تلاقی معماری برزیلی و طبیعت گرا در یک خانه در ریودوژانیرو

ویکتور اورتیز، معمار ساکن نیویورک ، “خانه مخروطی” را ارائه می دهد ، یک مفهوم مسکونی که در همان زمان رادیکال و ساده است. این طرح به عنوان مجموعه ای از حجم های ساده محصور در یک سقف باستانی عظیم ، به سبک مخروطی بومی باستانی اشاره می کند. با الهام از سبک مخروطی، این اثر میراث سایت پیشنهادی خود را در پاراتی، یک شهر ساحلی سرسبز خارج از ریودوژانیرو در بر می گیرد. این سبک به آسانی با سادگی بصری، دیوارهای باز و محوطه های ساده مشخص می شود – عناصری که به کار گرفته شده و به یک اثر معماری تازه و معاصر ترجمه شده اند.

ویکتور اورتیز خانه مخروطی را در سه سطح سازماندهی می کند، اگرچه از دور ممکن است به عنوان حجم کشیده و کم ازتفاع به نظر برسد. این سه سطح با شیب تدریجی چشم انداز نمایان می شوند. بالاترین به عنوان ورودی عمل می کند و فضاهای اجتماعی خانه شامل یک اتاق نشیمن و غذاخوری ، آشپزخانه ، اتاق صبحانه و سوئیت مهمان را میزبانی می کند. در همین حال ، سطح متوسط دارای سه سوئیت است که هر یک از آنها با پنجره هایی از کف تا سقف باز شده است. پایین ترین سطح یک تراس اجتماعی است که شامل سینمای خانگی ، ناهار خوری در فضای باز و سولاریوم است.

خانه با دقت طراحی شده است تا از نور طبیعی خورشید و تهویه مطلوب بهره بگیرد. مجموعه ای از حجم ها با یک سقف منحنی فلزی براق و سبک وزن در بالای سر یکپارچه شده و اجازه می دهد هوا در سراسر گردش کند. همه جداره ها جداگانه به پوشش های گیاهی اطراف دید دارند و فضایی صمیمی و طبیعت محور را بیان می کنند. از آنجا که دهانه ها نور طبیعی خورشید را در عمق خانه دعوت می کنند، نیاز به نور مصنوعی به حداقل می رسد.

ویکتور اورتیز از چوب طبیعی محلی در سرتاسر خانه استفاده می کند، هم در برخی از مبلمان و هم در قاب پنجره ها. با استفاده از این پالت متفکرانه در سراسر خانه، عناصر مبلمان و طراحی معماری در کنار هم قرار می گیرند و یک زبان طراحی هیجان انگیز و یکپارچه ایجاد می کنند. به عنوان مثال، ستون ها با نازک کاری چوبی در طراحی مبلمان سنتی دیده می شود. در نهایت تحرک و پویایی در عناصر فضای داخلی و کلیت معماری بنا دیده می شود.

فضای داخلی سقف عظیم سقف و شیب ملایم منحنی آن را نشان می دهد.

همانطور که مشاهده میشود معمار از سبک طراحی داخلی برزیلی در چیدمان مبلمان استفاده کرده است. این سبک را قبلا در این نوشتار توضیح داده ایم.

عناصر چوبی خانه طراحی داخلی را متحد می کند.
حجم های جداگانه شیشه ای از منظر متقابل زندگی گیاهی را ادغام می کند.

اطلاعات پروژه:

عنوان پروژه: taperá residence

معماری: شرکت معماری ویکتور بی. اورتیز

مکان: ریو ژانیرو ، برزیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *