افزایش هوش شهری: چرا شهرهای هوشمند شهرهای بهتری هستند؟

شهرهای هوشمند که از داده ها استفاده می کنند ، فقط کارآمدتر نیستند. همچنین زندگی در آنها لذت بخش تر است.

از دهه 1990 ، اصطلاح “کلان داده” یا بیگ دیتا در صنعت مانند صدای قطره قطره ریختن آب در غار طنین انداز شد. آنچه به صورت قطره ای شروع شد سرانجام به یک سیل تبدیل شد. اکنون ، سرانجام پتانسیل واقعی آن آشکار می شود. و در هیچ جا بیشتر از شهرها نیست.

شهرهای سراسر جهان تصمیمات مبتنی بر داده را که برای شهروندان و محیط زیست بهتر است ، جایگزین حدس های آموزش دیده می کنند. در این روند ، آنها در حال ساختن یک نوع کاملاً جدید زیرساخت هستند که بیت ها و بایت ها را با فولاد و سنگ ترکیب می کند.

شهرهای هوشمند که از داده ها استفاده می کنند، فقط کارآمدتر نیستند. همچنین زندگی در آنها لذت بخش تر است.

نتیجه یک تغییر پارادایم در تجربه شهری است. به جای شناخته شدن به خاطر مشکلات خود – شهرهای گذشته به دلیل متراکم بودن ، خطرناک و کثیف بودن مورد انتقاد قرار می گرفتند – شهرها به دلیل راه حل های خود مورد توجه قرار می گیرند. شهرهای آینده به عنوان شهرهای امن ، سالم و کارآمد مورد ستایش قرار خواهند گرفت.

در یک کلام ، شهرها هوشمندتر می شوند.

شما قبلاً واژه “شهرهای هوشمند” را شنیده اید. با این حال ، آنچه شما ممکن است متوجه نشوید این است که IQ یک شهر چقدر بر ساکنان آن تأثیر می گذارد. شهرهای هوشمند بیشتر از چند روی نقشه خواهند بود. آنها دروازه هایی خواهند بود که بشریت از طریق آنها شیوه های جدید زندگی ، کار و بازی را کشف می کند. و این همه چیز را تغییر می دهد.

چه چیزی شهرها را «هوشمند» می کند؟

درک پتانسیل شهرهای هوشمند مستلزم درک چیزی است که آنها را برای شروع هوشمند می سازد. البته که پاسخ تکنولوژی است. اما نه فقط تکنولوژی. بلکه فناوری یکپارچه و خودکار .

یک شهر سنتی مجموعه ای از سیلوها است. یک بخش مسئول مسکن وجود دارد، به عنوان مثال ، یک بخش حمل و نقل ، و یک بخش دیگر مسئول خیابان ها و بهداشت. اگرچه آنها تحت یک شهردار و یک شورای شهر واحد متحد شده اند. اما هر کدام دارای اکوسیستم جداگانه ای هستند که به رسالت متمایز خود عمل می کند. آنها لزوماً رقابت نمی کنند. اما دقیقاً هم همکاری نمی کنند.

از طرف دیگر، شهر هوشمند ، سیستمی از سیستم ها است که در آن هر عملکرد شهر به همه دیگر متصل است و یک شبکه واحد از اطلاعات را از جریانهای جداگانه ایجاد می کند. محصول یک شبکه است که به شهروندان و دولتها بینش اجمالی را برای حل مشکلات پیچیده اجتماعی می دهد.

مواردی را در نظر بگیرید که مانند تصادفات رانندگی رایج است.

در یک شهر هوشمند، دوربین های ترافیکی می توانند تصادفات را در زمان واقعی ثبت کنند. هنگامی که حادثه ای اتفاق می افتد. آنها می توانند از هوش مصنوعی و کلان داده برای تشخیص فوری وقوع یک برخورد استفاده کنند. سپس به طور خودکار ذینفعان را با مختصات مکان و سایر اطلاعات مربوطه در مورد وضعیت مطلع کنند. نتیجه – پاسخ سریعتر – می تواند به نجات جان افراد و کاهش ازدحام در ترافیک کمک کند. در نتیجه شهر را ایمن تر و لذت بخش تر کند.

الگوریتم های ماشین لرنینگ می توانند داده های ترافیک را پردازش کنند. و با گذشت زمان ، پیش بینی حوادث را قبل از وقوع بیاموزند. مجهز به این اطلاعات ، شهر می تواند خیابان ها و علائم راهنمایی و رانندگی را مهندسی مجدد کند ، علامت گذاری کند ، هشدارهای عمومی صادر کند یا اقدامات پیشگیرانه دیگری انجام دهد.

چراغ های راهنمایی را نیز می توان بر اساس نیاز تنظیم کرد. به عنوان مثال ، بگویید یک رویداد ورزشی در استادیومی وجود دارد که ساعت 9 شب به پایان می رسد. تخلیه ترافیک از منطقه افزایش می یابد. یک شهر هوشمند می تواند مدت زمان چراغ های راهنمایی را پیش بینی کند تا به تخلیه سریعتر منطقه کمک کند. همان مورد استفاده هنگامی که تراکم ترافیک تغییر می کند. شهر این واقعیت را تشخیص می دهد و مدت زمان چراغ راهنمایی را بر این اساس تنظیم می کند.

شهرهای فردا، امروز

هنوز با هوشمندترین شهرها سال ها فاصله داریم. با این حال ، در حال حاضر ، شهرهای سراسر جهان از هوش جدی برخوردار هستند. در مصر ، دولت در حال ساخت یک پایتخت جدید در خارج از قاهره است که به زودی به هوشمندترین شهر آفریقا تبدیل می شود. در مرکز این کلان شهر ناشناس یک مرکز فرماندهی مرکزی وجود دارد که با همکاری Honeywell ایجاد شده است ، فناوری آن مغز است که به سیستم عصبی دیجیتال شهر نیرو می بخشد. این سیستم برای نظارت و مدیریت مداوم ترافیک ، خدمات عمومی ، ایمنی عمومی و موارد دیگر بر حسگرهای همه جا متکی خواهد بود.

Honeywell همچنین شریک چندین شهر در هند ، از جمله راجکوت و فریدآباد بوده است. زیرا آنها در تلاش هستند تا از فناوری هوشمند برای بهبود زندگی شهروندان خود و تبدیل شدن به شهرهای هوشمند استفاده کنند.

شهرهای هوشمند سرمایه گذاری هوشمند هستند

واضح است که شهرهای هوشمند کارهای مرتبی انجام خواهند داد. ولی سوالی که مطرح است این است: چرا اکنون باید این کارها را انجام دهند؟

تکنولوژی یکی از دلایل آن است. حسگرهای پیچیده ، زیرساخت های ابری و ذخیره داده های عظیم بسیار قدرتمند و بسیار ارزان شده اند. این امر ظهور شهرهای هوشمند را عملی تر از قبل می کند.

علاوه بر این ، شهرنشینی فراگیر است. این بدان معناست که چالش های اداره یک شهر با ادامه رشد شهرها سخت تر می شود. سنسورهای ارزان قیمت و همه جا به همراه داده های بزرگ و فناوری های هوش مصنوعی به راحتی می توانند در مقیاس وسیع برای حل مشکلاتی که شهرها با آن روبرو هستند به کار گرفته شوند.

و با این حال ، شاید قانع کننده ترین دلیل برای سرمایه گذاری در شهرهای هوشمند ، مزیت فوق العاده ای است که می توانند انجام دهند. قرنها شهرنشینی مزایای زندگی در شهر را اثبات کرده است. از ردپای محیطی کوچکتر تا افزایش نوآوری و بهره وری تا استانداردهای بالاتر زندگی. هوشمندسازی شهرها به معنای بهتر ساختن آنها برای مردم، برای اقتصاد و برای کره زمین است.


منبع

Urban Intelligence Rising: Why Smart Cities Are Better Cities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *