جامع ترین راهنمای استفاده از کرم های ضد آفتاب

آفتاب که بیرون می آید، SPF ها را باید بیرون بکشید. احتمالا تا حالا دیگر می دانید که اگر بیرون از خانه می روید چقدر مهم است که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از کرم های ضد آفتاب آن طور که باید استفاده نمی کنید، هرگز برای محافظت از پوست در برابر آفتاب دیر نیست. مخصوصاً اگر می خواهید بدانید چگونه از پیری پوست خود جلوگیری کنید.

در حالی که کمترین میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای پوست شما بهترین حالت است، اکثر ما مجبور هستیم که بیرون برویم. دقیقاً به همین دلیل است که باید از محافظت در برابر آفتاب را در برنامه روزانه مراقبت پوستی خود قرار دهید.

آشنایی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید

SPF مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است. برای درک نحوه عملکرد ضد آفتاب بر روی پوست، بهتر است درباره اشعه های خورشید بیشتر بدانید.

ملیسا پیلیانگ ، متخصص پوست می گوید: “نور خورشید حاوی دو نوع اشعه ماوراء بنفش (UV) است که می تواند به پوست شما آسیب برساند-UV-A و UV-B. در حالی که UV-B باعث آفتاب سوختگی می شود، این اشعه UV-A است که باعث پیری پوست می شود. اما هر دو نوع باعث سرطان پوست می شوند.”

عدد SPF روی بطری ضد آفتاب فقط به شما می گوید که کرم ضد آفتاب چقدر به خوبی اشعه UV-B را منحرف می کند. بنابراین، مقادیر بالاتر SPF تنها با افزایش محافظت در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست ارتباط مستقیم دارد. تولیدکنندگان SPF را بر اساس مدت زمان لازم برای آفتاب سوختگی پوست با کرم ضد آفتاب در مقایسه با پوست بدون کرم ضد آفتاب محاسبه می کنند.

دکتر پیلیانگ می گوید: “با این حال، در حالی که اس پی اف نمی تواند به شما بگوید که چقدر ضد آفتاب شما در برابر پیری پوست در برابر اشعه UV-A محافظت می کند ، کافی است بدانید که هر مقدار SPF می تواند اثرات مخرب و پیری زودرس قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به تأخیر بیندازد. این بدان معناست که استفاده از هر کرم ضد آفتابی بهتر از استفاده نکردن از آن است.”

هر روز از یک طیف گسترده ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه خورشید استفاده کنید. عکس از EKATERINA BOLOVTSOVA

کدام ضد آفتاب بهترین است؟

دکتر پیلیانگ می گوید: “مارک ضدآفتابی که انتخاب می کنید به اندازه نحوه استفاده از آن اهمیت ندارد. و برخی از بهترین شیوه ها وجود دارد که به شما محافظت لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست شما می دهد.”

از SPF 30 تا 50 SPF استفاده کنید

هرچه SPF بالاتر باشد ، حفاظت بیشتر است. اگر سرطان پوست یا پیش سرطانی داشته اید ، SPF 45 یا بالاتر را انتخاب کنید.

فرمول هایی را انتخاب کنید که هم از UVA و هم از UVB جلوگیری می کند

دکتر پیلیانگ می گوید: “آنچه برای محافظت در برابر پیری – و سرطان پوست – مهم است، یک کرم با طیف وسیع است که از شما در برابر هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت می کند.”

از قبل برنامه ریزی کنید و همیشه آن را همراه خود داشته باشید

اکثر مردم تا زمانی که آماده سفر به ساحل یا پارک شوند ، کرم ضد آفتاب را فراموش می کنند. چه کسی می خواهد در آخرین لحظه به خانه برگردد وقتی برای یک روز خوب هیجان زده هستید؟ در صورتی که بیرون از خانه هستید همیشه یک بسته ی کوچک را در ماشین، کیف با یک ظرف کوچک حمل کنید.

همه جای صورت را از قبل اعمال پوشش دهید

مقدار زیادی کرم ضد آفتاب را در سراسر صورت خود بمالید. کرم های ضد آفتاب در صورتی که زمان لازم برای خیساندن را داشته باشد، بهترین کار را می کند. برای بهترین محافظت حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کنید.

او می گوید: “قرار دادن کرم ضد آفتاب روی صورت ، گوش ها ، دست ها ، بازوها ، لب ها و پوست سر خود را فراموش نکنید. به ویژه اگر موهای زیادی در بالای سر خود ندارید سرتان را با کلاه بپوشید.”

مجدداً به طور مساوی و مکرر ضد آفتاب اعمال کنید

پوست شما با گذشت زمان محصول ضد آفتاب را جذب می کند و اثر بخشی آن را کاهش می دهد و عرق می تواند آن را تجزیه کرده یا بشوید.

به عنوان یک قاعده کلی هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. اگر شنا می کنید، فعالیت های آبی انجام می دهید یا ورزش می کنید و عرق می کنید، یک ضد آفتاب ضد آب ضد آب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این فرمول ها عموماً 40 تا 80 دقیقه دوام می آورند. بنابراین پس از هر 40 دقیقه فعالیت برای بهترین محافظت دوباره استفاده کنید.

روزانه زیر آرایش استفاده کنید

این عادت خوب را داشته باشید که هر روز از کرم های ضد آفتاب زیر آرایش خود استفاده کنید تا از چروک زودرس پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید. همچنین می توانید سرم های آرایش، کرم پودر با کرم های ضد آفتاب رنگی موجود استفاده کنید. سعی کنید SPF 30 یا بالاتر را تهیه کنید.

در روزهای ابری و در تمام طول سال باید ضدآفتاب استفاده شود

کتر پیلیانگ می گوید: “همیشه مطمئن باشید که از کرم ضد آفتاب حتی زمانی که هوا ابری است استفاده کنید. زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند از میان ابرها عبور کند. بنابراین عادت کنید که هر روز از آن استفاده کنید. نه فقط در بهار یا تابستان بلکه در هوای سردتر نیز استفاده کنید. اشعه خورشید حتی در دمای سردتر می تواند به همان اندازه مضر باشد. “

با اکسسوری محافظت خود را دو چندان کنید

بهتر است دور تا دور سر، کناره های صورت، گردن و گوش های شما نیز محافظت شوند. یک کلاه لبه دار بهتر از هیچی است. اما از مرکز صورت شما محافظت می کند و مناطق دیگر را در برابر اشعه های مضر خورشید آسیب پذیر می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که از عینک آفتابی مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش برای محافظت از چشم خود استفاده کنید.

از آفتاب قوی دوری کنید

در حالی که خورشید همیشه مضر است ، بهترین کار این است که در زمان داغ ترین، قوی ترین و آسیب رسان ترین نور از خورشید اجتناب کنید. این از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر است. هر روز.

اگر نقطه ای را از دست دادید و احساس سوختگی کردید

در صورت مشاهده سوختگی در جایی که ضدآفتاب را فراموش کردید، آلوئه ورا یا کمپرس یخ را امتحان کنید. برای تسکین درد ناشی از آفتاب سوختگی ، در صورت نیاز مقدار توصیه شده ایبوپروفن یا استامینوفن را امتحان کنید. برای هرگونه تاول ایجاد شده یا پوستی که سفید به نظر می رسد ، به پزشک مراجعه کنید.

وقتی نوبت به بچه ها می رسد کدام ضد آفتاب مناسب است؟

کرم ضد آفتاب برای افراد بالای 6 ماه بی خطر است. فرمول ضدآفتاب مخصوص کودکان ضروری نیست. اما به جای کرم های ضد آفتاب شیمیایی ، از فرمول های تیتانیوم اکساید و زینک اکساید روی استفاده کنید.

دکتر پیلیانگ تأکید می کند: “عادت کردن به فکر کردن در مورد پوست خود زمان می برد ، اما محافظت از خود ارزش تلاش روزانه را دارد.”


منبع

What’s the Best Sunscreen to Protect Your Skin — and Avoid Aging

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *