استودیو MK27 و معماری طبیعتگرا “جزایر درون جزیره” در مالدیو

یک استراحتگاه وسیع آبگرم توسط استودیوی MK27 که “patina maldives” نامیده می شود ، ضمن تشویق تعاملات اجتماعی ، خلوت منطقه جزیره ای خود را جشن می گیرد. تیم معماری واقع در سائوپائولو، بوتیک هتل خود را به عنوان جشن دیگران با طبیعت طراحی می کند. یک تجربه زنده رادیکال، فضا از بازدیدکنندگان خود دعوت می کند تا از فشارهای جامعه فرار کرده و به سمت واقعیتی جدید و شبیه به رویا عقب نشینی کنند. معماری با نگاه احترام آمیز و حساس به چشم انداز، به صورت گروهی از حجم های کوچک است که با ظرافت زمین را لمس می کند. با ارتفاع کم، خطوط سقف هرگز از افق بالا نمی روند – پناهگاه ها به دنبال خنثی سازی محیط اطراف هستند تا جزیره را از نظر معماری تقویت کنند.

تصویر از fernando guerra

جزایر ” patina maldives ” استودیو MK27 از منحنی های طبیعی توپوگرافی ساحلی پیروی می کنند. مجموعه ای از مسیرهای پیاده روی تقریباً به طور طبیعی از زندگی گیاهان سرسبز بیرون می آیند و مسیرهای آن به دنبال پاک کردن هر گونه آثار حرکات دست بشر است. تنها مسیر ساخته شده ، از چوب ، محوری را تعیین می کند که کل مسیر را برای هتل سازماندهی می کند. در امتداد یک طرف این پیاده راه ساختمان اصلی و اکثر ویلا ها قرار دارند. طرف دیگر محور دارای آبگرم و مناطق مشترک است. خود ساختمانها با حداقل تزئین بیان شده اند، زیرا چشم انداز، خود مهم ترین عنصر زیبایی برای جزیره است. سایبان درختان برای ویلاها حریم خصوصی ایجاد می کند و سلسله مراتبی از تمرکز بر ساختارهای مختلف ساخته شده در روستا را ایجاد می کند.

هتل پتینه مالدیو یک کلیدوسکوپ از جوی است که استودیو MK27 معماری آن را به صورت صعودی سازماندهی می کند – از خصوصی به عمومی ، از انزوا تا تعلق ، از سادگی تا پیچیدگی. اتاقهای ماساژ، چه در جعبه های شناور و چه در داخل ساختمان اصلی، از منظره های قاب دار و کارت پستالی محیط اطراف لذت ببرید. در همین حال، در داخل روستا در خشکی، ساختمانها در ماسه حل می شوند. آستانه بین جزیره و فضای داخلی با پوشش گیاهی محو می شود.

اطلاعات پروژه:

عنوان پروژه: patina maldives

معماری: استودیو marcio kogan + renata furlanetto – MK27

فضای داخلی: استودیو diana radomysler + pedro ribeiro – MK27

طراحی منظر: VDLA (معماران منظر vladmir djurovic)

عکاسی: Fernando Guerra

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *