ده کتابفروشی چینی که کتابها را به روشهای تخیلی نمایش می دهند

از مغازه هایی که کتابها را روی ستونهایی مثل تنه درخت نشان می دهند تا فروشگاههایی که کتابها را در تمام دیوارها منعکس می کند. ما ده کتابفروشی در چین گردآوری کرده ایم که کتابها را به روشهای غیر سنتی به نمایش می گذارند. و همچنین معماری منحصر به فردی دارند.

کتابفروشی Chongqing Zhongshuge، در چونگ کینگ ، توسط X+Living

سقف های آینه دار و راه پله های زیگزاگی فضای داخلی گمراه کننده این کتابفروشی را در جنوب غربی چین ایجاد کرده است. اینجا توسط استودیوی X+Living مستقر در شانگهای طراحی شده است.

کتابهایی که دیوارهای زیادی را پوشانده اند با تابلوهای آینه ای روی سقف تقویت می شوند. این توهم را ایجاد می کنند که هزاران کتاب در فروشگاه وجود دارد.

کتابفروشی Cifi Xintiandi ، در شانگهای ، توسط Wutopia

آلومینیوم سوراخ شده و سنگ کوارتز برای قفسه های کتاب در این کتابفروشی شبیه به پیچ و خم ماز توسط استودیوی معماری محلی Wutopia Lab استفاده شد.

این کتابفروشی به مساحت 452 متر مربع از فضاهای به هم پیوسته غار مانند برای استراحت و وجود بسیاری از گیاهان در اطراف مغازه تشکیل شده است.

کتابفروشی Harbook ، در هانگژو، توسط آلبرتو کایولا

این عناصر طراحی که عناصر شهری هاربوک را از لحاظ اجتماعی، تبادل فرهنگی، خرید و غذاخوری متصل می کند. یک گفتگوی عمیقاً عمیق بین دوران و فرهنگ ایجاد می کند و سفری حسی در فضا ایجاد می کند.

کتابها در طاق های فولادی و غرفه های بزرگ هندسی در داخل این فروشگاه کتاب و کانسپت استور در هانگژو چین ، که توسط آلبرتو کایولا طراحی شده است ، به نمایش گذاشته می شوند.

کایولا فرم های هندسی و سطوح نقره ای رنگ را طراحی کرد تا مشتریان جوان شهری را به کتابفروشی هاربوک جذب کند.

کتابفروشی Yangzhou Zhongshuge، در ژن یوان، توسط XL Muse

این فروشگاه در ژن یوان، توسط XL Muse است. آنها قفسه های کتاب تاقی از کف تا سقف و یک طبقه آینه ای سیاه تونلی از کتاب ها را در داخل این فروشگاه ایجاد کردند.

استودیوی XL-Muse شانگهای از آبهای اطراف منطقه Zhen Yuan الهام گرفت تا مغازه را با کف آینه ای که از کیفیت بازتابنده آب تقلید می کند طراحی کند.

کتابفروشی Mumokuteki Concept ، در پکن ، توسط LUO Studio

شرکت معماری چینی LUO Studio دیوارهای دوار و شفافی را که در داخل این کتابفروشی در پکن قرار داده اند.

کتابفروشی Mumokuteki Concept که در زیرزمین یک مرکز خرده فروشی در پایتخت چین واقع شده است دارای کتاب، اشیاء طراحی، گل، غذا و قهوه برای فروش است.

دیوارهای چرخشی که از یک قاب فولادی و پلکسی مات تشکیل شده اند. آنها به عنوان تقسیم کننده یا پارتیشن عمل می کنند. همچنین به صاحبان فروشگاه ها اجازه می دهد تا فضا را به دلخواه خود تنظیم کنند.

کتابفروشی The Glade

معماران از کوه ها و خانه های چوبی چونگ کینگ برای الهام طراحی استفاده کردند.

کتابها در پشت تابلوهای شیشه ای شفاف در کتابفروشی The Glade در چونگ کینگ پنهان شده اند که توسط استودیوی معماری HAS Design and Research طراحی شده است.

کتابها در پشت تابلوهای شیشه ای شفاف در کتابفروشی The Glade در چونگ کینگ پنهان شده اند که توسط استودیوی معماری HAS Design and Research طراحی شده است.

Sinan Books: Shanghai Sanctum، در شانگهای، توسط Wutopia Lab

استودیوی معماری چینی Wutopia Lab، کتابفروشی Sinan Books : Shanghai Sanctum را به گونه ای طراحی کرد تا به نقشه بدن و ذهن انسان شباهت داشته باشد.

قسمت استعاری “ناخودآگاه” بدن در طبقه اول ساختمان واقع شده است ، در حالی که سطح ورودی نشان دهنده قلب ساختمان است ، طبقه سوم نماد چشم و گوش و طبقه آخر مغز است.

کتابفروشی Paddy Field ، در روستای ژیادی ، توسط دفتر معماری Trace

دیوارهای بتنی زاویه دار در مرکز ساختمان قدیمی هسته سازه جدید را تشکیل می دهند.

دفتر معماری Trace یک خانه متروکه را به یک فروشگاه برای کتابفروشان مستقل تبدیل کرد.

این کتابفروشی عمدتا از بیرون پنهان است زیرا در حفره های قدیمی زمینی ساختمان در حومه دور افتاده است. فضای کافه ای که از ساختمان بیرون می آید تنها سرنخ دگرگونی کلی ساختمان است. این ساختمان شامل یک محوطه نمایش در طبقه همکف، یک اتاق مطالعه طبقه اول و یک تراس برای تماشا در پشت بام است.

کتابفروشی زبان خارجی Hubei، ووهان، توسط Wutopia Lab

اینجا نمادی از تداوم فرهنگ چین در آینده است.

سومین کتابفروشی استودیوی معماری Wutopia Lab در ووهان چین واقع شده است. این استودیو با قرار دادن چراغ خرده شیشه ای که از شش طبقه عبور می کند، کتابفروشی زبان های خارجی Hubei را بازسازی کرد.

صفحات آلومینیومی مثلثی که نمای بیرونی را تشکیل می دهند ، به گونه ای طراحی شده اند که از نورگیر منحصر به فرد داخل تقلید می کنند.

Zhongshuge-Hangzhou، در هانگ ژو، توسط XL-Muse

در ورای نمای براق، فضایی کاملاً سفید با ستون های مدور با قفسه های عمودی یکپارچه برای نمایش کتاب ها وجود دارد.

یک اتاق بیضی در این کتابفروشی در هانگژو توسط استودیوی شانگهای XL-Muse قفسه بندی کتابها را کنار گذاشته است. در حالی که ستون هایی به شکل تنه درخت برای نمایش کتاب در سراسر فروشگاه استفاده می شود.

آینه ها این تصور را ایجاد می کنند که اتاق ها بزرگتر از اندازه خود هستند.


منبع

Ten Chinese bookshops that display books in imaginative ways

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *