یک اینستالیشن هنری یا یک عروسی؟ کمی از هر دو.

کریستین بانتا یک برنامه ریز مجالس در لس آنجلس است که تحصصش مراسم عروسی است. اما ممکن است این را از کارهای اخیر او نفهمید. برگزاری اینستالیشن هنری جای مراسم های قدیمی را گرفته است.

او برای یک عروسی ، یک پوست موز غول پیکر را در طبقه پذیرایی طراحی کرد. در یکی دیگر ، او با عمده فروشان برای ساخت 76 متر طناب ملوانی طلایی به عنوان یک قطعه مرکزی کار کرد. گرچه عجیب ترین آن شاخ های آغشته به رنگ خودرو بوده است. یا شاید آن ابر آب نبات شناور بود که از طریق یک نردبان طلایی قابل دسترسی بود.

خانم بانتا می گوید: “زوج های امروزی به دنبال چیزی تحریک آمیز ، به یاد ماندنی ، تجربی ، لمسی و بازتاب دهنده این هستند که به عنوان یک زوج چگونه هستند.” خانم بانتا می افزاید که اگرچه این روند هنری قبل از همه گیری شروع شده بود، او متوجه افزایش مشتریان جدیدی شده است که می خواهند چیدمان هنری را در طراحی عروسی خود ترکیب کنند.

دیگر کافی نیست زن و شوهر چند قطعه گل روی میز بچینند، یک وعده غذا سرو کنند، یک دی جی یا گروه موسقی استخدام کنند. هنرمندان در حال حاضر جدیدترین فروشنده مورد تقاضا هستند. زیرا که برخی از عروسی ها شبیه گالری های هنری تعاملی شده اند.

دکتر پرتی مارتینا، جراح پلاستیک و ترمیمی 29 ساله در چنای، مرکز ایالت تامیل نادو در جنوب هند، از نوجوانی وسواس زیادی به وینسنت ون گوگ داشته است. بنابراین وقتی زمان آن فرا رسید که عروسی خود را با دکتر رام گوتهام، جراح ارتوپد، در نوامبر گذشته در پوندیچری هند برنامه ریزی کند، می خواست هنرمند مورد علاقه اش نقش اصلی را ایفا کند.

او می گوید: “من در نهایت به پزشکی مشغول شدم. اما من همیشه می خواستم اولین هنرمندی که او را شناختم بخشی از چنین روز مهمی در زندگی ما باشد.”

این اینستالیشن هنری توسط Ambika Gupta، با الهام از ون گوگ ساخته شده است. تصویر از Harsheen Jammu 

دکتر مارتینا از برنامه ریزان عروسی خود، خواست تا ایده نقاشی های ون گوگ را بازسازی کنند. آنها یک چیدمان هنری از شب پرستاره را بیرون دروازه محل برگزاری مراسم عروسی او در پوندیچری ، یک شهر کوچک فرانسوی در قلب جنوب هند نصب کردند. مزارع گندم و اسطوخودوس در امتداد مسیرهای حیاط ایجاد شد. آنها حیاط را با آفتابگردان پر کردند. روی میز ها را پارچه های آفتابگردان انتزاعی انداختند. و یک حیاط خالی با یک دیوار سبز و یک گل آرایی عظیم را تغییر دادند تا تبدیل به پل سبز نمادین شود. هزینه این مراسم با حدود 50 نفر مهمان حدود 50،000 دلار شده است.

زوج های دیگر برای الهام گرفتن به دنبال موزه ها هستند. خانم هلمستر -بنیانگذار و مدیر Beth Helmstetter Event – می گوید او برای یک عروسی لوستری با الهام از یک اثر هنری که این زوج در یک موزه مشاهده کرده بودند، ایجاد کرد. خانم هلمستتر می گوید: “هنر همیشه منبع الهام برای من و مشتریانم است.”

برای هنرمندان ، خلق اینستالیشن هنری برای عروسی یک تجربه نسبتاً جدید است. جوزانا بلو بیش از 20 سال است که در بروکلین یک هنرمند است. سال گذشته از او خواسته اند تا برای عروسی یک چیدمان هنری بزرگ در استودیو ساند ریور در لانگ آیلند سیتی ، کوئینز انجام دهد. در ماه اکتبر، او دومین چیدمان بزرگ خود را اجرا می کند.

کندال باستر، هنرمند مجسمه سازی در مقیاس بزرگ، از طرح کف به عنوان الهام بخش برای سقفی چشمگیر متشکل از اشکال ارگانیک شفاف به هم پیوسته که جلوه ای ابر تولید می کرد، استفاده کرد.

خانم بلو می گوید: “ما به عنوان هنرمند، مکان ها، مخاطبان و مشتریان مختلف خود را پیدا می کنیم. ما باید مهارت های خلاقانه خود را با تنوع زیادی داشته باشیم تا تنها به عنوان یک کارمند باقی نمانیم. بلکه در وفادار ماندن به آنچه که به عنوان هنرمند هستیم ، عمل کنیم.”

عروسی هایی که او انجام می دهد به او امکان می دهد تا اینستالیشن هنری عظیمی ایجاد کند که در غیر این صورت در گالری ها و موزه ها به نمایش گذاشته می شود. خانم بلو می گوید، در عین حال، این چیدمان ها خاطرات مادام العمر را برای زوج ها ایجاد می کند.

پس از عروسی، به زوج ها توصیه می شود تا در صورت امکان، چیدمان هنری خود را نگه دارند. در غیر این صورت، آنها توسط هنرمند یا برنامه ریز رویداد تجزیه می شوند و مجدداً برای رویدادهای دیگر استفاده می شوند. جوو مایر ، موسس و طراح خلاق Jove Meyer Events در نیویورک، خاطرنشان می کند که یک زوج قصد دارند پس زمینه ای بزرگ روی یک بوم را از عروسی خود را به خانه ببرند و آن را نگه دارند.

این پارچه های رنگارنگ، طراحی شده توسط جو مایر و ایجاد شده توسط جوزانا بلو ، لحنی جسورانه ای دارد.

هنرمندان تنها فروشنده های جدیدی نیستند که برای کارهای هنری در دنیای عروسی جذب شده اند.

Designlab Experience در سال 2014 برای عروسی 3500 نفر در دبی استخدام شد تا رویایی شفاف ایجاد کند. جایی که مهمانان از رویا دیدنشان آگاه هستند. برای انجام این کار ، این شرکت با هنرمندانی همکاری کرد تا ابرهای زودگذری از ابرهای کریستالی سواروسکی و موجودات جادویی سه بعدی ایجاد کند.

تصاویر دو بعدی به یک تجربه همه جانبه چند حسی و چند عملکردی تبدیل شده است. توسط هنرمندان شیخا لطیفه آل مکتوم ، اندی کائو و خاویر پررو ایجاد شده است.

زوج ها همچنین می توانند نقاشی های دیواری خود را بسازند، می توانند نمایش روبان آویزان بسازند یا هر چیزی را که در موزه مورد علاقه خود می بینند دوباره تصویر سازی کنند. مطمئنا رویداد زیبایی می توانند خلق کنند.

چیدمان های هنری در عروسی ها رو به افزایش است. ادواردو ترسولدی، هنرمند و طراح صحنه ایتالیایی، مجسمه های شفاف مشبک را برای جشن عروسی ایجاد کرد.

منبع

A Wedding or an Art Installation? A Little of Both

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *