معماری خانه تعطیلات؛ تبدیل چالش شیب تند زمین به فرصت

خانه مازا یک خانه تعطیلات است که در محیط طبیعی اطراف دریاچه Valle de Bravo واقع شده است. این خانه مدرن در یک منطقه شیب دار نامنظم و دشوار قرار می گیرد. معماری این خانه از یک طرف با تپه ای از آب شفاف و پوشش گیاهی ساختمانهای دیگر در طرف دیگر و جنگل سرسبز در بقیه لبه ها احاطه شده است.

تنها دسترسی خانه در گوشه ای از زمین قرار دارد که پایین ترین نقطه قطعه زمین است. ورود از طریق یک پل باریک بر روی نهر است. با وجود چشم اندازهای زیبا از نردبان، برای بالا آمدن از دریاچه از طریق جنگل بعدی باید بلند شوید.

این ویژگی های مکان، موقعیت کابری های مختلف را با توجه به اهمیت آن ها مشخص می کند. کاربری های عمومی بیشتر در سطح اول با بهترین تصویر بصری افقی قرار دارند. خصوصی ترین مناطق در ضلع شرقی خانه قرار گرفته شده اند و مانند خانه ای که گردن بلند کرده است، به دنبال بهترین منظره می گردد.

فضای داخلی به عنوان مجموع فضاهای مختلف ساخته شده است، هر یک به عنوان یک صحنه طراحی شده است. معماری خانه در عبور از یکی به دیگری تغییر مواد، سطوح مختلف نور ، مسیرها و نمای منظره بیرونی منابعی هستند که تجربه پیاده روی در خانه را تعدیل و غنی می کنند.

معماری خانه به دنبال رابطه مناسب بین ساختمان و طبیعت بوده است. بدون انکار وضعیت خانه ساخته شده توسط انسان، پوشش گیاهی یکپارچه شده و با آن ترکیب می شود، در داخل و لبه های ساختمان، که بین درختان و زیر درختان محل، محو شده است.

سایر مشخصات خانه:

معماران: CHK arquitectura
مساحت: 489 متر مربع
سال: 2012
عکس ها : Yoshihiro Koitani
شهر: واله دو براوو
کشور: مکزیک


این پروژه از آرک دیلی ، ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *