چگونه مناسب‌ترین لامپ بالای جزیره برای آشپزخانه‌‌مان انتخاب کنیم؟

چه خانه‌ی بزرگی داشته باشید و چه خانه تان کوچک باشد، احتمالا جزیره آشپزخانه پرکاربرد‌ترین فضای خانه‌تان می باشد. فضایی که در آن صبحانه یا وعده های دیگرتان را میخورید، فضایی که می توانید بشینید و کار کنید و فضایی برای جمع شدن و صحبت کردن با سایر اعضای خانواده. جزیره آشپزخانه به ندرت فقط برای یک فعالیت استفاده می شود.

همان‌گونه که Sebring می گوید این تنوع کارکرد می تواند انتخاب نورپردازی مناسب آشپزخانه و لامپ بالای جزیره را کمی چالش برانگیز کند. هر نوری که انتخاب می کنید باید برای موقعیت‌های مختلف از آشپزی گرفته تا غذاخوری تا تهیه غذا و هر چیز دیگری که در جزیره آشپزخانه اتفاق می افتد ایده آل باشد. در عین حال، باید مطمئن شوید که نورپردازی زیبایی جزیره را حفظ کرده و دکوراسیون کلی آشپزخانه را تکمیل می کند.

در این مقاله سعی شده جدید ترین لوسترها معرفی شوند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

لوستر های حصیری

انتخاب عالی برای آشپزخانه های ساده و روشن.

محصولات حصیری جزو ترند های محبوب سال 2021 بودند. لوسترهای حصیری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر در آشپزخانه تان از رنگ سفید با سخاوت بسیار استفاده شده است، این نوع لوستر بالای جزیره برای شماست. رنگ طبیعی این لوستر‌ها با فضای روشن آشپزخانه به خوبی ترکیب می شود. برای نتیجه بهتر میتوانید چند آیتم حصیری یا ساخته شده از چوب بامبو هم به فضا اضافه کنید. اگر میخواهید بیشتر درباره ی چگونگی استایل کردن محصولات حصیری در محیط خانه بدانید، اینجا را کلیک کنید.

آویزهای سبک روستایی

این نوع لوستر بالای جزیره آشپزخانه برای سلیقه های خاص است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که ترکیب دو سبک را دوست دارید این گزینه را در نظر بگیرید. خیلی‌ها نمی‌خواهند خانه‌شان یک سبک واحد داشته باشد ولی تمایل دارند در عین حال ظاهر کلی خانه شان مدرن باشد. لوستر‌هایی از این دسته حس و حال صمیمی به فضای آشپزخانه تان می بخشند. اما باید بدانید که نیاز است المان‌هایی از قبل در آشپزخانه‌تان وجود داشته باشند تا این حس و حال تکمیل شود. در این آشپزخانه بدنه‌ی چوبی جزیره، تیرهای سقف و بافت آجری دیواره آشپزخانه مکمل خوبی برای لوستر بوده اند.

لامپ های نواری

ممکن است کمی خشک به نظر برسد ولی برای آشپزخانه‌های مینیمال عالی است.

طرفداران سبک مینیمال از این نوع روشنایی استقبال می کنند. اگر آشپزخانه‌ی شما هم سبک مینیمال است آویزهای نواری بهترین گزینه می باشند. این نوع لامپ ها برای ترکیب با سایر سبک ها چندان انعطاف پذیر نیستند. اما سبک های دیگری از آن ها وجود دارد که ممکن است شامل چند حباب باشد. اگر کمی تنوع در یک آشپزخانه ی مدرن بخواهید معمولا آن دسته انتخاب خوبی هستند.

آویزهای حبابی

اگر دسترسی تان به سایر مدل ها محدود است این مدلی است که میتوانید روی آن برای آشپزخانه تان حساب کنید.

لوسترهای حبابی از محبوب ترین نوع لامپ های بالای جزیره آشپزخانه هستند. دلیلش هم واضح است: آنها به راحتی با هر فضایی ترکیب می شوند. همچنین این نوع لامپ ها تنوع بسیار زیادی دارند. امکان ندارد در میان این دریای تنوع نتوانید چیزی که دلخواه‌تان باشد را پیدا کنید. شما میتوانید از آنها در آشپزخانه های شلوغ و رنگی استفاده کنید یا حتی برای آشپزخانه های مینیمال نوع ساده آن‌ها را بیابید.

لامپ های قاب دار

لامپ های فریم دار روشنایی بیشتری برای فضای جزیره آشپزخانه مهیا میکنند.

از شیک ترین نوع لامپ های بالای جزیره آشپزخانه همین لوسترهای فریم دار هستند. معمولا با هر نوع فضایی ترکیب می شوند و فضا را دوستانه تر می کنند. این لوستر ها در انواع مختلف هندسی موجود هستند. وقتی از آنها در ابعاد بزرگ استفاده کنید نقطه ی ثقل آشپزخانه به سمت آن ها و جزیره می رود. این انتخاب شماست که چقدر بخواهید روی کانونی دیده شدن جزیره تمرکز کنید. با توجه به باز بودن فضای دور لامپ پخش نور بیشتری خواهید داشت. بنابراین باید حواستان باشد واقعا به چقدر نور برای فضایتان احتیاج خواهید داشت.

انواع دیگر مدل ها

در انتخاب این لوسترها دقت کنید. استفاده از آن ها در فضاهای کوچک به هیچ وجه توصیه نمی شود.

تنوع در نوع لامپ بالای جزیره آشپزخانه بسیار زیاد است. این در نهایت به شما بستگی دارد که بتوانید انتخاب کنید چه مدلی برای آشپزخانه‌ی شما بهترین است. ولی باید توجه داشته باشید که زیبایی انتخاب شما یه موضوع است و لامپی که مناسب فضای شما باشد موضوع دیگر. اگر لامپی را انتخاب می کنید حتما آن را در فضای خودتان تصور کنید. برای راحتی کارتان می توانید از دیدن نمونه آشپزخانه های مشابه خانه خودتان شروع کنید. ببیند دیگران که رنگ کابینت‌هایشان و مدل جزیره شان مانند شماست از چه نوع لوسترهایی برای بالای جزیره استفاده کرده اند. این به شما در انتخاب بهترین لامپ کمک خواهد کرد.


استفاده از این مقاله، با ذکر نام منبع مجاز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *