مکرومه؛ بازگشت به گذشته یا تجدید حیات جایگاه معاصر

مکرومه یک نوع تکنیک گره زدن نخ است. حتما در کودکی در خانه تان گلدان هایی را دیده بودید که داخل این نخ ها از سقف آویزان شده بودند. حالا چند سالی است صنایع دستی گذشته که مدتی فراموش شده بودند دوباره راهشان را به خانه های ما بازیافته اند. مکرومه هم از این قاعده مستثنی نیست.

The Spruce نوشته است با تغییر روند به سمت دکوراسیون سبک بوهو ، مکرومه در حال لذت بردن از تجدید حیات است. و طراحان خلاق همچنان نگاه جدیدی به این هنر گره خورده و بافته شده دارند تا پالت ها الگوهای دارای بافت بسیار بهتر از همیشه به نظر برسند.

مکرومه جذابیتی نوستالژیک دارد. هر وسیله ای که از این دسته بندی می آید، استفاده کنید به خانه تان حس صمیمیت میبخشد. در پایین لیستی از وسایلی آماده که میتوانید به دکور خانه تان اضافه کنید.

آویز دیوار مکرومه

آویز دیوار مکرومه در بالای تخت

وقتی صحبت از مکرومه میشود، اولین چیزی که به ذهن میرسد یک آویز دیوار است. این آویزهای محبوب میتوانند در اتاق خواب یا پذیرایی خانه استفاده شوند. در اتاق خواب میتوان از آنها بالای تخت استفاده کرد. و در پذیرایی میتواند بالای مبل سه نفره یا بالای شومینه استفاده شود.

آویز گلدان مکرومه

چند آویز در کنار هم فضا را زیباتر می کنند.

قطعا کلاسیک تری حالت استفاده از مکرومه این آویز های گلدان هستند. آویز هایی که اغلب با پیچ و تاب گره زده شده تا پایین و در فضا معلق هستند. این آویز ها را بیشتر با رنگ های روشن میشناسیم. امروزه اما این آویز ها نه تنها محبوب طرفداران سبک بوهمی شده، که برای اکثر افراد استفاده از این آویزها دلپذیر است. آنها انقدر دوستانه و خالص هستند که با فضای اکثر خانه ها می توانند ترکیب شوند.

کوسن های مکرومه

کاورهای کوسن در طرح و رنگ متنوع

کوسن های مکرومه در عین اینکه ما را در زمان به عقب میبرند، با فضاها و مبلمان مدرن هم به خوبی ست میشوند. این آیتم در هر رنگی میتواند جذاب ظاهر شود. رنگ های خنثی آن بدون شک طرفدار بیشتری دارد و حس و حال معاصرتری به فضاها میبخشد. از این کوسن ها میتوان روی تخت و مبل به عنوان تکمیل کننده ی محیط استفاده کرد چه بسان یک وسیله ی کاربردی و چه به عنوان عنصر وحدت بخش وزن رنگی فضا. همچنین به خوبی میتوانند با اقلام حصیری موجود در فضا هماهنگی ایجاد کنند.

نشیمن های بافته شده

یک کاور بافته شده که در هر فضایی جایگاه خودش را تعریف میکند.

اگر در فضاهای داخلی خانه تان از کمبود بافت و تکسچر در رنج هستید، انتخاب یک نشیمن ساده همراه با بافت مکرمه میتواند گزینه ی مناسبی برای افزودن تنوع در فضا باشد. البته احتمالا در تهیه ی این مورد ممکن است لازم باشد بیشتر زمان بگذارید. چرا که نمونه های کمی در مارکت ایران موجود هستند. اما در نهایت تهیه ی این کاور، کار سختی نیست. همچنین ترکیب این نوع نشیمن با پایه ی چوبی و یا سایر وسایل چوبی حس و حال دوستانه تری به فضا می دهد.

لوستر یا آباژور

قرار دادن یک یا چند لوستر آویز

با خوشه ای از لوسترهای مکرومه در سراسر خانه خود یک درخشش عرفانی ایجاد می کنید. استفاده از این لوستر ها در فضاهای ناهار خوری هم حس شاعرانه ای به فضا میبخشد و هم در نهایت تواضع وزن بصری فضا رو متعادل می کند، به خصوص اگر تمایلی به استفاده زیاد از مبلمان و سایر وسایل در این محیط را ندارید.

امروزه لوازم متعددی وجود دارند که با این نخ های ترکیب میشوند و ترکیبی شیک به وجود می آورند. از شیشه های ساده ی خالی که با بافت مکرومه دورشان تبدیل به جا شمعی زیبا میشوند، تا رینگ های ساده ای که با یک بافت ساده رویشان جای خود را به روی دیوار های ما باز کرده اند.

به نظر این بار از دست دادن جایگاهشان در خانه هایمان، سخت است. آنها برگشته اند که بهمان یادآوری کنند اگر در گذشته کنارشان گذشته ایم، اشتباه کرده ایم. هرچه باشد آنها هنر دست ها هستند و وجودشان در خانه مان نشان ذوق و ارزشی است که ما برای صنایع دستی قائل هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *