پاویون هلند در اکسپو 2020 دبی یک زیست‌بوم موقت را در صحرا ایجاد می‌کند

پاویون هلند در اکسپو 2020 دبی یک سیستم آب و هوایی دایره ای را پیشنهاد می کند که آب، انرژی، باران و غذا تولید می‌کند و یک زیستگاه موقت ایجاد می‌کند که تلفیق هنر، معماری و فناوری را در خود جای می‌دهد. طراحی شده توسط معماران V8 ، غرفه روایتی چند حسی در مورد پدیده‌های طبیعی ایجاد می کند. مواد صنعتی مانند ورق های فلزی، لوله های فولادی، مجاری و لوله ها به طور غیرمنتظره‌ای با پوشش گیاهی و پارچه های نساجی ترکیب می‌شوند و سفری فضایی را به وجود می آورند که در قطب مرکزی به پایان می رسد و توقفی آرام را در میان شلوغی نمایشگاه به ارمغان می آورد.

Jeroen Musch©
Jeroen Musch©
Jeroen Musch©

این پروژه نمایش راه‌حل‌های تجربی برای “کمبود آب، انتقال انرژی و کمبود غذا در یک مدل در مقیاس زندگی” است. در داخل غرفه، یک مخروط بزرگ عنصر اصلی غرفه هلند است – یک مزرعه عمودی پوشیده از گیاهان خوراکی در خارج و قارچ در داخل. ساختار دودکش مانند پاویون هلند در اکسپو 2020 دبی به تنظیم دما و رطوبت داخل مخروط کمک می کند. آب از رطوبت هوا برداشت می‌شود و برای آبیاری گیاهان استفاده می‌شود. غرفه هلند روزانه 800 لیتر آب استخراج می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از اکسپو دبی این لینک را کلیک کنید.

Jeroen Musch©

این فرآیند در غرفه هلند از طریق انرژی های تجدیدپذیر به دست می آید که از طریق سلول های خورشیدی سبک و ارگانیک شفاف یا OPV طراحی شده توسط هنرمند Marjan van Aubel طراحی شده است.

می‌توانید پاویون سنگاپور و پاویون امارات در اکسپو 2020 دبی را نیز مشاهده کنید.

Jeroen Musch©
Jeroen Musch©

بازدیدکنندگان با یک سطح شیب دار به پاویون هلند فرود می‌آیند و تغییر دما را تجربه می‌کنند. نوآوری‌های فنی غرفه هلند بر روی چترهای سفید قابل مشاهده است. پس از تجربه شرایط آب و هوایی مخروطی و بارش های تصویری، آنها ساختار پوشیده از گیاه را در نظر می گیرند و پس از خروج، با حس بویی روبرو می‌شوند که بوی خاک هلندی را که توسط Birthe Leemeijer ایجاد شده است، را بازسازی می‌کند.

Jeroen Musch©

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *