ده روش استفاده از دکور حصیری در فضای داخلی و خارجی خانه‌تان

روند محبوبیت دکوراسیون حصیری هیچ نشانه ای از افول ندارد. اما چرا این محبوبیت زیاد است؟ وسایل حصیری نه تنها جایگاه خود را در مبلمان بیرونی از دست ندادن بلکه با استقبال زیاد به فضای درونی خانه ها راه پیدا کرده‌اند. 

با بافت و جذابیت‌شان در خط مقدم ترندهای طراحی داخلی 2021 قرار گرفته اند. مبلمان حصیری به سرعت خود را در میان یکی از جذاب‌ترین ترند های دکور امسال یافته است. شما دیگر لازم نیست خیلی بگردید تا بتوانید وسایل حصیری اطراف‌تان را رصد کنید.

اما اگر نمی‌دانید چطور از این وسایل بافته شده برای استایل منزل‌تان استفاده کنید، نگران نباشید. در اینجا ما 10 ایده جذاب برای نحوه‌ی استفاده از حصیر ارائه کرده‌ایم.

استفاده از لوسترهای بزرگ

در انتخاب آویزها بزرگ عمل کنید.

حصیرها بسیار متنوع هستند. میتوان در مبلمان، آینه، صندلی، آباژور، بالای تخت از آن‌ها استفاده کرد. وقتی با هم در اشکال مختلف استفاده می‌شوند، می‌توانند خیره کننده به نظر برسند. اما اگر می خواهید با یک قطعه شروع کنید، یک آباژور خیره‌کننده مانند آنچه در اینجا دیده می‌شود را انتخاب کنید.

به اتاق خوابتان بافت اضافه کنید

image credit: Secret Linen Store

بالای تخت یک ظاهر “تمام شده” به تخت می دهند و یک طرح حصیری نیز از نظر بصری گرما می‌بخشد. وسایل دیگر مانند صندلی یا چراغ آویز کوچک را به ترکیب اضافه کنید و سه گانه کامل از بافت های حصیری داشته باشید.

زیاده روی نکنید

Image credit: Interior Fox

مدتی است که دکوراسیون حصیری به خانه‌های ما راه پیدا کرده است، اما مهم است که زیاده روی نکنیم زیرا به سرعت باعث احساس دلزدگی می‌شود. حصیر صدها سال است که وجود دارد. بنابراین می توان گفت که بی‌زمان است اما باید با سایر رنگ‌ها، بافت‌ها و مواد در تعادل باشد. از هماهنگ کردن مبلمان یک دست خودداری کنید. بهترین راه برای مقابله با این مسئله استفاده از فلسفه “کمتر بیشتر است”، می‌باشد. انتخاب وسایل حصیری مانند این بوفه زیبا و شیک که دارای عنصر چوب است – بدون اینکه خیلی واضح باشد.

انتخاب پالتی از رنگ

Image credit: Birdie Fortescue

برای کسانی که فکر می کنند خیزران فقط به معنای “رنگ سنتی حصیر” است، ناراحت نشوید ، رنگ‌ها بی‌شمار هستند. ما این طیف وسیع را از طراح داخلی و مدیر خلاق Birdie Fortescue دوست داریم و او نظرات خود را در مورد حصیر به اشتراک می گذارد: “من همیشه عاشق دکور حصیری بوده‌ام، و اگرچه به طور سنتی در فضای باز استفاده می‌شود، اما مبلمان حصیری رنگ شده در فضای داخل به نظر شیک می‌رسد. راحت در طراحی جایگاه خودش را پیدا می‌کند. احساسی آرام و غیرمنتظره را به اتاق می‌بخشد و هم با وسایل قدیمی و هم وسایل مدرن ترکیب می‌شود.”

وسایل حصیری را با مبلمان موجود خود ترکیب کنید

Image credit: Pooky

ما عاشق ایده استفاده از دکور حصیری با آنچه در حال حاضر دارید هستیم. برای مثال این اتاق را در نظر بگیرید – مبل و صندلی بسیار نرم و مخملی تضاد چشمگیری در برابر دو صندلی چوبی، میز، میز عسلی و پاف ایجاد می کند. از نظر بصری فضای جالبی را ایجاد می‌کند، به علاوه اینکه چوب و حصیر برای نشستن بسیار راحت است. چند کوسن متناسب با طرح موجود اضافه کرده تا رنگ‌ها به هم گره بخورد.

با همه چیز هماهنگ می‌شود

Image credit: Living with Lolo

درست است، واقعاً تقریباً با همه چیز ست میشود. و از آنجا که بسیار تطابق پذیز است، باعث می شود سرمایه گذاری خوبی باشد. با هر ترکیب رنگی ای که استفاده می کنید، ترکیب شده و حال روستایی به فضا می بخشد. لورن لرنر ، یکی از 10 طراح داخلی داخلی آریزونا و طراح اصلی و بنیانگذار Living with Lolo توضیح می دهد: ‘ما دوست داریم از مبلمان چوبی-حصیری استفاده کنیم! این یک عنصر ارگانیک دوست داشتنی به فضای شما می بخشد و باعث حس سبکی در فضا می شود.

برای چشم دلنواز است

Image credit: IKEA

چیزهای زیادی برای دوست نداشتن در مورد دکور حصیری وجود ندارد. خوش فرم و زیبا است و استفاده از آن در خانه آسان است. امتیاز دیگر رنگ آن است – که طراحی فضا را سبک می کند. مدیر طراحی داخلی در آیکیا انگلستان و ایرلند می گوید: ” تم های کرم رنگ اغلب مورد بحث در مورد فضای داخلی قرار می گیرند ، بسیاری آنها را دوست دارند یا آنها را رد می کنند. با این حال ، ترکیب رنگ های گرم و خنثی می تواند فضایی باز ، تازه و جادار ایجاد کنند. برای در آغوش گرفتن و لذت بردن از ماه های تابستان پیش رو فوق العاده است.”

میتوانید به سالها قبل بازگردید

Image credit: Habitat

سبک های حصیری که امسال شاهد آن هستیم قطعاً یک پا در گذشته دارند. ریچل فل ، مدیر خرید مبلمان در Habitat توضیح می دهد: “با دور شدن از مینیمالیسم براق سالهای گذشته ، مشتریان به طور فزاینده ای به دنبال لوازم الهام گرفته ی قدیمی نوستالژیک هستند که هم راحت هستند و هم از طبیعت آمده اند. طرح های الهام گرفته از دهه هفتاد میلادی در ماه های اخیر با مواد حصیری و بامبو که توانایی ایجاد تعادل در خطوط براق با ظاهری روستایی و دست ساز را دارد ، دوباره احیا شده اند.

می توانید با ترکیب طرح ها، بازی کنید

Image credit: Amara

زیبایی چوب خیزران این است که شما می توانید بافتهای مختلف را با هم مخلوط کرده و یک طرح واقعاً جذاب ایجاد کنید. حصیر طبیعی مانند این آباژور ، ترکیبی از سیاه و طبیعی در کنار هم. این بافت و تزئینات را برجسته میسازد و اگر احساس کاملاً روستایی می خواهید ایده آل است.

از ظاهر کلاسیک زیبایش لذت ببرید

Image credit: John Lewis

جالب‌ترین جنبه تجدید حیات حصیر این است که شما می توانید از دکوراسیون حصیری در فضاهای داخل و خارج استفاده کنید – و طرح‌ها متناسب با اکثر سبک ها هستند.


منبع

Rattan decor is making a stylish comeback

Comments (1)

  1. Pingback: مکرومه؛ بازگشت به گذشته یا تجدید حیات جایگاه معاصر - Sasar Zandi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *