جاذبه های گردشگری جادویی ایتالیا که باید ببینید تا باور کنید

این کشور دارای مناظر خیره کننده و مملو از میراث هنری و فرهنگی است . اما اگر به دنبال فراتر رفتن از جاذبه های گردشگری هستید، ایتالیا همچنین دارای مناظر سورئال بیشتری است. اینجا خلاصه ماست.

Civita di Bagnoregio

این شهر زیبا در شمال لاتزیو یک افسانه است که زنده شده است. در تپه صخره ای در دهکده رودخانه تیبر قرار گرفته است، 2500 سال پیش توسط اتروسک ها تأسیس شد ، اما در طول قرن ها به دلیل فرسایش تدریجی زمین شکننده تا حد زیادی متروکه شد و شهر نام مستعار la città che muore (شهر در حال مرگ) را بدست آورد. این شهر توسط یک پل پیاده به سرزمین اصلی متصل می شود و معروف است که در طول سال کمتر از 15 نفر سکنه دارد. با این حال گردشگری اش به دلیل موقعیت و جذابیتش در حال پیشرفت است.

Bagnoregio کمتر از 15 ساکن دائمی دارد. © canbedone

Cinque Terre

افسانه Cinque Terre (پنج روستا) ، شهرهای ماهیگیری کنار صخره هستند که در منطقه شمال غربی لیگوریا واقع شده اند. آنها شامل Riomaggiore ، Manarola ، Corniglia ، Vernazza و Monterosso al Mare هستند که هر کدام دارای تاریخ و جذابیت منحصر به فرد خود هستند. گرچه همه آنها در نوع خود خیره کننده هستند ، اما ورناتزا اغلب به دلیل بندر عجیب و غریب خود ، به عنوان دوست داشتنی ترین شهر معرفی می شود. تورهای گردشگری این منطقه شما رو به پیاده روی چند روزه بین این شهرها خواهند برد.

Manarola یکی از پنج روستا در لیگوریا است. © Joana Kruse

Reschensee

Reschensee، در آلپ ایتالیا، دریاچه ای مصنوعی است که بخاطر بیرون آمدن برج شیب دار از آب مشهور است. این کلیسا متعلق به قرن 14 است که هنگام ایجاد دریاچه در سال 1950 زیر آب رفت: سدی توسط یک شرکت برق به منظور تولید برق فصلی ایجاد شد و تعدادی از شهرها ، از جمله Graun و Reschen ، زیر آب رفتند. قلعه کلیسا تنها چیزی است که قابل مشاهده است. از جاذبه های گردشگری آن این است که با یخ زدن دریاچه در زمستان می توانید با پای پیاده به آن برسید.

Reschensee ، یک دریاچه دست ساز ، دارای یک برج شیب دار متعلق به قرن 14 است که از زمان آبگیری شهر در سال 1950 برای ساختن سد سر از آب برآورده است. © michelangeloop

Trulli

ترولی مخروطی پوگلیا، یادآور خانه های هابیت که در دنیای فانتزی قرار گرفته اند است. در قرن نوزدهم به عنوان خانه و انبار ساخته شده است. سقف های متمایز از سنگ آهک ساخته شده اند، به گونه ای شیب دار ساماندهی شده اند که ضد آب هستند، سپس روی آنها را سنگ قرار داده اند. اکثر ترولی ها دارای یک اتاق در زیر هر سقف و اتاقهای اضافی در طاق های قوسی در داخل سازه هستند.

ترولی در آلبروبلو ، در پوگلیا. © Matthew Bruce

Grotta della Poesia

Grotta della Poesia (غار شعر) ، یک چاله پر آب در دریای آدریاتیک در پوگلیا است. طبق افسانه ها، این محل مورد علاقه شاهزاده خانم باستانی بوده است. دیدن شنای او در آنجا باعث الهام بخشیدن به شاعران شد تا درباره او بنویسند. امروزه به دلیل شفافیت آب، غارهای زیرزمینی و مناظر طبیعی، عمدتا برای پرش از صخره و غواصی استفاده می شود.

غار شعر از یک شاهزاده خانم افسانه ای الهام گرفته شده است.

Scala dei Turchi

Scala dei Turchi (پله ترکان) صخره ای درجه بندی شده در جنوب سیسیل ایتالیا است که از سنگ آهک نرم و مارن سفید – سنگ رسوبی ساخته شده است. این خط ساحلی هزاران سال در برابر امواج اقیانوسها و نسیم نمکی که پله های طبیعی را بر روی صخره ایجاد کرده است، مقاومت کرده. همچنین از نام دزدان دریایی ترکیه که طی قرن ها بارها به سیسیل حمله کردند ، نامگذاری شده است.

Scala dei Turchi ، در جنوب سیسیل

Castello di Sammezzano

سامززانو ، یک پالاتزوی باشکوه در نزدیکی فلورانس، در ابتدای قرن 17 توسط یک اشراف زاده اسپانیایی ، Ximenes of Aragon ساخته شد. یک ملک وسیع با 365 اتاق ، به دلیل معماری اسلامی و جزئیات تزئینی عربی، قابل توجه است. اتاق طاووس منشوری ، با الگوها و رنگهای پیچیده ، یکی از برجسته ترین نقاط قلعه است.

قلعه سامززانو ، در نزدیکی فلورانس، دارای تاثیر زیاد از معماری اسلامی است.

Giardino di Ninfa

با رسیدن به منظره های باغ های نینفا، ممکن است احساس کنید که با دنیای مخفی حوری ها و پری ها برخورد کرده اید. این باغ به عنوان رمانتیک ترین باغ جهان توصیف شده است. در سال 1921 به سبک باغ انگلیسی ایجاد شد. دارای هزاران گیاه و درخت عجیب و غریب، ویرانه های قرون وسطایی با چشم انداز طبیعی، رودخانه ای بلوری با آب کافی برای نوشیدن و یک پل سنگی باستانی است.

گفته می شود باغ های نینفا عاشقانه ترین باغ جهان هستند.  © Stefano Cappelletti

Matera

ماترا که زمانی مایه شرمساری ایتالیا تلقی می شد، اکنون یکی از افتخارات آن است. این شهر باستانی از صدها خانه ساسی (خانه های سنگی) تشکیل شده است که مربوط به دوران ماقبل تاریخ است. زمانی که این کشور پر از شهرک های غار نشین بود. این خانه ها از سنگ آهکی کنده شده و برای ایجاد اتاق هایی برای اقامت کامل خانواده ها در داخل آنها حفر شده است. این شهر علاوه بر گردشگری اغلب برای فیلمبرداری مورد استفاده قرار می گیرد و نمایانگر اورشلیم باستان در فیلم مصائب مسیح (2004) مل گیبسون بود.

ماترا اغلب به عنوان مکان فیلم برداری استفاده می شود.

Rocca Calascio

Rocca Calascio ، قلعه ای در ارتفاعات کوهستانی در کوه های آپنین در مرکز ایتالیا، به قرن دهم برمی گردد و شبیه چیزی است که ممکن است در گیم آو ترونز مشاهده کنید. این قلعه در زلزله سال 1703 آسیب دید ، اما این فقط بر جنبه عرفانی آن می افزاید. این یک منظره بسیار چشمگیر است ، به ویژه هنگامی که در مقابل کوه های برفی ابروزو قرار گرفته باشد.

Rocca Calascio یک قلعه قرون وسطایی در آپنین است.

Tempio del Valadier

Tempietto del Valadier در داخل غارهای چشمگیر Frasassi ، یک معبدی نئوکلاسیک است که در یک مکان مقدس قرار گرفته است. این ساختمان که در سال 1828 توسط معمار ایتالیایی جوزپه والادیه ساخته شد، شبیه به Tempietto del Bramante است که او در کلیسای سان پیترو در مونتوریو در تپه Gianicolo در رم طراحی کرده است. این معبد به عنوان یک مکان زیارتی در نظر گرفته شده است که در آن گناهکاران می توانند استغفار کنند.

معبد والادیه از طراحی معبد قبلی ساخته شده در رم الگو برداشته است.

Blue Grotto, Campania

کل جزیره کاپری یک جشن برای نوازش حواس است، اما غار آبی معروف آن واقعاً یک منظره عرفانی است. آبی که سنگ های غار را روشن می کند، ناشی از عبور نور خورشید از حفره عمیق زیر آب است، سپس در آب بازتاب می یابد. دهانه غار دریا تنها 1 متر ارتفاع دارد. بنابراین تنها زمانی می توانید با یک قایق کوچک وارد گروتوی آبی شوید که جزر و مد به اندازه کافی کم باشد.

از Blue Grotto در کاپری فقط در زمان پایین بودن سطح آب می توانید بازدید کنید.

منبع

Culture Trip

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *