجسته می‌کند و با ارتفاع شیب‌دار نمای بازتابنده‌ی جلویی، حضوری منحصر به فرد ایجاد را می‌کند.

پاویون سوئیس دارای یک قسمت پر از مه است.

فضای داخلی پاویون سوئیس در اکسپو 2020 دبی به سه قسمت نمایشی تقسیم شده است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از ویژگی‌های منحصر به فرد کشور عبور کنند. در اولین اقدام، تماشاچی در حالی که در صف مقابل نمای آینه ای ایستاده‌اند، وجه “معمولاً سوییسی” را تجربه می‌کند. سفر دوم در داخل غرفه ادامه می یابد، جایی که بازدیدکنندگان با چشم‌اندازهای منحصر به فرد طبیعت روبرو می‌شوند، در سربالایی از میان مه واقعی به سمت مقصدی نامعلوم قدم می‌زنند. با بیرون آمدن از مه، بازدیدکنندگان با تأکید بر تجربه اصیل سوئیس، تفسیری هنری از یک چشم انداز کوهستانی مشاهده می‌کنند. سومین و آخرین اقدام پایون سوئیس، محیط شهری و خلاق را برجسته می‌کند و موقعیت سوییس را به عنوان یک کشور نوآور پیشرو در جهان نشان می‌دهد.

این سفر با تجربه‌ای یکدست از چیدمان صندلی‌های سنتی عربی و مهمان‌نوازی سوئیس به پایان می‌رسد. تفسیر مناظر عربی در وادی، با تپه‌های آبرفتی و گونه‌های گیاهی، و همچنین یک کافی شاپ روی پشت‌بام که غذاهای لذیذ شیرین قابل توجه سوئیس را سرو می‌کند، ارائه شد. کل تجربه پاویون سوئیس ، نقاط قوت و فرصت های سوئیس را در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی، نوآوری و کسب و کار، با ترجمه موضوع رویداد اکسپو 2020 دبی ؛ “اتصال ذهن ها ، ایجاد آینده” بیان می‌کند.

شما همچنین می‌توانید معماری دوستدار طبیعت پاویون سنگاپور را از لینک ببنید.

اکسپو 2020 دبی اولین رویداد در نوع خود است که در خاورمیانه برگزار می‌شود. 192 کشور در این رویداد شرکت می‌کنند و غرفه‌هایی را ارائه می‎دهند که حول محور اصلی “اتصال ذهن ها ، خلق آینده” می‌چرخند. این رویداد پیرامون موضوعات پایداری، پویایی و فرصت سازماندهی شده است. این رویداد که به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده بود، بین 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 برگزار می شود. برای مشاهده معماری پاویون امارات توسط سانتیاگو کالاتراوا به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *